Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Maj 2008, 20:41
Temat postu:

Stuki w silniku


Witam i prosze o pomoc.
A160 benzyna 2001, po rozgrzaniu silnika słuchać stuki a raczej takie "cykanie". W warsztacie powiedziano mi że to popychacz i może pomóc wymiana oleju. olej został wymieniony ale nadal przy ciepłym silniku słychać to cykanie, no może trochę ciszej ale bardzo wyraźnie słychać. mechanik powiedział że mogę z tym jeździć, że póki co nic się nie stanie, że to nic poważnego. Mam pewne obawy dotyczące tej diagnozy i obawiam się czy nic nie stanie się jezeli nadal tak bede jeździł.prosze o pomoć co trzeba z tym zrobic, czym grozi dalsza taka jazda i czy mechanik miał racje. Pozdrawiam
Powrót do góry
metrino

Debiutant



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 43

Posiadane auto: MERCEDES W168 A160 98R.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Maj 2008, 22:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam tak jak mechanior powiedział da się z tym żyć chyba że chcesz wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne bo rzadko wiadomo który stuka a to wiąże się z pewnymi kosztami (jest ich osiem)

Ps Jak kupiłem moją a klasse to też zaworek stukał zalałem motor nowym olejem BP 300 10w/40 i dopiero po przejechaniu ok 30km silnik zaczoł chodzić cichutko czyli tak jak powinien Very Happy
pozdro
Powrót do góry
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Maj 2008, 06:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Ja "zalałem" silnik Castrolem Magnatec 10W/40. Mam nadzieję że bedzie tak jak kolega pisze. Dzięki i pozdrawiam.
Powrót do góry
maszotTC

Dyskutant



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard
Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 15 Maj 2008, 16:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Zgadza się. Te stukanie (cykanie) to tak zwane "hydrosztosy" czyli popychacze z hydrauliczną regulacją luzu zaworów. Niestety to domena tych aut i częsty problem. Nie wpływa jednak on znacząco na żywotnośc silnika. Powoduje tylko nieprzyjemną i hałaśliwą pracę silnika.
Miałem ten sam problem (A140). Pomogło płukanie silnika i wymiana oleju (koszt z nowym olejem - 350zł). Dla silników z "zacnym" przebiegiem jest jeszcze inne rozwiązanie. Co prawda nie przewiduje tego instrukcja ale można zacząć stosować olej mineralny. Jakość tych olejów obecnie nie ustępuje olejom syntetycznym i półsyntetycznym.
Oleje te są nieco gęstsze i lepiej uszczelniają silnik i redukują wszelkie luzy. Trzeba je też częściej wymieniać. W silnikach "młodych" nie zaleca się jednak ich stosowania. Poza tym jak już raz użyjemy oleju mineralnego nie będzie powrotu do syntetyków i półsyntetyków. Wymiana hydrosztosów to bardzo kosztowna zabawa i sugerował bym w pierwszej kolejności płukanie silnika.
_________________
\"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Powrót do góry
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:33
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam! Jak wcześniej napisałem wymieniłem juz olej na świeży castrol, ale nadal słychać to cykanie. Przejechałem po wymianie 2oo km. Tak, ze chyba sama wymiana oleju nic nie pomoże. pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:33
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dvs269

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 176

Posiadane auto: A170 CDI (W168)
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wymiana olei napewno nie pomoże.
Według mnie mogą tu być dwa rodzaje problemów , które są częste w oplach z połowy lat 90-tych.
1. Problemem jest tutaj myśle nie trzymanie w sobie oleju przez te hydrauliczne kompensatory luzu. Pewnie z rana na zimnym silniku słychać je u Ciebie bardziej niż na rozgrzanym? Osobiście nie rozbierałem tego kompensatora ale w oplowskich ponoć był jakiś uszczelniający je oring. Wtedy kompensator z rana miał w sobie olej i nie tłukł.

2. Był okres w życiu kompensatora taki jak pkt. 1 i teraz tłucze na zimnym i na ciepłym silniku, ponieważ od braku oleju w nim z rana wystukał się na sucho za bardzo i sama wymiana oringa nie wiele pomoże albo i wcale.

