Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Maj 2008, 20:41
Temat postu:

Stuki w silniku


Witam i prosze o pomoc.
A160 benzyna 2001, po rozgrzaniu silnika słuchać stuki a raczej takie "cykanie". W warsztacie powiedziano mi że to popychacz i może pomóc wymiana oleju. olej został wymieniony ale nadal przy ciepłym silniku słychać to cykanie, no może trochę ciszej ale bardzo wyraźnie słychać. mechanik powiedział że mogę z tym jeździć, że póki co nic się nie stanie, że to nic poważnego. Mam pewne obawy dotyczące tej diagnozy i obawiam się czy nic nie stanie się jezeli nadal tak bede jeździł.prosze o pomoć co trzeba z tym zrobic, czym grozi dalsza taka jazda i czy mechanik miał racje. Pozdrawiam
Powrót do góry
metrino

Debiutant



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 43

Posiadane auto: MERCEDES W168 A160 98R.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Maj 2008, 22:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam tak jak mechanior powiedział da się z tym żyć chyba że chcesz wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne bo rzadko wiadomo który stuka a to wiąże się z pewnymi kosztami (jest ich osiem)

Ps Jak kupiłem moją a klasse to też zaworek stukał zalałem motor nowym olejem BP 300 10w/40 i dopiero po przejechaniu ok 30km silnik zaczoł chodzić cichutko czyli tak jak powinien Very Happy
pozdro
Powrót do góry
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Maj 2008, 06:20
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Ja "zalałem" silnik Castrolem Magnatec 10W/40. Mam nadzieję że bedzie tak jak kolega pisze. Dzięki i pozdrawiam.
Powrót do góry
maszotTC

Dyskutant



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard
Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 15 Maj 2008, 16:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Zgadza się. Te stukanie (cykanie) to tak zwane "hydrosztosy" czyli popychacze z hydrauliczną regulacją luzu zaworów. Niestety to domena tych aut i częsty problem. Nie wpływa jednak on znacząco na żywotnośc silnika. Powoduje tylko nieprzyjemną i hałaśliwą pracę silnika.
Miałem ten sam problem (A140). Pomogło płukanie silnika i wymiana oleju (koszt z nowym olejem - 350zł). Dla silników z "zacnym" przebiegiem jest jeszcze inne rozwiązanie. Co prawda nie przewiduje tego instrukcja ale można zacząć stosować olej mineralny. Jakość tych olejów obecnie nie ustępuje olejom syntetycznym i półsyntetycznym.
Oleje te są nieco gęstsze i lepiej uszczelniają silnik i redukują wszelkie luzy. Trzeba je też częściej wymieniać. W silnikach "młodych" nie zaleca się jednak ich stosowania. Poza tym jak już raz użyjemy oleju mineralnego nie będzie powrotu do syntetyków i półsyntetyków. Wymiana hydrosztosów to bardzo kosztowna zabawa i sugerował bym w pierwszej kolejności płukanie silnika.
_________________
\"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Powrót do góry
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:33
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam! Jak wcześniej napisałem wymieniłem juz olej na świeży castrol, ale nadal słychać to cykanie. Przejechałem po wymianie 2oo km. Tak, ze chyba sama wymiana oleju nic nie pomoże. pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:33
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dvs269

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 176

Posiadane auto: A170 CDI (W168)
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 19:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wymiana olei napewno nie pomoże.
Według mnie mogą tu być dwa rodzaje problemów , które są częste w oplach z połowy lat 90-tych.
1. Problemem jest tutaj myśle nie trzymanie w sobie oleju przez te hydrauliczne kompensatory luzu. Pewnie z rana na zimnym silniku słychać je u Ciebie bardziej niż na rozgrzanym? Osobiście nie rozbierałem tego kompensatora ale w oplowskich ponoć był jakiś uszczelniający je oring. Wtedy kompensator z rana miał w sobie olej i nie tłukł.

2. Był okres w życiu kompensatora taki jak pkt. 1 i teraz tłucze na zimnym i na ciepłym silniku, ponieważ od braku oleju w nim z rana wystukał się na sucho za bardzo i sama wymiana oringa nie wiele pomoże albo i wcale.

