Mam takie pytanka - czy wielofunkcyjny moduł sterujący , jest głównym elementem sterującym i sprzęgającym szynę Can ?
Gdzie znajduje się wielofunkcyjny moduł sterujący ?
Czy takie elementy , jak sterownik abs/esp , sterownik airbag , sterownik MSM i itd.. , są sterowane i sprzęgnięte przez jednostkię sterującą wyłącznie przez szynę Can ?
Odpowiedzi na te pytania wiele by mi wyjaśniły.
Edit:
Chciałbym kontynuując temat koledzy jeszcze zapytać czy , awaria szyny Can może przyczyną braku abs i esp ?
A jakie są błędy w tych modułach. CAN to linia komunikacji między sterownikami. Jednak nie ma czegoś takiego jak sterownik CAN. Każdy moduł ma własne połączenie CAN które zbiegają się w jedną szynę gdzie się łączą. Jeżeli linia CAN jest uszkodzona może to powodować wadliwą pracę systemów. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Jak i czym najlepiej sprawdzić czy szyna Can , jest O.K.
Edit:
Co do wypowiedzi kolegi Hollow - Drogi kolgo , wiem że nie ma jako takiego sterownika szyny can , jako osobnego urzadzenia . Tylko każdy sterownik który posiada możliwość komunikowania szyną can , musi mieć układ , który tem protokół wygeneruje . Ale tak naprawde , w moich pytaniach chodziło mi mulifunkcyjny moduł sterujący ,a nie o can. Zapytam inaczej - czy w mercu a140 w168 jest jakiś moduł , który zarządza pracą sterowników połączonych szyną can .
Ja też do tej pory nie wiedziałem dokładnie co to jest CAN ale zmobilizowałeś mnie do poszperanie po necie i już czaję temat. Na początek czytnij to a dalej samo poleci......
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic428200.html
Da się to sprawdzić tylko za pomocą SD i nic więcej tego nie sprawdzi. No i musi być ktoś z pojęciem. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Wyjasniam troszke sprawe szyny CAN
Kazde nowoczesne auto jest wyposazone w szyne transmisji danych. To zwykly kabel a wlasciwie w zaleznosci od rozwiazania kilka kabli. Masa i zazwyczaj dwa przewody.
Te trzy kabelki podpiete sa w kazdy modul (ebd,abs,komfort ,cpu itd)w sposob rownolegly.
Podpinajac do szyny (CAN) urzadzenie diagnostyczne zadajemy pytania (oprogramowanie) poszczegolnym modulom na temat zapisanych ustawien,beldow i sposobu strojenia.W ten sposob mozemy przesylac informacjie do poszczegolnych modulow informacja cyfrowa.Ten sposob komunikacji (CAN) pozwala mala ilosc przewodow do czytania informacji z wielu modulow.
Jesli urzadenie diagnostyczne wskazuje uszkodzenie lini CAn oznacza to ze
1. Faktyczne (zadkie) uszkodzenie przewodu-urwany ,przegryziny.
2.Uszkodzenie ktoregos modulu w taki sposob ze zwiera linie transmisji.-w tym przypadku nalezy odpinac poszczegolen moduly i czekac az linia \wstanie\
Co linków - sprawdziłem i niczego sobie , ale kupiłem sobie książkię " Magistrale danych w pojazdach" WKŁ , fajna sprawa , polecam każdemu kto chce sobie pogłębić wiedze na temat magistral i protokołów stosowanych w pojazdach.
Edit:
Co do postu kolegi Holloww , to nie wydaje mi się żeby szynę Can można było zdiagnozować tylko , za pomocą Star Diagnosis ( sprzęt diagnostyczny dedykowany dla mercedesa) , gdyż Can uznany jest , jako standard do sterowania między ECU w wielu markach pojazdów , i jest niczym innym jak komunikatem o długości 8 bajtów (64 bit) , inaczej mówiąc ciąg logicznych 1 i logicznych 0. I z tego co , się dowiedziłem na dniach , to podobno Can można sprawdzić wieloma urzadzeniami , tylko koszt takich sprzęciorów , to lekko 5000 tysięcy w górę.
Edit:
A bardzo przepraszam kolegę Holloww za to , że odniosłem się do późniejszego postu , a wcześniejszego nie , co do wcześniejszego , o błędy u mnie to:
P0600-2 CAN komunikacja z IFZ zakłócona
P0600-1 CAN komunikacja z ESP zakłócona
P0600-4 CAN komunikacja z KI zakłócona
P0600-5 CAN komunikacja z TAU zakłócona
Takie mam komunikaty odnośnie Can , są jeszcze komunikaty ,co sprawdzić , ale tego nie będę pisał (jest tego dużo więcej).
I dlatego w pierwszym poście tego tematu pytałem , czy brak abs , esp lub bas . może być spowodowany awarią Can ? (samej szyny Can)
A jeszcze jedno , co to jest IFZ ?