Jeszcze jedno ... napewno nie pomoże lanie oleju mineralnego do silnika z takimi urządzeniami regulacji luzu zaworowego. Faktem jest ,że po zalaniu takiego oleju zmniejsza się ilość wycieków w silniku ( poprostu dlatego ,że jest on dużo gęstszy od olei syntetycznych czy pół syntetycznych) , nawet auto pali mniej bądź wogole nie pali oleju. Jednak to ,że z rana ten olej jako zimny jest bardzo gęsty późno dochodzi do owych kompensatorów i stukają one często na sucho. W oplach z tamtych lat z którymi przyjemność miałem się zmierzyć tj. z silnikami takimi jak C20NE ,X20XEV itd. krótki okres jeżdzenia na mineralu załatwiał kompensatory. Auto ładnie chodziło jak diselek Very Happy a nim nie było
Powrót do góry
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 23:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam! U mnie te stuki słychać na rozgrzanym silniku, jak jest zimny wszystko jest ok. A silnik nie posiada wycieków i nie zauwazyłem żeby brał olej. pozdrawiam.
Powrót do góry
dvs269

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 176

Posiadane auto: A170 CDI (W168)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Maj 2008, 11:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


klaim napisał:
Witam! U mnie te stuki słychać na rozgrzanym silniku, jak jest zimny wszystko jest ok. A silnik nie posiada wycieków i nie zauwazyłem żeby brał olej. pozdrawiam.


Ciężko powiedzieć tak na odległość. Może problemem wcale nie są te hydrauliczne kompensatory luzu. Może np. wtryskiwacze sobie cykają,co jest normalnym objawem.Na zimnym silniku specjalnie możesz tego nie słyszeć bo obroty na ssaniu są wyższe a jak się rozgrzeje to spadają i dopiero słychać ... nie wiem , tak to może tylko teoretyzować
Powrót do góry
cezzar

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 178
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie
Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 20 Maj 2008, 10:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Jeśli jest to typowe delikatne "cykanie" to jest to dzwięk wtryskiwaczy. Jeśli zaś dźwięk jest bardziej metaliczny, i głośniejszy to mogą być to popychacze. Polecam osłuchać głowicę za pomocą metalowego pręta.
_________________
cezzar
Powrót do góry
aneczka a168

Czytelnik



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: mercedes a klasa 168
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Wrz 2009, 16:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Miałam ten sam problem w a 160 po sciagnieciu pokrywy zaworów okazało sie ze wszytkie czesci sa do wymiany przy 170tys km walek napinacz łancuch ,popychacze,i elementy chydrauliczne koszt naprawy z czesciami i robocizna 3500tys zł auto mialo byc w stanie idealnym a po przejechaniu 5 tys sie rozpadło pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
tomekw112

Czytelnik



Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A 140 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Paź 2009, 20:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Na początek witam wszystkich - jestem nowy kupiłem A 140
Mam taki problem a w zasadzie pytanie
Gdy silnik jest zimny lub minie ok 30 min między uruchomieniami w trakcie odpalania pojawia cię bardzo nieprzyjemny metaliczny dźwięk który znika po ok1-1,5 sek.dalej już jest ok - i pytanie czy inne modele też tak mają, myślę że to nie popychacze bo one raczej powinny rytmicznie klepać a to o wiele brzydszy dźwięk - czy to może być napinacz łańcuszka ? i czy warto się przejmować
z góry dzięki za odp.


pozdrawiam
Powrót do góry
pik83

Czytelnik



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): SKWIERZYNA
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Kwi 2011, 10:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam

Mam problem tego typu .
kupiłem A160 wszystko było ok a po przejechaniu ok 30 km zaczeły od silnika dochodzić bardzo głośne stuki.

ma ktoś może pomysł co to może być ?

