Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Maj 2008, 20:41
Temat postu:
Stuki w silniku
Witam i prosze o pomoc.
A160 benzyna 2001, po rozgrzaniu silnika słuchać stuki a raczej takie "cykanie". W warsztacie powiedziano mi że to popychacz i może pomóc wymiana oleju. olej został wymieniony ale nadal przy ciepłym silniku słychać to cykanie, no może trochę ciszej ale bardzo wyraźnie słychać. mechanik powiedział że mogę z tym jeździć, że póki co nic się nie stanie, że to nic poważnego. Mam pewne obawy dotyczące tej diagnozy i obawiam się czy nic nie stanie się jezeli nadal tak bede jeździł.prosze o pomoć co trzeba z tym zrobic, czym grozi dalsza taka jazda i czy mechanik miał racje. Pozdrawiam
Witam tak jak mechanior powiedział da się z tym żyć chyba że chcesz wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne bo rzadko wiadomo który stuka a to wiąże się z pewnymi kosztami (jest ich osiem)
Ps Jak kupiłem moją a klasse to też zaworek stukał zalałem motor nowym olejem BP 300 10w/40 i dopiero po przejechaniu ok 30km silnik zaczoł chodzić cichutko czyli tak jak powinien
pozdro
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 15 Maj 2008, 16:17
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Zgadza się. Te stukanie (cykanie) to tak zwane "hydrosztosy" czyli popychacze z hydrauliczną regulacją luzu zaworów. Niestety to domena tych aut i częsty problem. Nie wpływa jednak on znacząco na żywotnośc silnika. Powoduje tylko nieprzyjemną i hałaśliwą pracę silnika.
Miałem ten sam problem (A140). Pomogło płukanie silnika i wymiana oleju (koszt z nowym olejem - 350zł). Dla silników z "zacnym" przebiegiem jest jeszcze inne rozwiązanie. Co prawda nie przewiduje tego instrukcja ale można zacząć stosować olej mineralny. Jakość tych olejów obecnie nie ustępuje olejom syntetycznym i półsyntetycznym.
Oleje te są nieco gęstsze i lepiej uszczelniają silnik i redukują wszelkie luzy. Trzeba je też częściej wymieniać. W silnikach "młodych" nie zaleca się jednak ich stosowania. Poza tym jak już raz użyjemy oleju mineralnego nie będzie powrotu do syntetyków i półsyntetyków. Wymiana hydrosztosów to bardzo kosztowna zabawa i sugerował bym w pierwszej kolejności płukanie silnika. _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:33
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Witam! Jak wcześniej napisałem wymieniłem juz olej na świeży castrol, ale nadal słychać to cykanie. Przejechałem po wymianie 2oo km. Tak, ze chyba sama wymiana oleju nic nie pomoże. pozdrawiam.
Wymiana olei napewno nie pomoże.
Według mnie mogą tu być dwa rodzaje problemów , które są częste w oplach z połowy lat 90-tych.
1. Problemem jest tutaj myśle nie trzymanie w sobie oleju przez te hydrauliczne kompensatory luzu. Pewnie z rana na zimnym silniku słychać je u Ciebie bardziej niż na rozgrzanym? Osobiście nie rozbierałem tego kompensatora ale w oplowskich ponoć był jakiś uszczelniający je oring. Wtedy kompensator z rana miał w sobie olej i nie tłukł.
2. Był okres w życiu kompensatora taki jak pkt. 1 i teraz tłucze na zimnym i na ciepłym silniku, ponieważ od braku oleju w nim z rana wystukał się na sucho za bardzo i sama wymiana oringa nie wiele pomoże albo i wcale.
Jeszcze jedno ... napewno nie pomoże lanie oleju mineralnego do silnika z takimi urządzeniami regulacji luzu zaworowego. Faktem jest ,że po zalaniu takiego oleju zmniejsza się ilość wycieków w silniku ( poprostu dlatego ,że jest on dużo gęstszy od olei syntetycznych czy pół syntetycznych) , nawet auto pali mniej bądź wogole nie pali oleju. Jednak to ,że z rana ten olej jako zimny jest bardzo gęsty późno dochodzi do owych kompensatorów i stukają one często na sucho. W oplach z tamtych lat z którymi przyjemność miałem się zmierzyć tj. z silnikami takimi jak C20NE ,X20XEV itd. krótki okres jeżdzenia na mineralu załatwiał kompensatory. Auto ładnie chodziło jak diselek a nim nie było
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 23:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Witam! U mnie te stuki słychać na rozgrzanym silniku, jak jest zimny wszystko jest ok. A silnik nie posiada wycieków i nie zauwazyłem żeby brał olej. pozdrawiam.
Witam! U mnie te stuki słychać na rozgrzanym silniku, jak jest zimny wszystko jest ok. A silnik nie posiada wycieków i nie zauwazyłem żeby brał olej. pozdrawiam.
Ciężko powiedzieć tak na odległość. Może problemem wcale nie są te hydrauliczne kompensatory luzu. Może np. wtryskiwacze sobie cykają,co jest normalnym objawem.Na zimnym silniku specjalnie możesz tego nie słyszeć bo obroty na ssaniu są wyższe a jak się rozgrzeje to spadają i dopiero słychać ... nie wiem , tak to może tylko teoretyzować
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 20 Maj 2008, 10:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Jeśli jest to typowe delikatne "cykanie" to jest to dzwięk wtryskiwaczy. Jeśli zaś dźwięk jest bardziej metaliczny, i głośniejszy to mogą być to popychacze. Polecam osłuchać głowicę za pomocą metalowego pręta. _________________ cezzar
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: mercedes a klasa 168
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Wrz 2009, 16:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Miałam ten sam problem w a 160 po sciagnieciu pokrywy zaworów okazało sie ze wszytkie czesci sa do wymiany przy 170tys km walek napinacz łancuch ,popychacze,i elementy chydrauliczne koszt naprawy z czesciami i robocizna 3500tys zł auto mialo byc w stanie idealnym a po przejechaniu 5 tys sie rozpadło pozdrawiam
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A 140 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Paź 2009, 20:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku
Na początek witam wszystkich - jestem nowy kupiłem A 140
Mam taki problem a w zasadzie pytanie
Gdy silnik jest zimny lub minie ok 30 min między uruchomieniami w trakcie odpalania pojawia cię bardzo nieprzyjemny metaliczny dźwięk który znika po ok1-1,5 sek.dalej już jest ok - i pytanie czy inne modele też tak mają, myślę że to nie popychacze bo one raczej powinny rytmicznie klepać a to o wiele brzydszy dźwięk - czy to może być napinacz łańcuszka ? i czy warto się przejmować
z góry dzięki za odp.
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 22:32
Temat postu:
Też mam problem ze stukaniem szczególnie na zimnym silniku
[youtube:f16fa9c1fe]http://www.youtube.com/watch?v=9JH4mg_tNuk
[/youtube:f16fa9c1fe]
Silnik pracuje na wolnych obrotach i słychać narastające stuki, co to może być?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4Następny
Strona 1 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.