Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 08 Sty 2016, 10:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Wychodzi na to że 9 Nm wydaje się niewiele czy w takim razie używać loctite? Albo czegoś podobnego? Może dla kogoś to wydaje się banalne ale jeszcze nie ściągałem nigdy wałka i chciałbym zrobić to jak należy
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 08 Sty 2016, 11:49
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Groocha napisał:
Wychodzi na to że 9 Nm wydaje się niewiele czy w takim razie używać loctite? Albo czegoś podobnego? Może dla kogoś to wydaje się banalne ale jeszcze nie ściągałem nigdy wałka i chciałbym zrobić to jak należy
Ja widzę 14 Nm chyba że masz diesla. Żadnego kleju nie trzeba. Stalowe śruby w aluminiowej głowicy i klej nie za bardzo. A poza tym nie wyczyścisz dokładnie otworu z oleju. Ja nie stosowałem.
14Nm panewki wałka rozrządu
8Nm obudowa klawiatury
8Nm napinacz łańcucha
25Nm kolektor dolotowy do głowicy
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 14:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Popychacze wymienione, według mnie dość trudna praca ze względu na dostęp do niektórych śrub tych za kolektorem dolotowym przede wszystkim, ogólnie jest mało miejsca. Na spokojnie bez pośpiechu zajęło mi to około 6 godzin ale przy okazji wszystko czyściłem itp. Po wymianie silnik pracuje zdecydowanie lepiej. Wymiana do ogarnięcia samemu potrzeba tylko dużo cierpliwości. Dziękuje kolegom z forum za cenne informacje które zostały mi udzielone.Pozdrawiam
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): zielona góra lubuskie Posiadane auto: mercedes a140
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Mar 2016, 20:23
Temat postu:
stuki w silniku 1,4
witam może zacznę od początku jechała mama autem pokazało -1,5litra oleju po chwili kontrolka oleju sie zapaliła i tak podobno przejechała z parę kilometrów jak sie zatrzymała i zgasiła auto to po chwili nie można było je odpalić wal się zablokował tak mi się zdaje .na drugi dzień sprawdziłem stan oleju był brak zalałem nowy wziąłem na hol mercedesa i pościło go a teraz opowiem o problemie zaczęło coś pukać mechanik mówi ze to popychacze tylko to bardziej dochodzi z misy a nie z głowicy a i zaproponował mi wymianę oleju tak zrobiłem ale to jest coraz głośniejsze to co mam robić kupić silnik ???pozdrawiam proszę o jakaś pomoc
Witam.
czyli to tez będą popychacze?
https://www.youtube.com/watch?v=Wt8TmE4D8gE
Wcześniej było tak ze przy uruchomieniu 2sek ciszej tykało i było ok, a teraz jest wciąż tak jak na filmie.
Przy okazji zapytam z prawej strony silnika na plastikowej obudowie jest mokro, od czego?
auto a140
Prawdopodobnie popychacze. Olej kiedy wymieniałeś?
Kolanko gumowe w zasadzie (plastykowy element) wychodzące z pokrywy zaworów wetknij od dołu do gumowego "lejka" idącego od przepustnicy. Tam jest otwór. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: W168, A140, 2004
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 31 Mar 2016, 23:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Chyba też mnie to czeka, łącznie z rozrządem. Auto ma 134 tyś i wygląda na tyle, ale silnik chodzi jakby oleju nie było - wymieniany na Valvoline 5w40 miesiąc temu.
Jakie popychacze wkładacie? Czy włożyć rozrząd FAI czy RUVILLE
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 07:27
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Aby wymienić łańcuch wraz z łyżwami będziesz musiał wyciągnąć silnik. Kup sam łańcuch, napinacz i ewentualnie koło wałka rozrządu. Jeśli łańcuch się wyciągnie to często niszczy koło rozrządu.
Potrzebna będzie jeszcze spinka do łańcucha, za pomocą której wciągniesz łańcuch podpinając się do starego. Spinkę kupisz na allegro na częściach rolniczych podając parametry łańcucha. Spinka jest wielokrotnego użytku. Ta spinka która jest w zestawie z łańcuchem musi być zakuta i jest jednorazowa.
Popychacze INA montowałem. Nie zdziw się bo nowe popychacze mają trochę inny kształt części współpracującej z zaworem.
Przy takim przebiegu łańcuch?. Raczej małoprawdopodobne. Sprawdziłbym napinacz łańcucha.... _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dopiszę się, bo temat zbieżny, szkoda nowego wątku zakładać.
Pojawilo się nagle stukanie w silniku, glosne i metaliczne jakby. Uzytkowniczka twierdzi ze pojawilo się nagle tuz pod domem, ale jest możliwość ze było już wcześniej tylko nikt nie zwrocil uwagi (nie maielm styku z autem przez ok 2 tygodnie, a w kabinie w środku to trzeba się wsłuchać, słychać dopiero na zewnątrz). Stukanie jest i na cieplo i na zimno, przy wolnych obrotach (600-800) stukanie jest mniej więcej 2x na sekundę. W tle słychać typowe cykanie, ten odgłos jest dodatkowy. Po ciemku niewiele mogę sprawdzić, wstępnie odgłos jest z okolic silnika, strona pasażera, czyli tam gdzie rozrząd, osprzęt itp. Ale również dobrze wprost z samego silnika.
Auto nie było remontowane, ani poważnego przy nim robione. W zasadzie wlasnie czeka na wymianę oleju po roku, ale przejechalo ok 4tys km, wiec wydaje się ze nie powinna to być kwestia zużycia oleju. Auto na oko jeździ normalnie (przyspieszenie itp.).
Auto jutro postaram się wstawić do mechanika, co najmniej na osłuchanie/diagnozę, ale może ktoś może coś wstępnie zasugerować, czego się spodziewać - panewki? coś grubszego w silniku? Przy świetle dziennym obejrzę dokładniej, może coś trywialnego się poluzowało, ale wstępnie nic nie znalazłem
Edit; chociaż tak sobie myślę.. gdyby to były panewki to chyba powinno częściej pukać, przy 2x na sekundę, to coś co nie pracuje wprost z prędkością obrotową silnika. Łańcuszek rozrządu?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4Następny
Strona 3 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.