Z góry dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 22:32
Temat postu:

Też mam problem ze stukaniem szczególnie na zimnym silniku


[youtube:f16fa9c1fe]http://www.youtube.com/watch?v=9JH4mg_tNuk
[/youtube:f16fa9c1fe]
Silnik pracuje na wolnych obrotach i słychać narastające stuki, co to może być? Exclamation
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 07:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Może być napinacz, łańcuch, albo popychacze zaworowe.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
harisonc20ne

Czytelnik



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): łask
Posiadane auto: MB A160
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Kwi 2011, 22:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


To trzecie - czyli popychacze

"Może być napinacz, łańcuch, albo popychacze zaworowe."
Powrót do góry
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Maj 2011, 20:03
Temat postu:

Silnik już naprawiony to były popychacze.


Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty Shocked
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.

Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Wink
Powrót do góry
barman

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: A-160
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Paź 2011, 23:43
Temat postu:

hydrosztosy A-160


Mam pytanie ,czy przy wymianie popychaczy w A-160 1998 trzeba opuszczać silnik na dół z zawieszeniem , czy da sie to zrobić od góry ?
Witam wszystkich. I dzięki za info.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Nie 09 Paź 2011, 12:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wg mnie nie trzeba. Ściągasz:
1. Filtr powietrza
2. Kolektor dolotowy
3. Pokrywę zaworów

Mając to na wierzchu warto sprawdzić wydłużenie łańcucha ustawiając wał na znaki i patrząc na wałek rozrządu.
Powrót do góry
golofs

Debiutant



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie
Posiadane auto: A140
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 07 Kwi 2012, 18:49
Temat postu:

Re: Silnik już naprawiony to były popychacze.


1konrad napisał:
Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty Shocked
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.

Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Wink


Czy mógłbyś krok po kroku opisać co robiłeś i na co zwrócić uwagę ?
Przymierzam się do tego ale trochę się obawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Paź 2012, 22:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wymiana oleju ani żadne środki do czyszczenie silnika nie naprawią tego problemu który jest bardzo częsty w A klasie ze względu na niskie ułożenie silnika.

Wymiana jest prosta nie potrzeba nawet kanału. Potrzebny jest tylko dobry komplet kluczy z małym kluczem przegubowym aby odkręcić pokrywę zaworów.

Instrukcja naprawy:
Zdejmujesz kolektor dolotowy i filtr powietrza. Odkręcasz pokrywę zaworów trochę ciasno ale zajmie to maks 20 min. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok.

[img=http://imageshack.us/a/img838/1744/dsc00133w.th.jpg]
Na zdjęciu widać kolektory dolotowe zabezpieczone gąbką, aby zabrudzenia nie dostały się do środka silnika.

Potem odkręcasz wałek rozrzadu , ja zaznaczyłem na łańcuchu i wałku rozrządu pozycje jak był ustawiony aby tak samo złożyć ( najlepiej jak czujnik położenia wałka jest w górze ( taki mały magnes na kole zębatym ) to wtedy najłatwiej przykręcać wałek rozrzadu.

[img=http://imageshack.us/a/img407/9708/dsc00132i.th.jpg]

Przymocować łańcuch rozrządu żeby nie wpadł do silnika.

[img=http://imageshack.us/a/img443/6973/dsc00131cw.th.jpg]

Po odkręceniu z wałka kombinerkami wyciagasz popychacze i wstawiasz nowe. Składasz w odwrotnej kolejności i to wszystko. Najgorsze jest odkręcanie i zakręcanie pokrywy ale dobry klucz i jest OK. Cała robota ok 1h i całkiem prosta.
Materiały popychacze INA 8 szt , cena ok 25 zł/szt.



PS.
Jeśli ktoś potrzebuje może wymienić od razu uszczelkę pod głowicą
Tak wygląda silnik po zdjęciu głowicy.

[img=http://imageshack.us/a/img248/9225/dsc00128ea.th.jpg]

Głowica silnika.

[img=http:
//imageshack.us/a/img827/4489/dsc00129yp.th.jpg]


Silnik z nową uszczelką.

[img=http://imageshack.us/a/img507/7504/dsc00130i.th.jpg]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe


MercedesE 200

29 990

2010r.

256 900 km

wielkopolskie

MercedesGLC 200

143 820

2020r.

49 000 km

mazowieckie

MercedesE 250

44 000

2013r.

245 000 km

lubelskie

MercedesA 180

89 900

2020r.

34 000 km

mazowieckie

MercedesGLC 220

124 900

2018r.

95 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System