Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Maj 2011, 20:03
Temat postu:

Silnik już naprawiony to były popychacze.


Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty Shocked
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.

Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Wink
Powrót do góry
barman

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: A-160
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Paź 2011, 23:43
Temat postu:

hydrosztosy A-160


Mam pytanie ,czy przy wymianie popychaczy w A-160 1998 trzeba opuszczać silnik na dół z zawieszeniem , czy da sie to zrobić od góry ?
Witam wszystkich. I dzięki za info.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Nie 09 Paź 2011, 12:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wg mnie nie trzeba. Ściągasz:
1. Filtr powietrza
2. Kolektor dolotowy
3. Pokrywę zaworów

Mając to na wierzchu warto sprawdzić wydłużenie łańcucha ustawiając wał na znaki i patrząc na wałek rozrządu.
Powrót do góry
golofs

Debiutant



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie
Posiadane auto: A140
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 07 Kwi 2012, 18:49
Temat postu:

Re: Silnik już naprawiony to były popychacze.


1konrad napisał:
Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty Shocked
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.

Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Wink


Czy mógłbyś krok po kroku opisać co robiłeś i na co zwrócić uwagę ?
Przymierzam się do tego ale trochę się obawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Paź 2012, 22:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wymiana oleju ani żadne środki do czyszczenie silnika nie naprawią tego problemu który jest bardzo częsty w A klasie ze względu na niskie ułożenie silnika.

Wymiana jest prosta nie potrzeba nawet kanału. Potrzebny jest tylko dobry komplet kluczy z małym kluczem przegubowym aby odkręcić pokrywę zaworów.

Instrukcja naprawy:
Zdejmujesz kolektor dolotowy i filtr powietrza. Odkręcasz pokrywę zaworów trochę ciasno ale zajmie to maks 20 min. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok.

[img=http://imageshack.us/a/img838/1744/dsc00133w.th.jpg]
Na zdjęciu widać kolektory dolotowe zabezpieczone gąbką, aby zabrudzenia nie dostały się do środka silnika.

Potem odkręcasz wałek rozrzadu , ja zaznaczyłem na łańcuchu i wałku rozrządu pozycje jak był ustawiony aby tak samo złożyć ( najlepiej jak czujnik położenia wałka jest w górze ( taki mały magnes na kole zębatym ) to wtedy najłatwiej przykręcać wałek rozrzadu.

[img=http://imageshack.us/a/img407/9708/dsc00132i.th.jpg]

Przymocować łańcuch rozrządu żeby nie wpadł do silnika.

[img=http://imageshack.us/a/img443/6973/dsc00131cw.th.jpg]

Po odkręceniu z wałka kombinerkami wyciagasz popychacze i wstawiasz nowe. Składasz w odwrotnej kolejności i to wszystko. Najgorsze jest odkręcanie i zakręcanie pokrywy ale dobry klucz i jest OK. Cała robota ok 1h i całkiem prosta.
Materiały popychacze INA 8 szt , cena ok 25 zł/szt.



PS.
Jeśli ktoś potrzebuje może wymienić od razu uszczelkę pod głowicą
Tak wygląda silnik po zdjęciu głowicy.

[img=http://imageshack.us/a/img248/9225/dsc00128ea.th.jpg]

Głowica silnika.

[img=http:
//imageshack.us/a/img827/4489/dsc00129yp.th.jpg]


Silnik z nową uszczelką.

[img=http://imageshack.us/a/img507/7504/dsc00130i.th.jpg]
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 17 Paź 2012, 22:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KatyaLupi

Debiutant



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia
Posiadane auto: A klasa,1.4 benzyna 2003 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 22:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Jak silnik głośno chodzi to wina popychaczy. Ja tak sobie jeździłam , bagatelizowalam aż musiałam wymienić silnik.Tez mi mechanik doradził. Podobno no strzelił mi łańcuch ale w takie bzdury juz teraz nie wierze.Tak czy siak nie należy dobijac auta gdy jakiekolwiek niepokojące odgłosy się pojawiają bo to nie jest normalne i prędzej czy później silnik skapituluje. [/code]
Powrót do góry
robo1973

