Nie mam już siły na tego mietka . Pomóżcie, może ktoś miał podobną historię. Otóż samochód nie chce zapalić normalnie na zimnym silniku. Trzeba kręcić go wiele razy, zapali za 5 - 10 razem i chodzi normalnie. Kilka razy zdarzyło się, że zapalił i zgasł po 5 sekundach. Jak jest ciepły to nie ma problemu, zapala idealnie. Do tej pory zrobiłem już:
- wymiana czujnika temperatury cieczy,
- wymiana termostatu,
- wymiana cewki,
- wymiana świec zapłonowych,
- wymiana akumulatora na nowy,
- na kompie nie pokazuje błędów...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Keram2504, dzięki za podpowiedzi.
Jesli chodzi o przepływkę - z opisu nie wynika, że ma to wpływ na pierwsze uruchomienie a problemy kolega miał podczas jazdy. U mnie jak już zapali to jedzie bardzo dobrze, nie ma spadku mocy, dobrze reaguje na pedał gazu, komp tez nie pokazuje błedów.
Druga podpowiedź jest po angielsku, niestety nie radzę sobie z tym językiem. Może wyjasnisz o co chodzi?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Wyczyścić z syfu to gumowe kolanko i otwór do pokrywy zaworów. Jak to rozbierzesz to dopiero zobaczysz co tam jest i będziesz wiedział co z tym zrobić.
Zainstaluj sobie jakiegoś tłumacza np gogle chrome i będziesz śmigał po wszystkich językach. A jest co czytać..
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Keram2504 - to kolanko jest w okolicy przepustnicy / sterownika silnika z lewej strony silnika? To jest jakieś odpowietrzenie? Za co jest to odpowiedzialne?
A jeśli chodzi o przepływkę - masz swoją teorię, czy ma to wpływ na pierwsze uruchomienie? Przy okazji gdzie ona się znajduje?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Panowie, mam więcej wieści. Otóż jak wspominałem wcześniej, komputer nic nie pokazywał. Ale chyba marny był ten komp (warsztat niezależny)bo dziś pojechałem do ASO MB i podłączyli Star Diagnosis wer.4. Tym razem wyrzuciło 3 błędy:
MSM - Elektroniczny wtrysk typu Motor-Struer-Monolith
- Kod P0340-001 Rozpoznanie 'cylinder 1' elementu B6/1 (czujnik Halla wałka rozrządu) brakuje.
- Kod P1176 Element B40 (czujnik oleju (poziomu, temperatury i jakości oleju)) jest uszkodzony.
TAU - Automatyczna regulacja temperatury
- Kod B1040 komunikacja CAN z modułu sterującego pracą silnika jest wadliwa.
Niestety nie było akurat fachowca, który mógłby coś na to powiedzieć. Czy może potrafi ktoś z Was ww. zinterpretować?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Wszechobecna wilgoć o tej porze roku daje znac...
Posprawdzaj złącza elektryczne, zwłaszcza przy czujniku wałka rozrządu.
Czujnik oleju nie ma wpływu na odpalanie. Sprawdzałeś poziom oleju przez zegar? Co Ci pokazuje?
Wypnij złącza przy komputrze na przepływce, zobacz czy nie ma wilgoci.
Przy okazji sprawdź czy gdzieś przewody są nie poprzecierane.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Keram2504 napisał:
Wszechobecna wilgoć o tej porze roku daje znac...
Posprawdzaj złącza elektryczne, zwłaszcza przy czujniku wałka rozrządu.
Czujnik oleju nie ma wpływu na odpalanie. Sprawdzałeś poziom oleju przez zegar? Co Ci pokazuje?
Wypnij złącza przy komputrze na przepływce, zobacz czy nie ma wilgoci.
Przy okazji sprawdź czy gdzieś przewody są nie poprzecierane.