Jeszcze jedno ... napewno nie pomoże lanie oleju mineralnego do silnika z takimi urządzeniami regulacji luzu zaworowego. Faktem jest ,że po zalaniu takiego oleju zmniejsza się ilość wycieków w silniku ( poprostu dlatego ,że jest on dużo gęstszy od olei syntetycznych czy pół syntetycznych) , nawet auto pali mniej bądź wogole nie pali oleju. Jednak to ,że z rana ten olej jako zimny jest bardzo gęsty późno dochodzi do owych kompensatorów i stukają one często na sucho. W oplach z tamtych lat z którymi przyjemność miałem się zmierzyć tj. z silnikami takimi jak C20NE ,X20XEV itd. krótki okres jeżdzenia na mineralu załatwiał kompensatory. Auto ładnie chodziło jak diselek Very Happy a nim nie było
Powrót do góry
klaim

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): międzyrzecz
Posiadane auto: toyota yaris 1.4 d4d 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2008, 23:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam! U mnie te stuki słychać na rozgrzanym silniku, jak jest zimny wszystko jest ok. A silnik nie posiada wycieków i nie zauwazyłem żeby brał olej. pozdrawiam.
Powrót do góry
dvs269

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 176

Posiadane auto: A170 CDI (W168)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Maj 2008, 11:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


klaim napisał:
Witam! U mnie te stuki słychać na rozgrzanym silniku, jak jest zimny wszystko jest ok. A silnik nie posiada wycieków i nie zauwazyłem żeby brał olej. pozdrawiam.


Ciężko powiedzieć tak na odległość. Może problemem wcale nie są te hydrauliczne kompensatory luzu. Może np. wtryskiwacze sobie cykają,co jest normalnym objawem.Na zimnym silniku specjalnie możesz tego nie słyszeć bo obroty na ssaniu są wyższe a jak się rozgrzeje to spadają i dopiero słychać ... nie wiem , tak to może tylko teoretyzować
Powrót do góry
cezzar

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 178
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie
Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 20 Maj 2008, 10:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Jeśli jest to typowe delikatne "cykanie" to jest to dzwięk wtryskiwaczy. Jeśli zaś dźwięk jest bardziej metaliczny, i głośniejszy to mogą być to popychacze. Polecam osłuchać głowicę za pomocą metalowego pręta.
_________________
cezzar
Powrót do góry
aneczka a168

Czytelnik



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: mercedes a klasa 168
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Wrz 2009, 16:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Miałam ten sam problem w a 160 po sciagnieciu pokrywy zaworów okazało sie ze wszytkie czesci sa do wymiany przy 170tys km walek napinacz łancuch ,popychacze,i elementy chydrauliczne koszt naprawy z czesciami i robocizna 3500tys zł auto mialo byc w stanie idealnym a po przejechaniu 5 tys sie rozpadło pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
tomekw112

Czytelnik



Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A 140 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Paź 2009, 20:34
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Na początek witam wszystkich - jestem nowy kupiłem A 140
Mam taki problem a w zasadzie pytanie
Gdy silnik jest zimny lub minie ok 30 min między uruchomieniami w trakcie odpalania pojawia cię bardzo nieprzyjemny metaliczny dźwięk który znika po ok1-1,5 sek.dalej już jest ok - i pytanie czy inne modele też tak mają, myślę że to nie popychacze bo one raczej powinny rytmicznie klepać a to o wiele brzydszy dźwięk - czy to może być napinacz łańcuszka ? i czy warto się przejmować
z góry dzięki za odp.


pozdrawiam
Powrót do góry
pik83

Czytelnik



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): SKWIERZYNA
Posiadane auto: A160
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Kwi 2011, 10:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam

Mam problem tego typu .
kupiłem A160 wszystko było ok a po przejechaniu ok 30 km zaczeły od silnika dochodzić bardzo głośne stuki.

ma ktoś może pomysł co to może być ?

