Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rychukarpiu

Czytelnik



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Mercedes A-klase long 2001' 1,7CDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 07 Mar 2012, 19:57
Temat postu:

Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Alternator z Vaneo (mój miał oznacznie: Alternator Valeo 150A model A 668 154 01 02), podobno jest też montowany w Renault Espace w rocznikach 98-02’. Jest to alternator z chłodzeniem cieczą - . W Mercedesie nie ma realnej możliwości wyjęcia go bez odkręcenia miski olejowej lub wyjęcia całego silnika. Rozwiązaniem pozostaje przecięcie przewodów z cieczą chłodzącą i późniejsze ich dosztukowanie – za co podziękuje ci kolejny właściciel, gdyby mu przyszło coś tam robić. Gdy się przetnie przewody chłodnicze, przewodów elektrycznych jest na tyle, że można bez problemu go zdemontować dalej. Przewody są gumowe (nie plastik!!!), zbrojone w środku (płótno) i takie trzeba z powrotem wstawić – żeby ich nie rozerwało. Oczywiście trzeba wcześniej przygotować sobie rurkę o średnicy 8mm do zespolenia/przedłużenia tych przewodów. Ja je osobiście wydłużyłem o ok. 15cm. Miejsca jest na górze tyle że można je bez problemu ułożyć nad alternatorem.
Sam alternator – posiada dwa łożyska firmy NSK: mniejsze z tyłu – 6202DG8B i większe z przodu – B17-99DG8. Koszt ok. 80-100PLN za oba. Jak to zwykle bywa, obydwa są zapieczone, ale nie ma przy nich żadnych zabezpieczeń – trzeba wybić stanowczo, ale delikatnie, żeby nie uszkodzić reszty (wirnika, gwintu itp.). Najpierw zacząć od tyłu demontując moduł ze szczotkami i dalej mniejsze łożysko. Później przejść na przód i wybić wirnik z przedniej obudowy. Pozostanie odkręcić 4 śruby i dostać się do łożyska dużego od przodu. Tam już jest łatwiej - MOŻNA UŻYĆ WIĘCEJ SIŁY !!! W każdym razie ogólnie robota do du… Rolka alternatora (sprzęgiełko) kosztuje ok 400PLN - Intercars. Komplet rolek prowadzących pasek: 200PLN. Jedyna satysfakcja - cisza, spokój i pewność samochodu. Nie życzę takiego przypadku w warsztacie…  Te rozwiązanie w A klasie to naprawdę pomyłka. Montują go chyba w całości razem z silnikiem, bo inaczej tego nie widzę.
_________________
Dzięki
Karpiu
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Sro 07 Mar 2012, 20:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Dzięki w imieniu potomnych za podzielenie się własnymi doświadczeniami. Wink
Temat przyklejam aby był pod ręką. Zwłaszcza rozmiary łożysk. Jak jeszcze podałbyś wymiary samych szczotek to byłby już full wypas. Laughing
Grzaniec poszedł.
Powrót do góry
ralf72

Debiutant



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: vaneo
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Mar 2012, 00:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Witam. Osobiscie wyciągałem alternator przy vaneo 1.7cdi bez kanału raczej jest to niemożliwe,ale obcinac nic nie trzeba.Należy opuścić silnik odkrecając śruby mocujące całe sanki i wtedy jest dojscie aby odkręcić alternator.Troche trzeba się pogimnastykować ale nic nie uszkodziłem i złożyłem spowrotem.
Powrót do góry
Rychukarpiu

Czytelnik



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Mercedes A-klase long 2001' 1,7CDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 08 Mar 2012, 17:08
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Tutaj po opuszczeniu silnika robi się luka ok 3cm - jak jest pod ręką jakiś 5 letni zwinny chłopak to pomoże... Smile ale na poważnie, raczej tutaj nic nie da rady zrobić. Opuszczanie niewiele daje.
Dla potomnych: rozmiary szczotek: 4,5mmx6mm długość ok 20-25mm. Kupiłem w Boschu - koszt ok 25PLN/2 szt. Teraz się wycwanili, sprzedają z jakimiś bezpiecznikami, tak, że szczotki nie zjedziesz do końca Sad
_________________
Dzięki
Karpiu
Powrót do góry
Rychukarpiu

Czytelnik



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: Mercedes A-klase long 2001' 1,7CDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 20 Mar 2012, 14:33
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Po dwóch tygodniach względnego spokoju z alternatorem padł regulator napięcia... Smile Chwała niebiosom, że wstawiłem te wodne/hydrauliczne przewody!!! Kolejna porcja wiadomości: regulator napięcia do tego typu alternatora: z firmy chyba CARGO ARE 3020 pełne oznaczenie: Repl. Cargo 233 633. Koszt 150PLN.
Pozdrawiam!
_________________
Dzięki
Karpiu
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 20 Mar 2012, 14:33
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
sardzent

