Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 19:23
Temat postu:

Zabawa multimetrem


I-sza próba
Miernik podpięty pod akumulator wskazanie ok. 12v
Zapalam silnik, silnik cały czas na wolnych obrotach chodzi,wskazanie 12V po ok 20 sekundach miernik wskazuje że zaczyna ładować akumulator.
II -ga próba;
Zapalam silnik - wolne obroty. Od razu załączam światła, dmuchawa na maxa, kręcę kierownicą. Wskazania 12V i też dopiero po ok 20 sek. zaczyna ładować.
III-cia próba;
Zapalam silnik, od razu ok 2tys. obrotów, włączam wszystkie odbiorniki. Ładowanie też jw. dopiero po ok 20 sek. wzrost napięcia.
W każdej próbie kontrolka nie świeciła się na wolnych obrotach, w każdej próbie ładowanie po 20 sek było prawidłowe.
Nie wiem czy mój Mietek pod tym względem zachowuje sie normalnie, czy coś mu dolega.
Ciekaw jestem jak to u Was wygląda. Zobaczcie i dajcie znać.
Pozdrawiam
Powrót do góry
culmen

Auto Maniak



Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 663
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH....
Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 19:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Tan TYP chyba tak ma, bo ja już kiedyś to zauważyłem... nawet wymyśliłem sobie uzasadnienie tego rozwiązania.
Wydaje mi się że ma to na celu spowodować łatwiejszy rozruch silnika.
Na czas rozruchu silnika alternator nie ładuje a tym samym nie obciąża silnika.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
andre25as

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cyprianka
Posiadane auto: A140 w168 1,4 1998
Piwa: 2/2
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 20:47
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Nie wiem jak jest u mnie , ale napięcie 12 wolt akumulatora wydaje mi się trochę za niskie , gdyż poprawne napięcie powinno wynosić od 12,5V do 13,7V . 12V oznacza , że akumulator jest rozładowany , niedoładowany lub w marnym stanie. Z ciekawości zobacze jak jest u mnie . A i jeszcze jedno , regulatory w samochodach są na 14V , a w niektórych nawet 14,4V , więc wartość doładowanego akumulatora powinno być wyższe niż 12V.
Edit:
Sorry , zapomniałem o kontrolce ładowania , u mnie gaśnie od razu po włączeniu silnika. Co do opóźnienia ładowania , sprawdziłem schemat elektryczny ładowania akumulatora i nie ma , na min żadnego układu który by opóźniał ładowanie akumulatora. Pozdrowienia.

Scalony przez Emiś-
-Pkt 20 RF
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 22:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Mierzyłem multimetrem wskazówkowym, zakres 0-50. Wiem odczyty niezbyt dokładne. Pomierzę cyfrowym będzie dokładniej. Akumulator nówka, 2 miechy temu nabyty. Wsadziłem 71Ah. Kontrolka też gaśnie po włączeniu silnika. Wspomaganie jest też od razu po rozruchu.
Powrót do góry
andre25as

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cyprianka
Posiadane auto: A140 w168 1,4 1998
Piwa: 2/2
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 22:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Rada , sprawdź to dokładnym miernikiem , to bardzo ważne
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 22:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
culmen

Auto Maniak



Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 663
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH....
Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 22:47
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


andre25as napisał:
Rada , sprawdź to dokładnym miernikiem , to bardzo ważne

Niby co jest ważne?... że przez 20 sek. alternator nie ładuje i nie obciąża silnika który jest fazie rozruchu?
Uważam to za bardzo sensowne.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
marek_3535
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1041
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 23:08
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


andre25as napisał:
Nie wiem jak jest u mnie , ale napięcie 12 wolt akumulatora wydaje mi się trochę za niskie , gdyż poprawne napięcie powinno wynosić od 12,5V do 13,7V . 12V oznacza , że akumulator jest rozładowany , niedoładowany lub w marnym stanie. Z ciekawości zobacze jak jest u mnie . A i jeszcze jedno , regulatory w samochodach są na 14V , a w niektórych nawet 14,4V , więc wartość doładowanego akumulatora powinno być wyższe niż 12V.
Edit:
Sorry , zapomniałem o kontrolce ładowania , u mnie gaśnie od razu po włączeniu silnika. Co do opóźnienia ładowania , sprawdziłem schemat elektryczny ładowania akumulatora i nie ma , na min żadnego układu który by opóźniał ładowanie akumulatora. Pozdrowienia.

Scalony przez Emiś-
-Pkt 20 RF



Oj andre 25as coś ci się pomieszało z tymi wartościami. Wink
_________________
xxxxxxxxxxxx=300
Powrót do góry
potaki

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 467
Skąd jesteś (miejscowość / region): lublin
Posiadane auto: w202 c280 w124 300d w140 s320 w220 s400cdi w221s320
Piwa: 38/0
Wysłany: Sob 07 Sty 2012, 23:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Tak ma być to całkiem prawidłowe zachowanie i niec nie trzeba kombinować.
Powrót do góry
gadu-gadu
andre25as

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cyprianka
Posiadane auto: A140 w168 1,4 1998
Piwa: 2/2
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 15:49
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Zanim kolega marek-3535 napisze , że się komuś pomieszało , to niech sobie otworzy pare stronek na necie , o wspołczesnych akumulatorach i poczyta jakie są właściwe spoczynkowe wartości napięcia naładowanego akumulatora .
Powrót do góry
culmen

Auto Maniak



Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 663
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH....
Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 16:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


andre25as napisał:
Zanim kolega marek-3535 napisze , że się komuś pomieszało , to niech sobie otworzy pare stronek na necie , o wspołczesnych akumulatorach i poczyta jakie są właściwe spoczynkowe wartości napięcia naładowanego akumulatora .