Z góry dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Kwi 2011, 22:32
Temat postu:

Też mam problem ze stukaniem szczególnie na zimnym silniku


[youtube:f16fa9c1fe]http://www.youtube.com/watch?v=9JH4mg_tNuk
[/youtube:f16fa9c1fe]
Silnik pracuje na wolnych obrotach i słychać narastające stuki, co to może być? Exclamation
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Czw 07 Kwi 2011, 07:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Może być napinacz, łańcuch, albo popychacze zaworowe.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
harisonc20ne

Czytelnik



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): łask
Posiadane auto: MB A160
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Kwi 2011, 22:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


To trzecie - czyli popychacze

"Może być napinacz, łańcuch, albo popychacze zaworowe."
Powrót do góry
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Maj 2011, 20:03
Temat postu:

Silnik już naprawiony to były popychacze.


Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty Shocked
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.

Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Wink
Powrót do góry
barman

Czytelnik



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: A-160
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Paź 2011, 23:43
Temat postu:

hydrosztosy A-160


Mam pytanie ,czy przy wymianie popychaczy w A-160 1998 trzeba opuszczać silnik na dół z zawieszeniem , czy da sie to zrobić od góry ?
Witam wszystkich. I dzięki za info.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Nie 09 Paź 2011, 12:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wg mnie nie trzeba. Ściągasz:
1. Filtr powietrza
2. Kolektor dolotowy
3. Pokrywę zaworów

Mając to na wierzchu warto sprawdzić wydłużenie łańcucha ustawiając wał na znaki i patrząc na wałek rozrządu.
Powrót do góry
golofs

Debiutant



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie
Posiadane auto: A140
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 07 Kwi 2012, 18:49
Temat postu:

Re: Silnik już naprawiony to były popychacze.


1konrad napisał:
Silnik już naprawiony to były popychacze.
Zrobiłem to sam bo autoryzowany serwis mówił ze naprawa tego silnika wyniesie ok. 6 tys. złoty Shocked
Wymiana popychaczy bez pośpiechuzajmuje ok 2 godzin i jest dość prosta trzeba mieć tylko dobry komplet przegubowy kluczy torx, bo jest bardzo ciasno przy odkręcaniu pokrywy zaworów. Do wymiany jest 8 popychaczy hydraulicznych, dobrej firmy INA kosztują ok 25 zł/szt.

Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo było sporo "masła" na pokrywie zaworów. Jednak jak się okazało uszczelka była OK a więc chyba naprawdę w A klasie tak ma być że pod korkiem wlewu oleju jest "masło"
Wink


Czy mógłbyś krok po kroku opisać co robiłeś i na co zwrócić uwagę ?
Przymierzam się do tego ale trochę się obawiam.
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Paź 2012, 22:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wymiana oleju ani żadne środki do czyszczenie silnika nie naprawią tego problemu który jest bardzo częsty w A klasie ze względu na niskie ułożenie silnika.

Wymiana jest prosta nie potrzeba nawet kanału. Potrzebny jest tylko dobry komplet kluczy z małym kluczem przegubowym aby odkręcić pokrywę zaworów.

Instrukcja naprawy:
Zdejmujesz kolektor dolotowy i filtr powietrza. Odkręcasz pokrywę zaworów trochę ciasno ale zajmie to maks 20 min. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok.

[img=http://imageshack.us/a/img838/1744/dsc00133w.th.jpg]
Na zdjęciu widać kolektory dolotowe zabezpieczone gąbką, aby zabrudzenia nie dostały się do środka silnika.

Potem odkręcasz wałek rozrzadu , ja zaznaczyłem na łańcuchu i wałku rozrządu pozycje jak był ustawiony aby tak samo złożyć ( najlepiej jak czujnik położenia wałka jest w górze ( taki mały magnes na kole zębatym ) to wtedy najłatwiej przykręcać wałek rozrzadu.

[img=http://imageshack.us/a/img407/9708/dsc00132i.th.jpg]

Przymocować łańcuch rozrządu żeby nie wpadł do silnika.

[img=http://imageshack.us/a/img443/6973/dsc00131cw.th.jpg]

Po odkręceniu z wałka kombinerkami wyciagasz popychacze i wstawiasz nowe. Składasz w odwrotnej kolejności i to wszystko. Najgorsze jest odkręcanie i zakręcanie pokrywy ale dobry klucz i jest OK. Cała robota ok 1h i całkiem prosta.
Materiały popychacze INA 8 szt , cena ok 25 zł/szt.



