Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Maj 2011, 20:03
Temat postu:
Silnik już naprawiony to były popychacze.
Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.
Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Mam pytanie ,czy przy wymianie popychaczy w A-160 1998 trzeba opuszczać silnik na dół z zawieszeniem , czy da sie to zrobić od góry ?
Witam wszystkich. I dzięki za info.
Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.
Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Czy mógłbyś krok po kroku opisać co robiłeś i na co zwrócić uwagę ?
Przymierzam się do tego ale trochę się obawiam.
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Paź 2012, 22:30
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Wymiana oleju ani żadne środki do czyszczenie silnika nie naprawią tego problemu który jest bardzo częsty w A klasie ze względu na niskie ułożenie silnika.
Wymiana jest prosta nie potrzeba nawet kanału. Potrzebny jest tylko dobry komplet kluczy z małym kluczem przegubowym aby odkręcić pokrywę zaworów.
Instrukcja naprawy:
Zdejmujesz kolektor dolotowy i filtr powietrza. Odkręcasz pokrywę zaworów trochę ciasno ale zajmie to maks 20 min. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok.
Potem odkręcasz wałek rozrzadu , ja zaznaczyłem na łańcuchu i wałku rozrządu pozycje jak był ustawiony aby tak samo złożyć ( najlepiej jak czujnik położenia wałka jest w górze ( taki mały magnes na kole zębatym ) to wtedy najłatwiej przykręcać wałek rozrzadu.
Po odkręceniu z wałka kombinerkami wyciagasz popychacze i wstawiasz nowe. Składasz w odwrotnej kolejności i to wszystko. Najgorsze jest odkręcanie i zakręcanie pokrywy ale dobry klucz i jest OK. Cała robota ok 1h i całkiem prosta.
Materiały popychacze INA 8 szt , cena ok 25 zł/szt.
PS.
Jeśli ktoś potrzebuje może wymienić od razu uszczelkę pod głowicą
Tak wygląda silnik po zdjęciu głowicy.
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia Posiadane auto: A klasa,1.4 benzyna 2003 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 22:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Jak silnik głośno chodzi to wina popychaczy. Ja tak sobie jeździłam , bagatelizowalam aż musiałam wymienić silnik.Tez mi mechanik doradził. Podobno no strzelił mi łańcuch ale w takie bzdury juz teraz nie wierze.Tak czy siak nie należy dobijac auta gdy jakiekolwiek niepokojące odgłosy się pojawiają bo to nie jest normalne i prędzej czy później silnik skapituluje. [/code]
Uff Dzisiaj wymieniłem popychacze Od razu ciszej. Zero stuków.
Zamieszczam kilka fotem. Może się komuś przyda mój patent. Zablokowałem drutem łańcuch na kole i przywiązałem do klucza. W ten sposób rozrząd mi się nie przestawi
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc4cda5a23c26663.html
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Paź 2014, 19:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Czarnego osadu nie powinno być olej pewnie był za rzadko zmieniany. Patent z przywiązaniem ciekawy , ale jak zaznaczy się łańcuch to nie trzeba odkręcać koła zębatego od wałka rozrządu i łatwiej się składa.
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2015, 18:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
witam, żeby zdjąć głowice nie trzeba wyciągać chłodnic, da radę to ogarnąć bez rozbebeszania przodu? W wawie w "zaufanym warsztacie," powiedzieli że trzeba wyciągać silnik, coś w to nie wierzę po zdjęciach. Wszędzie jeleni szukają.
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Mar 2015, 20:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Nie trzeba było opuszczać silnika ani wyjmować chłodnicy. Wbrew pozorom jest dobry dostęp do głowicy.
Trudno jest tylko odkręcić pokrywę zaworów bo od tyłu jest trochę ciasno, potem jest dobry dostęp.
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 06 Sty 2016, 22:50
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
1konrad przymierzam się do wymiany popychaczy mam kilka niewiadomych min. z jakim momentem dokręcać wałek rozrządu ? czy potrzebna będzie nowa uszczelka pokrywy? jak dokładnie zaznaczyć położenie wałka ? nie chce odkręcać koła zębatego tylko podtrzymać łańcuch i wyjąć całość są jakieś "pułapki" na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 09:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Groocha napisał:
1konrad przymierzam się do wymiany popychaczy mam kilka niewiadomych min. z jakim momentem dokręcać wałek rozrządu ? czy potrzebna będzie nowa uszczelka pokrywy? jak dokładnie zaznaczyć położenie wałka ? nie chce odkręcać koła zębatego tylko podtrzymać łańcuch i wyjąć całość są jakieś "pułapki" na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.
Uszczelka raczej nowa. Przed ściągnięciem ustaw silnik w GMP. Znak na wałku zgra się z "0" na kole wału. Wykręć napinacz, złap trytką łańcuch do koła rozrządu. Przy odkręcaniu panewek wałka zapamiętaj ich położenie.
Wałek da się odchylić do wyciągnięcia popychaczy.
Moment dokręcania wałka jest niewielki - po 16:00 mogę podać.
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 11:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Dziękuje za odp miło by było jak byś podał momenty dokręceń tych panewek wałka bo naprawdę nie mogę nigdzie znaleźć, i jeśli jest on niewielki czy używać czegoś w rodzaju loctite czy jedynie dokręcić z właściwym momentem ?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4Następny
Strona 2 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.