slyszalem ze mozna zwiekszyc moc moze ktos udzielic informacji ?? na forum wyczytalem ze trzeba sprawdzic poprzes numer win czy ten model silnika mozna bo nie kazdy idzie przerobic ..jak to odczytac??? czy warto to zrobic i jaki jest koszt..moze ktos zna gdzie w Poznaniu takie cos robia...prosze o opinie forum.. _________________ majtasz
Witam. Praktycznie każdemu silnikowi można dołożyć mocy. Najprosciej i najtaniej jest zastosować tzw "chip-tuning" czyli wymianę oryginalnego oprogramowamia lub modułu sterującego pompą wtryskową na inny. Ponoć do 10-15% jest całkowicie nieszkodliwe dla silnika, a nawet według zapewnień niektórych moc wzrasta, przebieg wzrasta, a zużycie paliwa maleje - ciut nie cud. Koszt to około 1000-1500 zł zależy pewnie od rejonu. Ja podaję cenę z woj. pomorskiego. Za te pieniądze dostajesz kilka koni więcej. Stare mercedesy z 3 litrów pojemności dawały około 80 koni mocy i jeździły po 500 000 km. Nowe z połowy pojemności mają tą samą moc i po 200-250 tys. umierają. Nie wiem czy warto za kilka koni przyspieszać ten stan.
Pozdrawiam
na jednej pojemnosci silnika 1689 masz chyba cztery rodzaje mocy 44,55,66,70 i to co mi odpisales ..to znaczy ze to jest moc wysrubowana i ma skutki na zywotnosc silnika?? ja czytalem ze z 44kW-60 km mozna zwiekszyc do 87 km bez szkody dla silnika tylko trzeba odczytac cos??? w numerze win czy silnik nadaje sie do czipowania??moze wiesz cos w tym temacie??? u nas w poznaniu to kosztuje od 600 zł -do 1500 zł ..nie wiem w czym jest roznica wynikajaca z takiej rozbieznosci ceny...To znaczy ze jezeli kupie orginalny A klase 170 cdi 70 kW-95kM to jest to samo co 44kW z zmienionym programem ??czy sa zmiany jakies techniczne jeszcze porobione??? _________________ majtasz
Witam. Faktycznie jak dobrze poszpera się to mercedes podaje cztery moce z tej samej pojemności. Do 2001 roku oba silniki miały mniejszą moc czyli 44 i 66 kw po 2001 roku moc wzrosła do 55 i 70 kw. Nie jestem "silnikowcem" więc niechciałbym wprowadzić Cie w błąd. Z tego co mnie mówiono silnik czyli blok tłoki itp. są te same, ale zmienione jest coś w głowicy i osprzęcie, cisnieniu doładowania i programie. Czyli raczej nie przerobisz silnika 44 kw na 70 bez wpływu na jego trwałość.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.