PS.
Jeśli ktoś potrzebuje może wymienić od razu uszczelkę pod głowicą
Tak wygląda silnik po zdjęciu głowicy.

[img=http://imageshack.us/a/img248/9225/dsc00128ea.th.jpg]

Głowica silnika.

[img=http:
//imageshack.us/a/img827/4489/dsc00129yp.th.jpg]


Silnik z nową uszczelką.

[img=http://imageshack.us/a/img507/7504/dsc00130i.th.jpg]
Powrót do góry
KatyaLupi

Debiutant



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Anglia
Posiadane auto: A klasa,1.4 benzyna 2003 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Sie 2014, 22:46
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Jak silnik głośno chodzi to wina popychaczy. Ja tak sobie jeździłam , bagatelizowalam aż musiałam wymienić silnik.Tez mi mechanik doradził. Podobno no strzelił mi łańcuch ale w takie bzdury juz teraz nie wierze.Tak czy siak nie należy dobijac auta gdy jakiekolwiek niepokojące odgłosy się pojawiają bo to nie jest normalne i prędzej czy później silnik skapituluje. [/code]
Powrót do góry
robo1973

Debiutant



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk
Posiadane auto: DUSTER 4x4 + A140
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 19:06
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Gdzie znajduje się znak położenia wału? Czy widać go bez dodatkowego rozkręcania silnika?
Czy olej trzeba wypuścić ?
Powrót do góry
robo1973

Debiutant



Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk
Posiadane auto: DUSTER 4x4 + A140
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 13 Wrz 2014, 20:00
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Uff Dzisiaj wymieniłem popychacze Od razu ciszej. Zero stuków.
Zamieszczam kilka fotem. Może się komuś przyda mój patent. Zablokowałem drutem łańcuch na kole i przywiązałem do klucza. W ten sposób rozrząd mi się nie przestawi
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc4cda5a23c26663.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b6b4e651ca1756.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1d6042c5ebd5007.html

Łańcuch wygląda na dobry, koła też.
Wy też tak macie Z pół centymetra takiej czarnej mazi na pokrywie zaworów A i wałek nie zapitolony czarną mazią

Czy stuki popychaczy wpływały na spalanie ?
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Paź 2014, 19:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Czarnego osadu nie powinno być olej pewnie był za rzadko zmieniany. Patent z przywiązaniem ciekawy Smile , ale jak zaznaczy się łańcuch to nie trzeba odkręcać koła zębatego od wałka rozrządu i łatwiej się składa.
Powrót do góry
Marcin-CDI

Dyskutant



Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 66
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2015, 18:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


witam, żeby zdjąć głowice nie trzeba wyciągać chłodnic, da radę to ogarnąć bez rozbebeszania przodu? W wawie w "zaufanym warsztacie," powiedzieli że trzeba wyciągać silnik, coś w to nie wierzę po zdjęciach. Wszędzie jeleni szukają.
Powrót do góry
gadu-gadu
1konrad

Debiutant



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: A klasa w168 1,6 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Mar 2015, 20:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Nie trzeba było opuszczać silnika ani wyjmować chłodnicy. Wbrew pozorom jest dobry dostęp do głowicy.
Trudno jest tylko odkręcić pokrywę zaworów bo od tyłu jest trochę ciasno, potem jest dobry dostęp.
Powrót do góry
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 06 Sty 2016, 22:50
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


1konrad przymierzam się do wymiany popychaczy mam kilka niewiadomych min. z jakim momentem dokręcać wałek rozrządu ? czy potrzebna będzie nowa uszczelka pokrywy? jak dokładnie zaznaczyć położenie wałka ? nie chce odkręcać koła zębatego tylko podtrzymać łańcuch i wyjąć całość są jakieś "pułapki" na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 09:01
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Groocha napisał:
1konrad przymierzam się do wymiany popychaczy mam kilka niewiadomych min. z jakim momentem dokręcać wałek rozrządu ? czy potrzebna będzie nowa uszczelka pokrywy? jak dokładnie zaznaczyć położenie wałka ? nie chce odkręcać koła zębatego tylko podtrzymać łańcuch i wyjąć całość są jakieś "pułapki" na które trzeba szczególnie zwrócić uwagę ? pozdrawiam i proszę o odpowiedzi.