Auto Maniak



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 803
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: AMG S55
Piwa: 17/4
Wysłany: Sro 11 Kwi 2012, 15:33
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Natomiast kupno regenerowanego alternatora z 6scio miesięczną to 1200 PLN przy zostawieniu swojego alternatora (lub z kaucja 200PLN)
Powrót do góry
coolmario75

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 82
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska
Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 21:05
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Taka mała informacja - naprawa (wyciągnięcie) alternatora może być zrobiona bez opuszczania silnika, właśnie wczoraj to zrobiłem z kolegą. Trochę gimnastyki, ale da się zrobić. Przewodów nie przedłużałem i jest tak jak było.
Powrót do góry
cezzar

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 178
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie
Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Lip 2012, 09:09
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Ja też mam problem z tym alternatorerm. Po raz trzeci (!) w przeciągu 3 lat padł mostek prostowniczy. Wczoraj jadąc autem nagle zapaliła się kontrolka ładowania i padło wspomaganie. Nie wyciągałem jeszcze alternatora więc nie jestem pewnien że to diody ale poprzednie 2 przypadki były identyczne. Jutro zabieram się za wyciąganie alternatora samodzielnie. Co może byc że pali te diody? Ostatnie były nawet oryginał, Valeo.
Pozdrawiam
_________________
cezzar
Powrót do góry
coolmario75

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 82
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska
Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 21 Lip 2012, 10:52
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Możliwe że szczotki padły lub regulator napięcia. Bez wyciągnięcia nie dowiesz się.
Powrót do góry
cezzar

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 178
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie
Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 22 Lip 2012, 23:10
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


coolmario75 napisał:
Możliwe że szczotki padły lub regulator napięcia. Bez wyciągnięcia nie dowiesz się.

Wyciągnąłem go. Generalnie masakra, łapy całe podrapane i zastanawiam się, jak spowrotem zamontuję te węże... Musiałem lekko opuścić silnik na prawej poduszce, bo jedna z tych długich śrub trzymających alternator nie chciała się wysunąć.
Ale to jeszcze nic, mam do wymiany cały zespół rolek z napinaczem i tu bez wyciągnięciai albo znacznego opuszczenia silnika się nie obejdzie.
Jutro jadę do elektryka, zobaczymy co z alternatorem.
_________________
cezzar
Powrót do góry
coolmario75

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 82
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska
Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 23 Lip 2012, 10:56
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Przy moim Vaneo jak wyciągałem alternator to zrobiłem cały czyli wymieniłem szczotki, diody, łożyska. Regulator był dobry więc zostawiłem. Przy całej tej operacji wymieniłem tez wszystkie trzy rolki paska oraz sam pasek. W związku z tym że robiłem to z kolega który ma trochę mniejsze łapki od moich, udało się to zrobić bez opuszczania silnika Smile. Przyznam się że jest trochę kombinacji. Kolega przerabiał to już w dwóch A-klasach w taki sam sposób.
Powrót do góry
cezzar

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 178
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie
Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 24 Lip 2012, 11:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


coolmario75 napisał:
Przy moim Vaneo jak wyciągałem alternator to zrobiłem cały czyli wymieniłem szczotki, diody, łożyska. Regulator był dobry więc zostawiłem. Przy całej tej operacji wymieniłem tez wszystkie trzy rolki paska oraz sam pasek. W związku z tym że robiłem to z kolega który ma trochę mniejsze łapki od moich, udało się to zrobić bez opuszczania silnika Smile. Przyznam się że jest trochę kombinacji. Kolega przerabiał to już w dwóch A-klasach w taki sam sposób.


Rolki i pasek wymienisz bez opuszczania silnika. Ale cały napinacz, czyli ten aluminiowy odlew nie.
_________________
cezzar
Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 12:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Regulator napięcia:
ARE3047(VALEO) - 178 PLN
http://bbmoto.pl/pl/p/Regulator-do-alternatora/4468
Mostek diodowy
ASARC3044 AS (ASARC3044) około 112 PLN
koło sprzęgłowe INA ASAFP3010 AS około 100 PLN
Plus dwa łożyska za około 50 PLN + przesyła
I mamy alternator prawie jak nowy - pod warunkiem że pierścienie na wałku nie są wytarte ( około 10 PLN)
Tylna pokrywa ta czarna około 15 PLN - u mnie była przyklejona do regulatora jakąś czarną substancją za nic nie chciała zejść
łożysk sam nie wymieniałem - więc nie pytajcie - zaniosłem do warsztatu
Poddałem sie na kole pasowym - pomimo posiadanych kluczy nie udało mi się rozkręcić ręcznie - fakt że kiepskiej jakości ale 17 się połamała
W środek nie wchodzi SPINE T10 tylko ToRX T50 - tak było w moim przypadku
Alternator miał numer 2548702B