A ja myślę ze to Kol. andre25as powinien jeszcze więcej czytać.
Autor wątku napisał wyraźnie w jakich okolicznościach mierzył 12V na akumulatorze. Trzeba przy tym pamiętać że w tym czasie akumulator nie był ładowany, ale był obciążony przez odbiorniki auta... dodatkowo nie bez znaczenia dla akumulatora był potężny prąd rozruchowy pobierany przez rozrusznik (auto było kilka sekund po uruchomieniu) i to miało wielki wpływ na pomiar napięcia tuż po rozruchu.
W moim przekonaniu mierzone w tym momencie 12V jest całkiem prawidłowe.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
marek_3535
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1041
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 17:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


andre25as napisał:
Zanim kolega marek-3535 napisze , że się komuś pomieszało , to niech sobie otworzy pare stronek na necie , o wspołczesnych akumulatorach i poczyta jakie są właściwe spoczynkowe wartości napięcia naładowanego akumulatora .





Kolego andre,wytłumacz nam co masz na myśli pisząc że prawidłowe napięcie powinno wynosić 12.5 - 13.7V. i że regulatory są na 14V i 14.4V chętnie się dowiem.
_________________
xxxxxxxxxxxx=300
Powrót do góry
andre25as

Dyskutant



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 92
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cyprianka
Posiadane auto: A140 w168 1,4 1998
Piwa: 2/2
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 19:33
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Większość producentów akumulatorów podaje wartość progową napięcia spoczynkowego ok 12,5V , czyli wartości powyżej akumulator naładowany , poniżej akumulator naładowany w 70% , i trzeba go doładować . Co się dzieje , jeżeli akumulator przez długi czas , jest w stanie nienaładowanym ( poniżej 12,4V gęstość elektrolitu mniej niż 1,24g/ml), otóż dochodzi do zasiarczania płyt , szczególnie w okresie zimowym. Teraz skąd jest to 13,7V czyli górna wartość , otóż przedział właściwego napięcia spoczynkowego (akumulator naładowany) , wynosi od 2,1V do 2,4V i , na jedną celę . Zaznaczam jeszcze raz , chodzi o napięcie spoczynkowe . Poza tym akumulator może być ładowany w aucie , albo prostownikiem , a te mają napięcia 15V , a niektóre nawet 16V , trzeba tylko pamiętać , żeby temperatura elekrolitu nie przekroczyła 40 stopni , i gęstość 1,28g/ml. Co do regulatorów to ja spotkałem , się z dwiema wartościami regulatorów napięcia , w obwodzie wzbudzenia alternatora (14V i 14,4V) , być może są inne.
Powrót do góry
marek_3535
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1041
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 20:05
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


[quote="andre Teraz skąd jest to 13,7V czyli górna wartość , otóż przedział właściwego napięcia spoczynkowego (akumulator naładowany) , wynosi od 2,1V do 2,4V i , na jedną celę . Zaznaczam jeszcze raz , chodzi o napięcie spoczynkowe ..[/quote]

Andre zgadzam się z tobą jeśli chodzi o napiecie ładowania w aucie 14.2-14.5 pod prostownikiem napięcia są jeszcze wyższe,ale jak pracuje w tym fachu ponad 20 lat nie spotkałem się z napieciem spoczynkowym akumulatora 14.4V.Andre dalej twierdzę ze coś ci się pomieszało z tymi cyframi.Przeczytaj spokojnie to co napisałeś.2.1 na ogniwo z tym mógłbym się zgodzic.Przy 2.4 na ogniwo napięcie spoczynkowe aku. byłoby wyższe od napięcia ładowania alternatora.
_________________
xxxxxxxxxxxx=300
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 22:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Protokół z przeprowadzonego doświadczenia.
I Cel eksperymentu;
- poszerzenie wiedzy z elektroenergetyki
- wyjaśnienie zjawisk niewyjaśnionych
- zachęcenie niechętnych do pogłębiania wiedzy odnosnie uzytkowanego sprzętu
- udowodnić, że nie wszystko da się naprawić młotkiem
- pozostawienie cząstki wiedzy potomnym
II Przyrządy pomiarowo rejestrujące;
- multimetr DT-830B
- wideorejestrator LG KU 990i
III Przebieg eksperymentu;
- napięcie spoczynkowe 12,34 V
- napięcie w chwili rozruchu 10,25V
- napięcie po rozruchu 11,63V. Po włączeniu świateł i dmuchawy spada do 11,38V
- po 27-28 sek. wzrost (płynny w przeciągu ok.2 sekund) do 14,54V
- włączenie świateł mijania spadek do 14,44V
IV Wnioski;
- wiem juz że mam za mały prąd spoczynkowy (nie dziwię sie, tyle razy kręcić)
- dalej nie wiem dlaczego prawie przez pół minuty od rozruchu elektrony z alternatora nie są wpuszczane do akumulatora.

Question
Powrót do góry
culmen

Auto Maniak



Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 663
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH....
Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 22:49
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem


Keram2504 napisał:
Protokół z przeprowadzonego doświadczenia.
..................
- dalej nie wiem dlaczego prawie przez pół minuty od rozruchu elektrony z alternatora nie są wpuszczane do akumulatora.

Question

Wg. mnie odpowiedź jest prosta.
Uzwojenie wzbudzające alternatora nie jest wzbudzone bo system komputera podaje napięcie wzbudzenia na alternator ze zwłoką.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki


MercedesC 180

18 900

2005r.

184 217 km

mazowieckie

MercedesS 400

720 744

2023r.

27 252 km

kujawsko-pomorskie

MercedesVito

124 999

2018r.

335 000 km

pomorskie

MercedesGLC 220

136 500

2019r.

49 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

12 800

2006r.

267 500 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System