Uszczelka raczej nowa. Przed ściągnięciem ustaw silnik w GMP. Znak na wałku zgra się z "0" na kole wału. Wykręć napinacz, złap trytką łańcuch do koła rozrządu. Przy odkręcaniu panewek wałka zapamiętaj ich położenie.
Wałek da się odchylić do wyciągnięcia popychaczy.
Moment dokręcania wałka jest niewielki - po 16:00 mogę podać.
Powrót do góry
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 11:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Dziękuje za odp miło by było jak byś podał momenty dokręceń tych panewek wałka bo naprawdę nie mogę nigdzie znaleźć, i jeśli jest on niewielki czy używać czegoś w rodzaju loctite czy jedynie dokręcić z właściwym momentem ?
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 22:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Tu powinienes doczytać.
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://atlib.ru/tehdata/data%3Fid%3D11941&prev=search
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 08 Sty 2016, 08:42
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


raczej to https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://atlib.ru/tehdata/data%3Fid%3D11941&prev=search
Powrót do góry
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 08 Sty 2016, 10:45
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Wychodzi na to że 9 Nm wydaje się niewiele czy w takim razie używać loctite? Albo czegoś podobnego? Może dla kogoś to wydaje się banalne ale jeszcze nie ściągałem nigdy wałka i chciałbym zrobić to jak należy
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 08 Sty 2016, 11:49
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Groocha napisał:
Wychodzi na to że 9 Nm wydaje się niewiele czy w takim razie używać loctite? Albo czegoś podobnego? Może dla kogoś to wydaje się banalne ale jeszcze nie ściągałem nigdy wałka i chciałbym zrobić to jak należy

Ja widzę 14 Nm chyba że masz diesla. Żadnego kleju nie trzeba. Stalowe śruby w aluminiowej głowicy i klej nie za bardzo. A poza tym nie wyczyścisz dokładnie otworu z oleju. Ja nie stosowałem.
14Nm panewki wałka rozrządu
8Nm obudowa klawiatury
8Nm napinacz łańcucha
25Nm kolektor dolotowy do głowicy
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Groocha

Debiutant



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 22
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Renault vel satis 2.0dci
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 14:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Popychacze wymienione, według mnie dość trudna praca ze względu na dostęp do niektórych śrub tych za kolektorem dolotowym przede wszystkim, ogólnie jest mało miejsca. Na spokojnie bez pośpiechu zajęło mi to około 6 godzin ale przy okazji wszystko czyściłem itp. Po wymianie silnik pracuje zdecydowanie lepiej. Wymiana do ogarnięcia samemu potrzeba tylko dużo cierpliwości. Dziękuje kolegom z forum za cenne informacje które zostały mi udzielone.Pozdrawiam
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 22:58
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Faktycznie podaliśmy linki do a160 CDI.
Ten już powinien by dobry. Dodaję do całości zagadnienia.
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://atlib.ru/tehdata/data%3Fid%3D7495&prev=search
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
maja81hc

Czytelnik



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): zielona góra lubuskie
Posiadane auto: mercedes a140
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Mar 2016, 20:23
Temat postu:

stuki w silniku 1,4


witam może zacznę od początku jechała mama autem pokazało -1,5litra oleju po chwili kontrolka oleju sie zapaliła i tak podobno przejechała z parę kilometrów jak sie zatrzymała i zgasiła auto to po chwili nie można było je odpalić wal się zablokował tak mi się zdaje .na drugi dzień sprawdziłem stan oleju był brak zalałem nowy wziąłem na hol mercedesa i pościło go a teraz opowiem o problemie zaczęło coś pukać mechanik mówi ze to popychacze tylko to bardziej dochodzi z misy a nie z głowicy a i zaproponował mi wymianę oleju tak zrobiłem ale to jest coraz głośniejsze to co mam robić kupić silnik ???pozdrawiam proszę o jakaś pomoc
Powrót do góry
k3fir

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): podlaskie
Posiadane auto: w168/w208
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Mar 2016, 11:25
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Witam.
czyli to tez będą popychacze?
https://www.youtube.com/watch?v=Wt8TmE4D8gE
Wcześniej było tak ze przy uruchomieniu 2sek ciszej tykało i było ok, a teraz jest wciąż tak jak na filmie.