Co do montażu i demontażu mój sprawdzony sposób
Obniżamy silnik na sankach - wykręcając śruby z prawej strony środkowa i na 2 na końcu ( oczywiście rozpinając ceownik )
po odkręceniu klimy i alternatora cążkami luzujemy opaski i wyciągamy alternator - wcześniej odpiąć wtyczkę ładowania i kabel plusowy kluczem 13 - najlepiej grzechotką z nasadką
Opaski sobie darujemy bo ciężko nimi manewrować przy zakładaniu - dajemy nowe skręcane 8-16mm
Rozkręcamy prawie na maksa i nasuwamy na przewody trochę dalej niż wchodzą na króćce
przy montażu zregenerowanego alternatora króćce smarujemy wazelina - łatwiej nałożyć węże - wsuwamy go od spodu deska na kanał i podpieramy od spodu podnośnikiem słupkowym - ja użyłem dużego klocka drewnianego - bo idealnie pasował wymiarami
- nasuwamy wąż najpierw na tą zagiętą fajkę i opuszczamy opaskę - troche ciężko - ale wiadomo że nie spadnie na dół bo jest ciasna - w nie ma czym przytrzymać bo wchodzi tylko jedna ręka - bierzemy nasadkę 7 na malutka grzechotkę i skręcamy
Z drugim przewodem robimy podobnie
Ja wymieniałem jeszcze napinacz - umiejscowić go we właściwej pozycji to totalna magia - z moich doświadczeń najlepiej w takim przypadku alternator podłączyć bez napinacza ( łatwiej)
Włożyć go luźno a następnie unieść alternator i włożyć śrubę górna trzymająca alternator z napinaczem i silnikiem - jak uda się wam wpasować tę śrubę ( załapie gwint - to jesteście w domu
Trochę ją wkręcić ale bez przesady - zostały nam te trzy najbardziej [cenzura] które trzymają napinacz od góry
Rękę najlepiej gołą i posmarowana wazelina - mniej zadrapań wkładamy i celujemy lekko manewrując na prawo i lewo wstępnie skręconym napinaczem z alternatorem - jak już umieścimy tym sposobem trzy śruby w gniazdach - bierzemy najniższą nasadkę 10 i malutka grzechotkę 1/8 ( bo inna i tak nie wejdzie) i skręcamy
pomału - później nasadka TORX - chyba T11 i grzechotka 3/8" ( teraz już wejdzie) i dociągamy
I na koniec moja sugestia
Dobrze by było żeby na forum nie udzielali rad goście co sami niczego nie robili tylko się przyglądali bo z tych porad nic nie wynika
Pozdrawiam
_________________
Leszek
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
coolmario75

Dyskutant



Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 82
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska
Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 08 Gru 2012, 09:26
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Zapewnię Leszku piszesz do mnie tą sugestię. To powiem Ci, że dużo sam naprawiam przy samochodach i wiem co piszę. Natomiast jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc to nie będę opisywał co robił i gdzie ręce wkładał. A z najprostszymi naprawami alternatora nie będę chodził po innych mechanikach, szczególnie w przypadku kiedy sam go już zdemontowałeś i zamontowałeś w takim autku jak A-klasa. Pozdrawiam.
Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 11:35
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI


Zapomniałem dodać Szczotki do tego altka maja wymiary 4,5x6,5 x17 - do dostania od 5PLN do 8,5 PLN za naprawdę dobrej jakości w sklepie z częściami elektrycznymi
Do kolegi coolmario75:
Nie miałem nikogo osobiście na myśli a tym bardziej Ciebie ale sam przyznasz że wpisywanie na forum - treści naprawiłem wczoraj to i tamto odkręcając i przykręcając - bez żadnych szczegółów nie wnosi nic poza wypełniacz do tego forum i pochwalenie się innym że dało się radę
To forum przeglądają amatorzy a poszukiwaniu pomocy rozwiązania ich problemów a nie zawodowi mechanicy ( z wieloletnim doświadczeniem) którzy wszystko wiedza.
_________________
Leszek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale


MercedesB 200

14 900

2006r.

250 000 km

śląskie

MercedesGL 450

102 700

2013r.

313 000 km

mazowieckie

MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesViano

25 000

2008r.

385 000 km

mazowieckie

MercedesB 170

19 900

2006r.

179 513 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System