Kolego andre, diagnozuje samochody od ponad 10 lat i używałem wielu super extra fajowych sprzętów diagnostycznych od nic nie wartego polskiego CDIFa do super extra wszechstronnego gutmanna, i wierz mi że nie ma lepszego sprzętu do diagnostyki lini CAN w mercedesach niż SD. Tak na prawdę nic innego nie jest w stanie sprawdzić CANa poza tym. Odczytanie błędów to nie diagnostyka CANa
Powodzenia w lekturach, polecam też trochę praktyki. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Cieszę się kolego Holloww ,że można trochę popolemizować z tak doświadczonym diagnostą , bo w ten sposób jeszcze szybciej będę mogł pojąc wszystkie zagadnienia , z diagnostyki pojazdowej. Piszesz że , zajmujesz tym już 10 lat , ja się tym zainteresowałem 14 listopada tego roku , ale automatyką zajmuję się ponad 20 lat, i " troche " kminie baze jeżeli chodzi o szyny danych, i nie trzeba mi tłumaczyć , że Can nie służy do diagnostyki , do diagnostyki służy K-line , Can to sterowanie pokładowe klasa B 25...125 kbit/s (low speed) , i klasa C 125...1000 kbit/s (high speed). Co do SD , to po ostatnim poście , muszę się z tobą zgodzić , SD jest najlepszym sprzętem , do sprawdzenia Can-a w mercu, poniważ jest sprzętem dedykowanym do meroli , ale wcześniej napisałeś , że można to TYLKO zrobić SD , a sam musisz przyznać , że tylko a najlepszy , to jest kolosalna róznica .
Na koniec , upewnij mnie w moim przekonaniu , żebym miał absolutną pewność , czy awaria magistrli Can może być przyczyną , że nie działa abs , esp , bas itd.
Edit:
Jestem już na finiszu swojej lektury , i okazuje się że Can również , służy do diagnostyki pojazdów. To po pierwsze a po drugie , do tej pory nikt mi nie odpowiedział na moje pytanie , czy błąd szyny Can , może być przyczyną braku abs i esp , i co to jest IFZ . To mnie bardzo zastanawia -nie znacie odpowiedzi na te pytania , czy też po prostu nikt nie chce udzielić pomocy . Przyznam , że jednym i drugim przypadku nie najlepiej to świadczy. Całe szczęście sam do tego doszłem i wiem , że błędy na Can-ie , mogą powodować i powodują , że nie ma abs i esp . A IFZ to intra-red remote control for central locking. Wniosek - na tym forum można się zapytać jak wymienić żarówkię , od postojówki w tylnej lampie , i nic więcej . Dowód - zobaczcie ile na forum jest moich tematów , bez żadnego odzewu.
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Nie 18 Gru 2011, 21:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) Kilka informacji o szynie CAN
andre25as napisał:
Jestem już na finiszu swojej lektury , i okazuje się że Can również , służy do diagnostyki pojazdów. To po pierwsze a po drugie , do tej pory nikt mi nie odpowiedział na moje pytanie , czy błąd szyny Can , może być przyczyną braku abs i esp , i co to jest IFZ . To mnie bardzo zastanawia -nie znacie odpowiedzi na te pytania , czy też po prostu nikt nie chce udzielić pomocy . Przyznam , że jednym i drugim przypadku nie najlepiej to świadczy. Całe szczęście sam do tego doszłem i wiem , że błędy na Can-ie , mogą powodować i powodują , że nie ma abs i esp . A IFZ to intra-red remote control for central locking. Wniosek - na tym forum można się zapytać jak wymienić żarówkię , od postojówki w tylnej lampie , i nic więcej . Dowód - zobaczcie ile na forum jest moich tematów , bez żadnego odzewu.
Kolego Twój powyższy wpis jest dla mnie irytujący.
Głównym źródłem wiedzy jest książka i szkoła. Nie chciało się Tobie poszukać literatury, wolałeś gotową wiedzę podaną na talerzu? ... potrzebowałeś lektora do przeczytania książki?
Śmieszy mnie Twoja wiedza po Twoim dokształceniu, którą próbujesz zaimponować czytającym to Forum. ,,IFZ to intra-red remote control for central locking" ... jak myślisz ... ilu z czytających wie co to jest po przeczytaniu tego co napisałes?
Forum dyskusyjne to miejsce wymiany doświadczeń i wiedzy na różnym poziomie a nie zdobywania gruntownej wiedzy.
Rozumiem Twoje rozgoryczenie ale większość członków na tym forum jest tylko użytkownikami którzy mają trochę pojęcia o mechanice i elektryce, sami wykonują drobne naprawy. Fachowców co prawda pracujących w serwisach możesz policzyć na palcach jednej ręki....
Na dodatek i w serwisach pracują różni ludzie, przeszkoleni jak wykonać dane czynności i niewiele więcej. Ale to odrębny temat.
Twe dogłębne i hobbystyczne zainteresowanie tematem cenię. Ale i bardziej kumaty mechanior niewiele w tym temacie Ci pomoże. To tak jak byś informatyka poprosił aby napisał dla Ciebie Offisa.
Na koniec,... niektórzy wymieniają żarówki tylko w serwisie, wierzą w nadprzyrodzoną moc serwisu.
Na ten temat można polemizować godzinami.....
Pozdrawiam
Może słabo czytam Andre, ale powiedz mi o co Ci chodzi? Co mamy dla ciebie zrobić? Jakie jest pytanie? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.