Przy okazji zapytam z prawej strony silnika na plastikowej obudowie jest mokro, od czego?
auto a140


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Czw 31 Mar 2016, 20:52
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Prawdopodobnie popychacze. Olej kiedy wymieniałeś?
Kolanko gumowe w zasadzie (plastykowy element) wychodzące z pokrywy zaworów wetknij od dołu do gumowego "lejka" idącego od przepustnicy. Tam jest otwór.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
red68

Czytelnik



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: W168, A140, 2004
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 31 Mar 2016, 23:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Chyba też mnie to czeka, łącznie z rozrządem. Auto ma 134 tyś i wygląda na tyle, ale silnik chodzi jakby oleju nie było - wymieniany na Valvoline 5w40 miesiąc temu.

Jakie popychacze wkładacie? Czy włożyć rozrząd FAI czy RUVILLE

http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw-lancucha-rozrzadu,mercedes-benz,klasa-a-w168-1997-07-2004-08,a-140-168-031-168-131-82km,74-1982-8386-103278.html

i ile może kosztować wymiana
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 07:27
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Aby wymienić łańcuch wraz z łyżwami będziesz musiał wyciągnąć silnik. Kup sam łańcuch, napinacz i ewentualnie koło wałka rozrządu. Jeśli łańcuch się wyciągnie to często niszczy koło rozrządu.
Potrzebna będzie jeszcze spinka do łańcucha, za pomocą której wciągniesz łańcuch podpinając się do starego. Spinkę kupisz na allegro na częściach rolniczych podając parametry łańcucha. Spinka jest wielokrotnego użytku. Ta spinka która jest w zestawie z łańcuchem musi być zakuta i jest jednorazowa.
Popychacze INA montowałem. Nie zdziw się bo nowe popychacze mają trochę inny kształt części współpracującej z zaworem.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 21:05
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Przy takim przebiegu łańcuch?. Raczej małoprawdopodobne. Sprawdziłbym napinacz łańcucha....
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
k3fir

Czytelnik



Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): podlaskie
Posiadane auto: w168/w208
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Kwi 2016, 16:07
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


tak to były popychacze u mnie, koszt popychacza febi 30zl szt, uszczelka ok 40zl i robocizna 300zl
Powrót do góry
red68

Czytelnik



Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: W168, A140, 2004
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 09 Kwi 2016, 18:21
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Nagrałem dźwięk silnika.

https://www.youtube.com/watch?v=TNMiW6LzmrE&feature=youtu.be

Wymianę rozrządu (robocizna) w tym aucie mechanik wycenił na 1000. Mówi że musi wyjąć silnik i wymienić wszystko (łańcuch, kola, ślizgi, napinacz).

Myślałem że wymienię sam i tylko napinacz, ale pomimo przeczytania forum nie mam odwagi się do tego zabrać.

[/b]
Powrót do góry
tomom

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 281
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 20:29
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Keram2504 napisał:
Przy takim przebiegu łańcuch?. Raczej małoprawdopodobne. Sprawdziłbym napinacz łańcucha....

U mnie było 125tyś jak wymieniłem łańcuch.
Powrót do góry
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 16 Lut 2017, 00:03
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