Dzięki za podpowiedzi, ale poszukiwania nadal trwają. Sprawdziłem kostki elektryczne, zakładałem i zdejmowałem, ruszałem kablami i nic. Wilgoci specjalnie nie widać, złacza czyste. Czujnik poziomu Oleju nie działa, bo zegar nie reaguje, widać tylko ikonkę oliwiarki i zegarka, zero reakcji - ale to nie ma wpływu na zapalanie.
Być może gdzieś jest przewód przecięty, ale wzrokowo po izolacji tego nie widać, ruszając kablami samochód nadal nie zapala.
Może faktycznie, tak ja pokazuje star diagnosis, jest uszkodzony czujnik wałka rozrządu i coś się dzieje niedobrego na szynie CAN komputera. No ale nie rozumiem dlaczego jak już zapali to samochód jedzie normalnie. Jakby czujnik był padnięty to w czasie jazdy powinny być jakieś reakcję. Zauwazyłem że na postoju kopnięcie w pedał gazu powoduje lekkie przyduszanie na początku, może ma to związek? Szkoda że nie mam tego czujnika wałka na podmianę, to bym się przekonał czy to ma wpływ. W sklepie chcą za niego 500 zł - masakra! No ale z drugiej storony jak jest rozgrzany to zapala - co ma wpływ temperatura na ten czujnik?
Jestem już trochę podłamany, tyle kasy już w niego władowałem i nadal nie wiem gdzie jest błąd. Teraz znaleźć warsztat który będzie chciał poświęcić czas na szukanie i nie zkroił graniczy z cudem.
Jesli któryś z kolegów miał podobny problem proszę o pomoc.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Witajcie,
Rozmawiałem z fachowcem, który potrafi zinterpretować wyniki z SD. Otóż jak twierdzi, błędy nijak się mają do tego co się dzieje z samochodem. To że pokazuje błąd na czujniku Halla to nic nie znaczy. Twierdzi że mam walniętą przepływkę. Pozostałe błędy są bez znaczenia.
Dziś kupiłem na szrocie drugi czujnik obrotów wałka rozrządu, aby przekonać się czy wymiana coś zmieni - zamontowałem - nic to nie dało, samochód nie zapala.
Jutro wymontuję przepływkę - aż się boję co tam zobaczę, mam nadzieję że będzie jeszcze co przemywać.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Wymontowałem przepływkę, "trzciny" nawet w dobrym stanie. Umyłem i złożyłem i nie zapaliłem silnika...
Cały dzień spędziłem na poszukiwaniach i jestem w szoku - po przekręceniu kluczyka w pozycję 2, raz słychać a drugim razem nie słychać pompy paliwa w zbiorniku. W momencie jak jej nie słychać po przekręceniu kluczyka nie zapalę samochodu. Jak ją usłyszę i na rozrusznik - zapala za pierwszym razem. Co może być uskzodzone:
- przekaźnik prądowy przy bezpiecznikach,
- nie łączą złączki elektryczne przy pompie,
- a może padła sama pompa.
Pytanie - czy jest dostęp do pompy od strony tylnych siedzeń jak w innych samochodach czy trzeba odkręcać zbiornik paliwa? Jesli trzeba odkręcać zbiornik, czy wczesniej wystają na zewnątrz przewody elektryczne i złączki, aby sprawdzić połaczenia przed ostatecznym wyciąganiem zbiornika?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zapala za 5-tym, 10-tym razem
Keram2504 napisał:
Zbiornik musisz opuścić aby dobrać się do pompki. Przed opuszczeniem zbiornika dobierzesz się do złączki elektrycznej.
Keram2504 masz ode mnie piwo. Myślę, że problem odpalania zakończyłem, no na 99%, bo jeszcze muszę potestować. Wadliwa prawdopodobnie okazał się przekaźnik załączający pompę paliwa przy bezpiecznikach. Niby czuć i słychać było że pracuje, lecze wewnatrz chyba nie załączał własciwie - przełożyłem przekaźnik od tylnej szyby, który jest taki sam i o dziwo jak narazie pompa paliwowa załącza się a tym samym samochód zapala.
Teraz pozostaje testowanie, mam nadzieję że to tylko ten przekaźnik. ufff..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.