Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Odpowiadam koledze marek_3535 , przeczytałem jeszcze raz swój post i przykro mi , ale nie napisałem tam , że pomierzyłem u siebie napięcie spoczynkowe akumulatora i wynosi 14,4V ,a te wartości od 2,1V do 2,4V to zakres jakie napięcie może mieć akumulator , określony przez producentów (zakres wytrzymałości cel akumulatora ). Ja bym tak bardzo , nie przykładał uwagi do tej górnej wartości , tylko dolnej czyli poniżej 12,5V , gdyż ona świadczy o niedoładowaniu akumulatora.
Może teraz czas by się zająć , przypadkiem kolegi Keram2504 , otóż muszę się nie zgodzić z kolegą culmen dlatego , że mam przed sobą schematy elektryczne doładowania i deski rozdzielczej , i okazuje się , że układ alernatora nie jest sterowany wielofunkcyjnym komputerem sterującym. Opisze ci układ , z szyny 15 , przez bezpiecznik F18 (10A) kabel czerw.żólty idzie na deskę rezdzelczcą gniazdo A pin 6 , tam równolegle połączony rezystor z kontrolką ładowania H1 , dalej idzie na diodę , z diody idzie na wyjście z deski gniazdo A pin30 kabel niebieski , i tym przewodem na zacisk D+ alternatora (wzbudzenie alternatora). I tu pytanie gdzie jest układ opóźnienienia?. Wydaje mi się ,że nie ma takiego układu (ale to jest moje zdanie ,chyba że jest w stabilizatorze ) , a opóźnienie spowodowane jest , jakimś małym defektem. Ja osobiście sprawdziłbym cały układ wzbudzenie alternatora (połaczenia , regulator napięcia , diody zasilające regulator 3 sztuki , szczotki ,komutator, rezystor i diodę na desce rozdzielczej). chociaż na samym początku sprawdź prąd wzbudzenia , powinien wynosić od 3A do 7A.
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Pon 09 Sty 2012, 21:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Andre ja nie twierdzę że nie masz racji w innych przypadkach,ale napisałeś wyraźnie i z tym mogę się nie zgodzić,że napięcie spoczynkowe wynosi nawet 2.4V na ogniwo a to nam daje 14.4V.To jest wyraźnie napisane.Czy spotkałeś kiedyś akumulator o takim napięciu?A tak na marginesie: w alternatorze nie ma komutatora. _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Pon 09 Sty 2012, 21:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Zaproponowałeś mi lekturę o akumulatorach więc ja tobie polecam lekturę o budowie prądnicy prądu przemiennego,czyli alternator gdzie są pierścienie ślizgowe i i lekturę o budowie prądnicy prądu stałego gdzie występuje komutator czyli rodzaj prostownika mechanicznego. _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
W alternatorach są pierścienie ślizgowe , a i tak większość mówi na nie komutator , ważne że wiadomo o co chodzi. Tak nawiasem wiem czym się różni prądnica od alternatora.
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Pon 09 Sty 2012, 22:12
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Andre nie słuchaj tych co tak mówią,widocznie się na tym słabiutko znają Strasznie odeszliśmy od tematu.Przypuszczam,że niedługo wpadnie tutaj mod. z mercedesa i zamknie temat. _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
No i rozpętałem III wojnę światową.
Panowie szanuję Waszą wiedzę i doświadczenie zawodowe. Ale na temat;
Andre25as czy u Ciebie od razu po rozruchu wpada na akumulator 14.4V?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Dobra pomierzyłem , spoczynkowy 12,4V , ale nie jest dziwne pokonywałem ostatnio krótkie odcinki po pare kilometrów , i często silnik był odpalany , następnie odpalam silnik spadek napięcia do 10,9V na chwilę , i po GÓRA 3 sekundach 14,3V. Jak widzisz to żadna norma , że w a140 ładowanie jest po 20 sekundach.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Spokojnie koledzy,śledzę Wasz wątek od samego początku.Jak za bardzo nie odbiegniecie od tematu i nie wywiąże się jakaś kłótnia,to tematu nie zamknę.
Pilnujcie się jeszcze,żeby nie pisać swoich postów jeden pod drugim,a wszystko będzie ok.Temat jest bardzo ciekawy,więc zrobię go jako przyklejony _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Właśnie coś podejrzewałem z tym ładowaniem i w tym celu dokładniej go przemierzyłem. Na razie mocno tym się nie przejmuję ale wolnym czasem nie daruję mu tego. Macie jakieś przypuszczenia? Czy zmierzyć mu prądy na wyjściu z alternatora? Na razie główkuję. Myślenie nie boli. Nie chce mi się go wyciągać, trochę za zimno.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Ja podejrzewam wzbudzenie , ale wiadomo nigdy pewności nie ma .Zmierz prąd ładowania i wzbudzenia na początek . Faktycznie jak nie ma tragedii to luz , bo pora na robotę w kanale nie specjalna. Pozdrawiam.
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Sty 2014, 19:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Witam, to mój pierwszy post, przywitalnia zaliczona, odswierzę troszkę temat...
Mam taki sam problem w A170CDI 2001, że po odpaleniu nie ładuje przez pare sekund po czym zaczyna ładować i na aku jest jakieś 13.3V po czym jak tak poładuje przez jakiś czas znów spada do około 12.6-12.8V i za jakiś czas znów daje 13.3-6V.
Jest praktycznie tak jak w pierwszym poście tyle że ładowania nigdy nie miałem 14V. Aku nowe.
Aha i jest jeszcze taka sprawa że jak dam na większe obroty po odpaleniu to wskakuje ładowanie na 13.3V i tak na tych obrotach ładuje przez jakiś czas po czym samoistnie nagle spada do 12.6.
Cała sprawa wygląda tak że jakby Aku trzymał 12.6V to już nie jest doładowywany. Po nagłym obciążeniu aku jest ładowany do 12,6V i przestaje ładować i trzyma te 12.6V (naet jak wszystkie odbiorniki włącze: klime, podgrzewanie szyb, dmuchawa, halogeny, długie etc.). Czasami po kilku kilometrach znów wskoczy ładowanie na chwilę na 13.3-6V. Lampki kontrolne OK, wspomaganie OK.
Co było u Was jeśli to naprawiliście i gdzie w jakim warsztacie w Wawie polecacie to robić żeby było sprawne.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zabawa multimetrem
Nic nie robiłem. W dalszym ciągu tak się zachowuje. Na niemieckim forum wyczytałem że to jest normalne i darowałem sobie. Ładowanie jest w normie ok. 14,4V , po włączeniu świateł, czy kręcenie kierownicą to różnica w woltażu niewielka. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.