Dopiszę się, bo temat zbieżny, szkoda nowego wątku zakładać.
Pojawilo się nagle stukanie w silniku, glosne i metaliczne jakby. Uzytkowniczka twierdzi ze pojawilo się nagle tuz pod domem, ale jest możliwość ze było już wcześniej tylko nikt nie zwrocil uwagi (nie maielm styku z autem przez ok 2 tygodnie, a w kabinie w środku to trzeba się wsłuchać, słychać dopiero na zewnątrz). Stukanie jest i na cieplo i na zimno, przy wolnych obrotach (600-800) stukanie jest mniej więcej 2x na sekundę. W tle słychać typowe cykanie, ten odgłos jest dodatkowy. Po ciemku niewiele mogę sprawdzić, wstępnie odgłos jest z okolic silnika, strona pasażera, czyli tam gdzie rozrząd, osprzęt itp. Ale również dobrze wprost z samego silnika.
Auto nie było remontowane, ani poważnego przy nim robione. W zasadzie wlasnie czeka na wymianę oleju po roku, ale przejechalo ok 4tys km, wiec wydaje się ze nie powinna to być kwestia zużycia oleju. Auto na oko jeździ normalnie (przyspieszenie itp.).

Auto jutro postaram się wstawić do mechanika, co najmniej na osłuchanie/diagnozę, ale może ktoś może coś wstępnie zasugerować, czego się spodziewać - panewki? coś grubszego w silniku? Przy świetle dziennym obejrzę dokładniej, może coś trywialnego się poluzowało, ale wstępnie nic nie znalazłem

Edit; chociaż tak sobie myślę.. gdyby to były panewki to chyba powinno częściej pukać, przy 2x na sekundę, to coś co nie pracuje wprost z prędkością obrotową silnika. Łańcuszek rozrządu?
Powrót do góry
gadu-gadu
BrunoJ

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: A170 Elegance, 2009, noPB, automat; A160 Elegance, 2001, noPB, automat
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 16 Lut 2017, 10:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Stuki w silniku


No dobra, wizyta u mechanika zaliczona, tyle że....
Dokulałem się do mechanika (200m od domu?), żeby chociaż osłuchał i wstępnie zdiagnozował. Stukało tak samo jak wieczorem, jak karabin maszynowy. Zgasiłem silnik, poszedłem do biura po mechanika, odpaliliśmy auto i .... cisza !!!.
Kilkukrotne odpalanie, jazdy próbne, nic. Odgłos zniknął tak samo jak się pojawił.
No i teraz to dopiero mam zagadkę, co do było i gdzie szukać problemu.

Nie wiem na ile miało to znaczenie, ale auto zaparkowałem u mechanika na krawężniku, kołami od strony pasażera wyżej. Może coś się inaczej ułożyło? Ale w czasie jazdy, w tym dwa hopki i zarkęt odgłos nie zmieniał się, stukało do samego końca dopóki nie zgasiłem silnika przy parkowaniu.

Jakieś sugestie?
Powrót do góry
gadu-gadu
varomix5

Czytelnik



Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: W169
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Lut 2017, 15:54
Temat postu:

Podobny problem.


Witam. W związku z podobną tematyką grzecznościowo podłączę się do wątku. Mam prośbę o jakieś sugestie Mercedes W169 A150 przebieg 210 tys. , w dniu dzisiejszym podczas postoju na światłach zaczął się jakiś nie za głośny ale słyszalny dźwięk z silnika, nie jest metaliczny ale regularny. Pierwsze skojarzenie poluzowany łańcuch rozrządu ocierający o obudowę. Stukanie przyśpiesza wraz z obrotami silnika, przy wyższych obrotach nie słyszalny powracający przy zwalnianiu. Brak spadków mocy nie pali się kontrolka sprawdź silnik. Podjechałem po drodze do warsztatu samochodowego po pierwszą opinię co do łańcucha, mechanik po otwarciu maski odkręcił korek od oleju powąchał i powiedział że na 100% sworzeń tłoka w jednym cylindrze powoduje hałas. A związku z tym że to element nienaprawialny, najlepiej kupić używany silnik i wymienić. Czy ktoś miał tego typu przypadek, bo diagnoza na węch mnie powaliła. Pozdrawiam forumowiczów.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe


MercedesA 180

109 850

2019r.

34 500 km

wielkopolskie

MercedesB 200

16 900

2006r.

250 000 km

śląskie

MercedesA 160

18 900

2009r.

189 217 km

mazowieckie

MercedesA 180

13 990

2008r.

198 000 km

małopolskie

MercedesC 180

16 000

1996r.

296 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System