Mój problem dotyczy W210 E200 CDI. SPORADYCZNIE (i to jest najgorsze, bo ciezko wyczaic kiedy sie to stanie) zdarza się ze autko nie chce wchodzic na obroty (przy max 2000 obr/min automatyczna skrzynia biegów wrzuca nastepny bieg!!!) nawet po recznym zredukowaniu biegu ( TIPTRONICiem) auto wydaje sie zupelnie nie miec mocy zas wskazowka obrotomierza staje na 3tys obr/min. Desperacko prosze o jakies sugestie i pomoc!
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Witamtutaj jest delikatny problem bo automat nie powinien przeżucić na następny bieg przy braku mocy. A może wchodzi ci skrzynia w tryb awaryjny i jak ty przeżucisz bieg to wtedy załapuje i jest ok i może niejest to wcale z winy silnika.Jak otworzysz maske silnika to odkręć osłone modułów to jest na cztery sirubki taka duża czarna plastikowa skrzynka na podszybiutylko nie pamientam po której stronie bo w autach co moją kierownice po prawej stronie to ona jest po lewej to w Polsce może jest po prawej jak otworzysz to jest tam cięki czarny plastikowy moduł z dwoma podłużnymi wtyczkami na zaczepy wyłącz zapłon i rozepnji te wtyczki i sprawdzi czy niema tam śladów oleju nie może być nawet zapocone otwóż ten moduł do sirodka delikatnie podwarzając od boku i cz on jest suchy w sirodku. Bo to jest nagminne w tych modrlach bo tam dostaje się olej i robi zakłucenie pracy skrzyni biegów (zwarcie).Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Dzięki, spróbuję. Skrzynia nie wchodzi na tryb awaryjny, poprostu zmienia bieg zauwazylem ze dzieje sie to (poki co) tylko kiedy silnik jest rozgrzany (ok80 stopni), na zimnym jest ok.
Witam posiadam Vito 220 CDI i mialem ten sam problem wkrecal sie na postoju do 3000ty a podczas jazdy 2500ty obrotow.Ja wymienilem zawor ERG odpowiedzialny za dzialanie turbiny,,,i i wylacznik przy pedale sprzegla pomoglo i to bardzo...................................... _________________ zzzz220cdi
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Witam ale my mamy tutaj skrzynie automat jesili w danym momęcie kolega naciska na hamulec i tak się dzieje to może być włącznik jesili auto posiada EGR (ABGAS) też ale tutaj się dzieje tylko na wysokiej temp. jest jeszcze jedna pocja CZUJNIK temperatury powietrza zasysanego jesili on przy jakiejś temperaturze poda zbyt wysoką jednostke np,130 stopni to momentalnie auto straci moc ale nie dla komputera.bo ten czujnik jest od tego żeby nie przegrzać motora przy wysokiej temperaturzei poprostu ogranicza obroty i może on głupieje.I niebędzie błędu może to też być jeden z czujnik€w odpowiedzialny za synchronizacje silnika. Chyba jednak trzeba będzie podpiąć pod komputer i wtedy coś morze wyjdzietam jest zbyt wiele czujnikuw odpowiedzialnych za prace motora muszą być sprawdzone parametry najlepiej przy tej temperaturze co występuje usterka.bo my możemy zgadywać a kolega się będzie wkurzał że autko wciąż nie jest niesprawne. Jesili jest tam EGR to sprubować go dokładnie wymyć może się poprawi. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Kolego, a może przepływomierz masy powietrza (koszt ok.270zł). Ja tak miałem w C220CDI manualna skrzynia biegów. Nie wchodził na wyższe obroty a tym samym nie było mocy. Po wymianie jest ok.
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Ale jakby był przepływomież to było by też brak mocy na zimnym chociaż to jest elektronika to wszystko jest możliwe czasami może być coś co by nikomu do głowy nie przyszło. Podepnij go pod komputer to niesą wielkie koszty. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Witam Panowie:) powiem tak: wymieniłem i zawór turbiny i przepływomierz, niestety usterka wystąpiła ponownie..Zauważyłem, że problem pojawia się w momencie kiedy rozgrzane już auto dostanie delikatnie mówiąc mocno w pedał (pod 4,5tys na 1wszym i 2gim biegu) po czym zmuszony jestem zahamowac (np na światłach) i przy nast próbie dodania gazu brakuje ewidentnie mocy, zaś skrzynia zahowuje się tak jak napisałem, czyli zmienia bieg na wyższy na 2tys obrotów
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Witam a oże jest problem z motorem ktury steruje klapami w kolektorze ssącym albo ze samymi klapani i poprosty może się przycinają ale to jest tylko jedyny sposób sprawdzenia, podpiąć komputer i zasterować tymi klapani, a następna opcja może wariuje czujnik powietrza doładowanego albo podcisinienia w kolektorze ssącym. Pozdrawiam
mam 2,2 cdi z 1999 150 tyś km w 210,na rozgrzanym u mnie jest to samo.
zrobiłem klapki w kolektorze, a teraz max 3000 obr/min jak się rozgrzeje silnik po przejechaniu 30 km ale wyłącze zapłon i jeszcze raz włącze i jest dobrze.
czy to jest wina:
-zaworu ERG turbiny
-wyłącznika przy pedale sprzegła
-czujnika temp. Powietrza
-przepływomierza powietrza _________________ użytkownik mc
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Niestety od tego wszystkiego co napisales moze byc taki obiaw i jeszcze jedna zecz sterowanie turbiny i sama turbina jak sie bedzie przycinac to tez tak bedzie. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Dzisiaj po całkiem sympatycznym starcie na światłach przy prędkości około 80km/h na 3cim biegu auto ciągnęło, ciągnęło aż w końcu coś jakby zeszło z niego powietrze i znowu brakowało mocy (automatycznie wskoczyła 4ka i zaraz później 5tka), sam silnik w okolicach 2 tyś obrotów wydaje delikatny świst ale nie jest to świst turbiny, tylko raczej jakby gdzieś coś przepuszczało.. Po manualnej redukcji biegu auto wogóle nie ma mocy, zachowuje się jak zwykły diesel, bez turbo:( W międzyczasie wymieniłem chłodnicę intercoolera, bo jeden z mechaników mi tak podpowiedział, że to to właśnie może być przyczyną ale po dwóch dniach jazdy znowu zaczęło się źle dziać. Problem znika w momencie wyłączenia zapłonu i odpalenia silnika na nowo i znowu (najgorzej ta sytuacja boli w trasie) w którymś momencie brakuje turbiny
Re: ( Mercedes klasa E ) E 200 CDI NIE CHCE WCHODZIĆ NA OBROTY
Witam sprawdź dokładnie turnine i musisz podpiąć go pod kompa i zasterowaś motorem od klap kolektora ssącego bo może się przycinają albo turbo albo sam ten motor. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.