Jeżeli sterownik nie będzie działał nie będzie żadnej komunikacji po CANie. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Ale jak nie będzie działał w ogóle , czy prawidłowo ? . Weźmy taki przykład sterownik silnika , padła końcówka mocy jednego z czterech elektrozaworów wtrysku paliwa , sterownik działa czy nie działa ( o to jest pytanie ) , pomyślmy!!!! , no chyba nie bo sterownik jest uszkodzony , ale czy w takim sterowniku nie działa Can ?. Moim zdaniem działa , ponieważ elementy potrzebne do działania Can , to mikroprocesor , Can kontroler i transceiver , a nie tranzystor który steruje cewką elektrozaworu , ale oczywiście mogę się mylić.
Może nie działać i tak i tak, bo to wszystko zależy czy uszkodzone są funkcje wysyłane po canie np: włączenie sprężarki klimatyzacji, a w silniku zezwolenie startu. Więc jeśli sterownik ma uszkodzone funkcje lub nie ma zasilania to nie będzie wysyłał prawidłowych informacji do reszty sterowników, ale to da się sprawdzić tylko na SD. Chodzi tutaj o funkcje zależne od CANA, więc jeśli kolega andre ma jeszcze jakieś błyskotliwe pytania to proszę bardzo. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Czyli tak , jeżeli twoja teoria , jest prawdziwa to odpinam czujnik abs przód lewy , czujnik z którego jest pomiar prędkości pojazdu to , to powinno zakłócić pracę szyny Can między sterownikiem abs esp , z innymi sterownikami które potrzebują informacji ze sterownika abs , a wiem że tak nie jest , prędkościomierz nie będzie działał tak jak cały pakiet abs asp itd., ale kontrolki od ręcznego i zurzycia klocków zgasną , co oznacza że Can działa , jedynie infomacje z uszkodzonych elementów nie są po szynie przesyłane , bo niby skąd . Wrócę do przykładu z uszkodzonym stopniem końcowym elektrozaworu wtrysku paliwa , po szynie Can ze sterownika MSM , idą dane które , że tak powiem potrzebne do działania innych ECU, i tu pytanie jaki sterownik inny niż MSM interesuje , że wypad wtrysk czy tam zapłon ?. No tak logicznie . No żaden - przekręcisz kłuczyk i przypuszczam że MSM , nie poda napięcia na przekaźnik rozrusznika . Reasumując jeżeli coś podłączone pod jakieś ECU jest uszkodzone , a nie jest to mikroprocesor , Can kontroler , transceiver , no i oczywiście jest zasilanie ECU , to moim zdanie Can działa , a jedynie nie są przesyłane dane , ze względu na uszkodzone elementy pojazdu podłączone pod to ECU. Myślę że tak właśnie jest . Kwestia definicji co jest działaniem Can , a co nie .
Niestety, ale czujnik ABS będzie miał wpływ na wskaźniki, silnik, skrzynię biegów, w tych sterownikach pojawi się błąd. Jeżeli chodzi o generowanie siły to przede wszystkim jak będzie automatyczna skrzynia to będzie ją interesował stan silnika, czasami też klimatyzację, disctronic, zawieszenie ABC i kilka innych ECU.
Kolega chce powiedzieć że jak nie są przesyłane dane po canie to on działa? Przecież can właśnie od tego jest od przesyłania danych jak ich nie ma to nie działa.
W merckach po 2004 roku (nie we wszystkich) jest jeszcze coś takiego jak ZGW, można poczytać sobie jeszcze, bardzo ciekawe urządzenie. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Widze że kolega mnie w ogóle nie rozumie , taka sytuacja przekręcam kluczyk w stacyjce , odpalam silnik i co Can działa , no chyba działa , ale w jakiej chwili , działa tylko wtedy jak przesyła dane , a jak nie to nie działa , czyli wykryje bit startu działa , po bicie endu nie działa , czy tak.
CAN działa w aucie cały czas, on się nie wyłącza. Naprawdę nie mam pojęcia co kolega chce napisać i nie wiem co chce udowodnić i nie wiem też czy ma jakiś problem czy chce komuś pomóc. Ja już napisałem wszystko w tym temacie. Pozdrawiam _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
O co mi chodzi , o definicje DZIAŁANIA , co ona oznacza , jak łatwo się w tym pogubić dowód , przytocze ci twój przedostatni i ostatni post.
1. Kolega chce powiedzieć że jak nie są przesyłane dane po canie to on działa? Przecież can właśnie od tego jest od przesyłania danych jak ich nie ma to nie działa.
2. CAN działa w aucie cały czas, on się nie wyłącza.
Teraz widzisz o co mi chodzi, jedno zaprzecza drugiemu , a to twoje ostatnie posty.
Teraz post który dla mnie jest kijem w mrowisko
Jeżeli sterownik nie będzie działał nie będzie żadnej komunikacji po CANie.
No właśnie co kryje się pod pojęciem działał w tym stwierdzeniu..
ja uważam , że to stwierdzenie jest lapidarne i wieloznaczne jednocześnie , no bo komu trzeba tłumaczyć , że jak nie włączysz telewizora to nie będzie działał , eureka i gienialne jednocześnie .
słowo honoru tak to dla mnie zabrzmiało . Tak na spokojnie bez emocji przeczytaj to kilka razy i powiedz szczerze czy to nie jest lapidarne?
Trzeba było się zapytać od razu że nie wiem co to jest CAN proszę o naświetlenie.
W moich postach chodzi o to, że CAN działa zawsze i komunikacja między sterownikami jest nawet jak się zamknie drzwi pilotem, jeżeli jakiś sterownik nie działa (nie ma prądu, jest spalony, urwany kabel od CAN, uszkodzony mechanicznie) wtedy nie będzie wysyłał danych i komunikacja w CAN jest zakłócona bo nie ma informacji z tego właśnie sterownika.
CAN to nie jest jeden sterownik tylko SZYNA komunikacyjna, czyli dwa kabelki które wychodzą z każdego sterownika i łączą się ze sobą w jakimś miejscu w aucie. Każdy sterownik w aucie ma swój sterownik który poprzez SZYNĘ CAN komunikuje się z innymi, jedynym sposobem na wyłączenie CAN'a jest odpięcie akumulatora.
Jeżeli na SZYNIE nie ma info z jakiegoś sterownika znaczy że CAN tego sterownika nie działa, a nie cały CAN.
Jeżeli to jest magia to jeszcze fajniej jest z ZGW. Może kiedyś znajdę czas i napiszę coś o tym CANIE żeby każdy miał do poczytania. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
I teraz dopiero się z tobą zgadzam w 100% , mamy sterowniki podpięte w sieć , załączone zasilanie , nie ma zwarcia , nie ma przerwy ,więc can działa , może być w trybie transmisji , lub oczekiwania na transmisję , ale jeżeli nie ma uszkodzenia to działa . Pozdrawiam i dzięki za wyrozumiałość.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.