Witam.
Na początku chciałbym się przywitać.
Mam na imię Adrian i jestem z Kalisza.
Od dłuższego czasu jestem posiadaczem Mercedesa A190 z 2000r.
Do tej pory nie miałem żadnych problemów ale w niedziele wieczorem spotkała mnie przykra niespodzianka. Chciałem wrócić do domu ale samochód nie chciał w ogóle odpalić. Nawet rozrusznik nie kręcił. Było jedynie słychać cykanie/pukanie z okolicy akumulatora/bezpieczników. Zaznaczam że paliwa jest jakieś pół baku.
Może opiszę dokładnie jak to wyglądało:
Samochód był używany zarówno w piątek jak i w sobotę i nie było żadnego problemu. Odpalał za pierwszym razem. W niedziele postanowiłem wybrać się do miasta. Pod domem również odpalił za pierwszym razem. Pojechałem do miasta. Samochód stał około 4 godziny. Po tym czasie chciałem wracać ale już nie mogłem odpalić silnika.
Silnik nie chciał odpalić, nawet rozrusznik nie kręcił, było słychać jedynie tak jakby cykanie przekaźnika obok akumulatora.
Po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu pojawił mi się symbol: 2 klucze oraz liczba 18. Po przekręceniu kluczyka w celu odpalenia auta wyświetlił mi się migający napis: START ERROR.
Po wielu próbach i odczekaniu jakieś 30min w dalszym ciągu to samo z tym że teraz przy próbie odpalenia zaczęły przygaszać kontrolki na wyświetlaczu. Nadal było widać klucze i liczbę 18 a po chwili start error.
Udało mi się odpalić silnik i ruszyć przy pomocy holowania. Przyjechałem do domu, zgasiłem silnik. Niestety nie mogłem go ponownie odpalić.
Czynności jakie zrobiłem:
- Wyciągnąłem akumulator i naładowałem go prostownikiem, ale nadal nie odpala.
- Próbowałem wyzerować przegląd ale nie udało mi się i teraz wyświetlają się dwa klucze ale zamiast liczby 18 mam liczbę -12.
- Zrobiłem pomiary napięcia:
Akumulator po naładowaniu 12,45V
Akumulator po podłączeniu klem 12,40V
Akumulator z włączonym zapłonem (świecą się kontroli, na wyświetlaczu dwa klucze i liczba -12) 11,75V
-Pomiary prądu:
Akumulator z podłączonymi klemami. Samochód zamknięty z pilota. Centralny zamek pozamykał dziwi. Uzbrojony alarm. Świeci się czerwona kontrolka. Wskazania amperomierza: 0.07A.
Moje pytania dla Was.
1. Czy możliwe jest aby akumulator nagle stracił żywotność i nawet po naładowaniu go prostownikiem nie miał siły odpalić silnika?
2. Dlaczego rozrusznik w ogóle nie kręci?
3. Czy możliwe jest aby immobilizer po włożeniu kluczyka do stacyjki próbie odpalenia silnika wyświetlał błąd START ERROR, skoro z pilota można sterować centralnym zamkiem i alarmem? (klucz z pilotem jest razem tzw. scyzoryk)
4. Jak usunąć wyświetlanie symbolu dwóch kluczy i liczby -12?
5. Czy wartości napięcia i natężenia jakie zmierzyłem są prawidłowe?
Przepraszam że się tak rozpisałem ale chciałem jak najdokładniej opisać to co mi się przytrafiło. Proszę Was o pomoc. Może ktoś miał taki przypadek i sam poradził sobie z problemem. Wizyta u mechanika/elektromechanika na pewno będzie kosztowna a ja nie mogę sobie pozwolić na taki wydatek...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168; A190 z 2000r. nie odpala.
Witamy Cię w gromie Mercmaniaków.
Wg opisanego przypadku na 90% mozna stwierdzić że akumulator dokończył żywota.
Pacjent ile ma wiosen?
Napięcie po skończonym ładowaniu powinno wynosić ok. 13,5V.
Start error będzie jak napięcie spadnie chyba poniżej 10V.
Centralny zamek i alarm czerpią niewiele światła a rozrusznik kilkakrotnie więcej, w chwili rozruchu gwałtownie spada napięcie i dlatego masz taki komunikat.
Dla pewności sprawdż jakie jest napięcie w chwili pracy silnika (ok.14,4V).
Odnośnie inspekcji (pilnuje za Ciebie kiedy masz wykonac przegląd i z tym przypadkiem nie ma nic wspólnego) zajrzyj na stronki Kol. Kozaka, lub poszukaj na forum jak to skasować. Osobiście jak robiłem to pierwszy raz to przewertowałem kilka procedur, bo przy pierwszej którą znalazłem coś mi nie wychodziło i nie mogłem wykasować klucza.
Cykanie przy rozruchu to normalka, załączają się przekaźniki.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168; A190 z 2000r. nie odpala.
Podlacze akumulator jeszcze raz pod prostownik i dokonam ponownego pomiaru napiecia.
Ciezko stwierdzic ile akumulator ma lat.
Jezeli padl akumulator to sprobuje odpalic przy pomocy kabli rozruchowych i wtedy tez dokonam pomiaru napiecia przy wlaczonym i obciazonym silniku.
Probowalem roznych kabinacji kasowania przegladu ale przy ktoryms razie liczba 18 zmienila sie i zaczela wyswietlac sie liczba -12. Co to moze oznaczac?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168; A190 z 2000r. nie odpala.
Cyferki to liczba dni do przeglądy zaczyna się wyświetlać od 30 w dół a potem może schodzić poniżej 0, błędne wyświetlanie może być spowodowane złym napięciem lub utratą napięcie. Start error to problem z immo. Pierwsza rzecz to sprawdzenie akku druga rzecz to podpięcie pod SD i sprawdzenie wszystkiego. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168; A190 z 2000r. nie odpala.
Ladowalem akumulator ok 7godz.
Po naladowaniu 13.20V
Na zaplonie 12.30V
Prz probie uruchomienia napiecie spadlo do 11.50V
Niestety nie udalo mi sie odpalic.
Dzisiaj braklo czasu ale jutro sprobuje uruchomic silnik przy pomocy kabli rozruchowych.
Mam akumulator 62Ah, a prad rozruchowy 480A jezeli okaze sie ze jest on do wymiany to czy musze kupic taki sam?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nie odpala
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.