Debiutant



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk
Posiadane auto: DUSTER 4x4 + A140
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 19:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Gdzie znajduje się znak położenia wału? Czy widać go bez dodatkowego rozkręcania silnika?
Czy olej trzeba wypuścić ?
Powrót do góry
robo1973

Debiutant



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk
Posiadane auto: DUSTER 4x4 + A140
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 13 Wrz 2014, 20:00
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Uff Dzisiaj wymieniłem popychacze Od razu ciszej. Zero stuków.
Zamieszczam kilka fotem. Może się komuś przyda mój patent. Zablokowałem drutem łańcuch na kole i przywiązałem do klucza. W ten sposób rozrząd mi się nie przestawi
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc4cda5a23c26663.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b6b4e651ca1756.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1d6042c5ebd5007.html

Łańcuch wygląda na dobry, koła też.
Wy też tak macie Z pół centymetra takiej czarnej mazi na pokrywie zaworów A i wałek nie zapitolony czarną mazią

Czy stuki popychaczy wpływały na spalanie ?
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Paź 2014, 19:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Czarnego osadu nie powinno być olej pewnie był za rzadko zmieniany. Patent z przywiązaniem ciekawy Smile , ale jak zaznaczy się łańcuch to nie trzeba odkręcać koła zębatego od wałka rozrządu i łatwiej się składa.
Powrót do góry
Marcin-CDI

Dyskutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 66
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2015, 18:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


witam, żeby zdjąć głowice nie trzeba wyciągać chłodnic, da radę to ogarnąć bez rozbebeszania przodu? W wawie w "zaufanym warsztacie," powiedzieli że trzeba wyciągać silnik, coś w to nie wierzę po zdjęciach. Wszędzie jeleni szukają.
Powrót do góry
gadu-gadu
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Mar 2015, 20:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Nie trzeba było opuszczać silnika ani wyjmować chłodnicy. Wbrew pozorom jest dobry dostęp do głowicy.
Trudno jest tylko odkręcić pokrywę zaworów bo od tyłu jest trochę ciasno, potem jest dobry dostęp.
Powrót do góry
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 06 Sty 2016, 22:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


1konrad przymierzam się do wymiany popychaczy mam kilka niewiadomych min. z jakim momentem dokręcać wałek rozrządu ? czy potrzebna będzie nowa uszczelka pokrywy? jak dokładnie zaznaczyć położenie wałka ? nie chce odkręcać koła zębatego tylko podtrzymać łańcuch i wyjąć całość są jakieś "pułapki" na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 09:01
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Groocha napisał:
1konrad przymierzam się do wymiany popychaczy mam kilka niewiadomych min. z jakim momentem dokręcać wałek rozrządu ? czy potrzebna będzie nowa uszczelka pokrywy? jak dokładnie zaznaczyć położenie wałka ? nie chce odkręcać koła zębatego tylko podtrzymać łańcuch i wyjąć całość są jakieś "pułapki" na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.

Uszczelka raczej nowa. Przed ściągnięciem ustaw silnik w GMP. Znak na wałku zgra się z "0" na kole wału. Wykręć napinacz, złap trytką łańcuch do koła rozrządu. Przy odkręcaniu panewek wałka zapamiętaj ich położenie.
Wałek da się odchylić do wyciągnięcia popychaczy.
Moment dokręcania wałka jest niewielki - po 16:00 mogę podać.
Powrót do góry
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 11:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Dziękuje za odp miło by było jak byś podał momenty dokręceń tych panewek wałka bo naprawdę nie mogę nigdzie znaleźć, i jeśli jest on niewielki czy używać czegoś w rodzaju loctite czy jedynie dokręcić z właściwym momentem ?
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 22:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Tu powinienes doczytać.
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://atlib.ru/tehdata/data%3Fid%3D11941&prev=search
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe


MercedesC 180

16 000

1996r.

296 000 km

śląskie

MercedesC 350

39 900

2010r.

299 000 km

mazowieckie

MercedesC 220

38 500

2012r.

239 000 km

mazowieckie

MercedesS 350

82 990

2010r.

211 398 km

pomorskie

MercedesA 180

95 900

2020r.

34 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System