Kolego Culmen mój post był dla ciebie irytujący , a twój dla mnie , nie trafiony ponieważ uważam , że podstawą żeby co kolwiek robić jest fundamemtalna wiedza , a nie robota na chybił trafił , co do książek to nie trzeba mi lektora , a te które sobie kupiłem ( o magistralach protokołach , czujnikach i sterownikach używanych w pojazdach ) , to poleciłbym każdemu kto chce się zajmować diagnostyką pojazdów . Co do mojego szpanowania wiedzą , to mnie dopiero rozbawiło ... Jeżeli chodzi o IFZ , to żeby to zrozumieć musiałbyś przeczytać wcześniejsze posty , a chodzi o to , że zapytałem się dwa tygodnie temu , co to jest IFZ , nikt mi na to pytanie nie odpowiedział , po czym sam poczytałem ( bez lektora ) , i sam sobie na to pytanie odpowiedziałem , reszte zostawiam bez komentarza . Co do kolegi Keram , nie czuję rozgoryczenia , chociaż tak można by , z kontekstu mojego postu wywnioskować , po prostu "Życie" , tak to jest ,i zgadzam się z tobą , że o tym można by polemizować całymi godzinami . Co do kolegi Holloww , chciałbym żebyście mi pomogli , ale chyba zadaje za trune pytania ( z góry przepraszam jeżeli uraziłem kogoś )
Pozdrawiam.
Tylko że chyba ta fundamentalna wiedza spowodowała, że nie widzę tutaj żadnego pytania. To trochę ciężko pomagać komuś kto nie stawia pytania. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Jeżeli kolega Holloww deklaruje pomoc , to ja z wdzięcznością bardzo chętnie przyjmę , ale na ten temat sam sobie odpowiedziałem , co wcale nie znaczy że wszystko wiem , i jeżeli miałbyś chwiłe to pomóż mi , w tematach wcześniejszych ( najlepiej w tych które mają zero odpowiedzi ) , znajdziesz je poniżej . Z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam .
Powiększyć tylko i wszystko będzie widoczne.Strzałki w dól,żeby następną stronę otworzyć.Może na coś się to przyda. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Pierwszy link - znalazłem namiar na literaturę , o magistralach i protokołach , ale takie książki opisują temat dość szczegółowo , lecz nie piszą tam zasadniczo , gdzie jakie rozwiązanie zastosowano , co literatury "sam naprawiam auto ", to jestem troche sceptyczny , widziałem pare różnych marek w kempiku , i nie rzuciło mnie na kolana . Co do drugiego linku - to dotyczy sterowaniem falownika , szyną Can ( falownik to urządzienie do sterowania prędkości obrotowej silników trófazowych ), a to raczej działka automatyki. P.S. W swoim zbiorze posiadam książkię o magistralach i protokołach , jak również o diagnostyce pojazdów , o sterownikach czujnikach stosowanych w mechanice pojazdowej. Ale serdeczne dzięki za każdą pomoc , myślę jednak , że pomóc mi może ktoś , kto się zajmuje diagnostyką merców. Pozdrawiam!!!!
Widzę że szyny CAN sa obwarowane normami ISO w związku z tym myślę że jak przyjmiesz wartości przedstawione w tej publikacji to wielkiego błędu nie będzie.
http://canbus.pl/index.php?id=3
Być może natknąłeś się na to. Kiedyś trafiłem na większą publikację ale obecnie nie mogę znaleźć.
Sprawdziłem link , i powiem że o Can-ie tam nie wiele , ale dzięki za post bo wpisałeś tam kluczowe słowo , a mianowicie ISO , że sam na to nie wpadłem (to prawda pod latarnią najciemniej) szczególnie , że mam książkię o magistralach , i tak wpisałem numer normy - i jak na dłoni wszystko co chcesz. Szukanie informacji po numerach ISO , to dobry pomysł , jak dla mnie oczywiście . Należy Ci się piwo Dzięki i Pozdrawiam .
Prawo Murphy`ego mówi....
Nic nie jest proste. I latwe tez. Wszystko musi byc tak skomplikowane,ze juz bardziej skomplikowane byc nie moze. A jak cos jest proste, to na pewno jest zbyt proste, zeby na to wpasc.
Chyba coś w tym jest......
Zmieniłam tytuł wątku i jako przyklejony dałam w dyskusje ogólne.
Przyklejony z tego względu,że temat jest dość obszerny i ma sporo ciekawych linków i informacji dotyczących szyny Can. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Komputer wywala błąd komunikacji szyny CAN, nie działa centralny zamek, nawiew działa tylko na 5 biegu, brak sterowania klimatyzacją i włączaniem obiegu wewnętrznego.
Wszystko zaczęło się jak padł mi alternator (dioda w mostku prostowniczym). Proszę o poradę.
Widzę że kolega , też walczy z szyną Can tak jak ja , Ja myślę , że w czasie jak padł ci tem alternator , to zrobił jakiś peak (przepięcie) , i uszkodził sterownik klimatyzacji . Mam prośbę , jak uporasz się z problemem to napisz , co było przyczyną. Dzięki z góry i pozdrawiam.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.