Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Mercedes A-klasa 1.4
Piwa: 8/2
Wysłany: Sob 29 Paź 2011, 18:24
Temat postu:
A-140 chyba coś z modułem MSM
Witam serdecznie. Mam problem z moim autkiem A-140. Jechałem po dziurawej drodze i nagle silnik zaczął przerywać, nie reagował zupełnie na pedał przyspieszenia i tracił na mocy. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika, spróbowałem go odpalić jeszcze raz i efekt był taki, że autko odpala na 5 do 10 sekund po czym obroty spadają i się dusi i tak za każdym razem. Gdy po odpaleniu próbuję wciskać pedał gazu, obroty zamiast rosnąć spadają i autko natychmiast gaśnie. Po zaholowaniu do domu, sprawdziłem filtr powietrza, świece, cewkę i pompę paliwa która jak opisujecie jest winna w dużej populacji przypadków na tym forum po czym odpalam autko i znów jest to samo. Udałem się do domu po komputer z programem Carsoft 7,4 (na Star Diagnosis mnie nie stać ) i po podłączeniu wyświetlił się następujący błąd:
To chyba coś z przepływomierzem w module MSM? Co o tym myślicie? Ten drugi błąd to wiem, uszkodzony czujnik poziomu oleju, jeżdżę z nim już pół roku. Czy takie objawy mogą sugerować uszkodzony przepływomierz?
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Mercedes A-klasa 1.4
Piwa: 8/2
Wysłany: Sob 05 Lis 2011, 00:30
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A-140 chyba coś z modułem MSM
Problem rozwiązany!
Problemem była bardzo zabrudzona, obklejona smarem i kurzem przepływka
Odłączyłem akumulator i wymontowałem przepływkę
Delikatnie szczypcami z wąską końcówka wyciągnąłem kratkę od strony wlotu powietrza
Przepływce zafundowałem mycie bezdotykowe pod ciśnieniem zmywaczem uniwersalnym spryskując elementy pomiarowe, po czym odczekałem 5 min i dokładnie poprawiłem zmywaczem przez co rozpuścił się cały smar, osad i brud.
Po myciu bezdotykowym przyszedł czas na suszenie, suszarka w dłoń i strumień gorącego powietrza osusza całe wnętrze przepływki wraz z elementami pomiarowymi
Po myciu i wysuszeniu przepływka wyglada wewnątrz jak nowa
Zamontowanie w samochodzie, podłączenie akumulatora i to jest twoja chwila prawdy...
Autko odpala za pierwszym razem i chodzi jak pszczółka!!! krótka jazda próbna, mam wrażenie, że jest nawet jakaś żwawsza lepiej reaguje na pedał przyspieszenia ... ale jest radość jak się uda czasami coś samemu naprawić...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A-140 chyba coś z modułem MSM
Lepiej jeszcze dla pewności sprawdzić wartości rzeczywiste tego przepływomierza, bo czasami takie mycie daje efekt tylko na chwile. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Witam.
śledzę temat ponieważ ma m podobny problem.
Zanim zadam pytanie postaram się szczegółowo opisać mój problem: Posiadam mercedesa a klasy z benzynowym silnikiem 1.6 z 1998r.Auto z czasem zaczęło gorzej zapalać, silnik uruchamiał się od razu na kilka sekund po czym gasł. Po kilkukrotnym odpaleniu auta zaczynał pracować normalnie, jednak pewnego dnia po kilkunastu próbach zrezygnowałem. Zostały wymienine świece, filtr paliwa , czujnik temperatury płynu chłodzącego i nic.Mechanik który diagnozował usterkę komputerem stwierdził uszkodzenie przepływomierza i od razu uświadomił mi, że jest on zintegrowany ze sterownikiem silnika. Sterownik został wysłany do człowieka, który wymienił elementy pomiarowe przepływomierza RH&RT glass sensors. Niestety po zamontowaniu komputera, auto zapaliło i po chwili zgasło, dalsze próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu.Po odesłaniu sterownika okazało się, że element grzejny przepływomierza uległ przegrzaniu. Oba elementy zostały jeszcze raz wlutowane i przysłane do mnie. Niestety historia się powtórzyła.
Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.Jeżeli ktoś spotkał się z problemem przegrzewającego się w krótkim czasie glass sensora to prosiłbym o jakąś podpowiedź.
Czy po przelutowaniu nowych elementów pomiarowych rh & rt glass sensors potrzebna jest jakaś kalibracja. Może na element grzejny płynie zbyt duży prąd lub same elementy to jakaś chińska podróba o zbyt wysokiej oporność.
Może wysłać sterownik do kogoś innego?
Proszę o Wasze przemyślenia, podpowiedzi i rady.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A-140 chyba coś z modułem MSM
Panie makalele wystarczy jeden post w jednym temacie, pisane jednego i tego samego do każdego użytkownika nie przyspieszy odpowiedzi.
Moja propozycja jest taka żeby jechać do kogoś kto się zna na merckach. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Mercedes A 160
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 02:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A-140 chyba coś z modułem MSM
Michelll napisał:
Problem rozwiązany!
Problemem była bardzo zabrudzona, obklejona smarem i kurzem przepływka
Odłączyłem akumulator i wymontowałem przepływkę
Delikatnie szczypcami z wąską końcówka wyciągnąłem kratkę od strony wlotu powietrza
Przepływce zafundowałem mycie bezdotykowe pod ciśnieniem zmywaczem uniwersalnym spryskując elementy pomiarowe, po czym odczekałem 5 min i dokładnie poprawiłem zmywaczem przez co rozpuścił się cały smar, osad i brud.
Po myciu bezdotykowym przyszedł czas na suszenie, suszarka w dłoń i strumień gorącego powietrza osusza całe wnętrze przepływki wraz z elementami pomiarowymi
Po myciu i wysuszeniu przepływka wyglada wewnątrz jak nowa
Zamontowanie w samochodzie, podłączenie akumulatora i to jest twoja chwila prawdy...
Autko odpala za pierwszym razem i chodzi jak pszczółka!!! krótka jazda próbna, mam wrażenie, że jest nawet jakaś żwawsza lepiej reaguje na pedał przyspieszenia ... ale jest radość jak się uda czasami coś samemu naprawić...
Idę twoim tropem jednak nie mogę poradzić sobie z wyjęciem kratki przed przepływomierzem. Szczypcami nie doje rady, boje się że sie złamię. Czy czasami nie muszę jej przekręcić? Czy ma jakiś zaczep glębiej?
Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 27 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Mercedes A 160
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 22:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A-140 chyba coś z modułem MSM
Cześć,
już po czyszczeniu Kratki nie wyjmowałem, pozostałe elementy zdemontowałem, dokładnie wyczyściłem (oczywiście bezdotykowo), osuszyłem, skręciłem i [cenzura]! Nadal odpala w trybie awaryjnym czyli przerywa ledwo wchodzi na obroty. Świece już wymieniłem, przepływomierz wyczyszczony, pozostaje sprawdzić czujnik wału korbowego i czujnik wałka rozrządu. Zapowiada się ciekawa akcja...
Jutro jadę do elektryka dam znać.
Re: ( Mercedes klasa A ) A-140 chyba coś z modułem MSM
Pozostał Ci jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego , no i nie chcę martwić ale przepustnica.
Trzeba podpiąć pod star diagnosis, ja miałem możliwość podpięcia pod Gutmanna.
Jak będą błędy P0100 i P0170 czyli błędy w doborze mieszanki paliwa, to na 100% -PRZEPŁYWOMIERZ.
Jeżeli mam rację to jest kilka opcji:
- wysyłka do kogoś z allegro kto regeneruje przepływomierze (jest kilka ofert pod hasłem przepływomierz a klasa)
- kupienie używanego przepływomierza wraz ze sterownikiem i adaptacja u elektronika do immobilaizera, bo inaczej nie odpali
- kupno całego zestawu: sterownik+kluczyk+immo+wkład do stacyjki lub petla immobilaizera
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.