Alternator z Vaneo (mój miał oznacznie: Alternator Valeo 150A model A 668 154 01 02), podobno jest też montowany w Renault Espace w rocznikach 98-02’. Jest to alternator z chłodzeniem cieczą - . W Mercedesie nie ma realnej możliwości wyjęcia go bez odkręcenia miski olejowej lub wyjęcia całego silnika. Rozwiązaniem pozostaje przecięcie przewodów z cieczą chłodzącą i późniejsze ich dosztukowanie – za co podziękuje ci kolejny właściciel, gdyby mu przyszło coś tam robić. Gdy się przetnie przewody chłodnicze, przewodów elektrycznych jest na tyle, że można bez problemu go zdemontować dalej. Przewody są gumowe (nie plastik!!!), zbrojone w środku (płótno) i takie trzeba z powrotem wstawić – żeby ich nie rozerwało. Oczywiście trzeba wcześniej przygotować sobie rurkę o średnicy 8mm do zespolenia/przedłużenia tych przewodów. Ja je osobiście wydłużyłem o ok. 15cm. Miejsca jest na górze tyle że można je bez problemu ułożyć nad alternatorem.
Sam alternator – posiada dwa łożyska firmy NSK: mniejsze z tyłu – 6202DG8B i większe z przodu – B17-99DG8. Koszt ok. 80-100PLN za oba. Jak to zwykle bywa, obydwa są zapieczone, ale nie ma przy nich żadnych zabezpieczeń – trzeba wybić stanowczo, ale delikatnie, żeby nie uszkodzić reszty (wirnika, gwintu itp.). Najpierw zacząć od tyłu demontując moduł ze szczotkami i dalej mniejsze łożysko. Później przejść na przód i wybić wirnik z przedniej obudowy. Pozostanie odkręcić 4 śruby i dostać się do łożyska dużego od przodu. Tam już jest łatwiej - MOŻNA UŻYĆ WIĘCEJ SIŁY !!! W każdym razie ogólnie robota do du… Rolka alternatora (sprzęgiełko) kosztuje ok 400PLN - Intercars. Komplet rolek prowadzących pasek: 200PLN. Jedyna satysfakcja - cisza, spokój i pewność samochodu. Nie życzę takiego przypadku w warsztacie… Te rozwiązanie w A klasie to naprawdę pomyłka. Montują go chyba w całości razem z silnikiem, bo inaczej tego nie widzę. _________________ Dzięki
Karpiu
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Dzięki w imieniu potomnych za podzielenie się własnymi doświadczeniami.
Temat przyklejam aby był pod ręką. Zwłaszcza rozmiary łożysk. Jak jeszcze podałbyś wymiary samych szczotek to byłby już full wypas.
Grzaniec poszedł.
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: vaneo
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Mar 2012, 00:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Witam. Osobiscie wyciągałem alternator przy vaneo 1.7cdi bez kanału raczej jest to niemożliwe,ale obcinac nic nie trzeba.Należy opuścić silnik odkrecając śruby mocujące całe sanki i wtedy jest dojscie aby odkręcić alternator.Troche trzeba się pogimnastykować ale nic nie uszkodziłem i złożyłem spowrotem.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Tutaj po opuszczeniu silnika robi się luka ok 3cm - jak jest pod ręką jakiś 5 letni zwinny chłopak to pomoże... ale na poważnie, raczej tutaj nic nie da rady zrobić. Opuszczanie niewiele daje.
Dla potomnych: rozmiary szczotek: 4,5mmx6mm długość ok 20-25mm. Kupiłem w Boschu - koszt ok 25PLN/2 szt. Teraz się wycwanili, sprzedają z jakimiś bezpiecznikami, tak, że szczotki nie zjedziesz do końca _________________ Dzięki
Karpiu
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Po dwóch tygodniach względnego spokoju z alternatorem padł regulator napięcia... Chwała niebiosom, że wstawiłem te wodne/hydrauliczne przewody!!! Kolejna porcja wiadomości: regulator napięcia do tego typu alternatora: z firmy chyba CARGO ARE 3020 pełne oznaczenie: Repl. Cargo 233 633. Koszt 150PLN.
Pozdrawiam! _________________ Dzięki
Karpiu
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 21:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Taka mała informacja - naprawa (wyciągnięcie) alternatora może być zrobiona bez opuszczania silnika, właśnie wczoraj to zrobiłem z kolegą. Trochę gimnastyki, ale da się zrobić. Przewodów nie przedłużałem i jest tak jak było.
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 20 Lip 2012, 09:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Ja też mam problem z tym alternatorerm. Po raz trzeci (!) w przeciągu 3 lat padł mostek prostowniczy. Wczoraj jadąc autem nagle zapaliła się kontrolka ładowania i padło wspomaganie. Nie wyciągałem jeszcze alternatora więc nie jestem pewnien że to diody ale poprzednie 2 przypadki były identyczne. Jutro zabieram się za wyciąganie alternatora samodzielnie. Co może byc że pali te diody? Ostatnie były nawet oryginał, Valeo.
Pozdrawiam _________________ cezzar
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 22 Lip 2012, 23:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
coolmario75 napisał:
Możliwe że szczotki padły lub regulator napięcia. Bez wyciągnięcia nie dowiesz się.
Wyciągnąłem go. Generalnie masakra, łapy całe podrapane i zastanawiam się, jak spowrotem zamontuję te węże... Musiałem lekko opuścić silnik na prawej poduszce, bo jedna z tych długich śrub trzymających alternator nie chciała się wysunąć.
Ale to jeszcze nic, mam do wymiany cały zespół rolek z napinaczem i tu bez wyciągnięciai albo znacznego opuszczenia silnika się nie obejdzie.
Jutro jadę do elektryka, zobaczymy co z alternatorem. _________________ cezzar
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 23 Lip 2012, 10:56
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Przy moim Vaneo jak wyciągałem alternator to zrobiłem cały czyli wymieniłem szczotki, diody, łożyska. Regulator był dobry więc zostawiłem. Przy całej tej operacji wymieniłem tez wszystkie trzy rolki paska oraz sam pasek. W związku z tym że robiłem to z kolega który ma trochę mniejsze łapki od moich, udało się to zrobić bez opuszczania silnika . Przyznam się że jest trochę kombinacji. Kolega przerabiał to już w dwóch A-klasach w taki sam sposób.
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 24 Lip 2012, 11:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
coolmario75 napisał:
Przy moim Vaneo jak wyciągałem alternator to zrobiłem cały czyli wymieniłem szczotki, diody, łożyska. Regulator był dobry więc zostawiłem. Przy całej tej operacji wymieniłem tez wszystkie trzy rolki paska oraz sam pasek. W związku z tym że robiłem to z kolega który ma trochę mniejsze łapki od moich, udało się to zrobić bez opuszczania silnika . Przyznam się że jest trochę kombinacji. Kolega przerabiał to już w dwóch A-klasach w taki sam sposób.
Rolki i pasek wymienisz bez opuszczania silnika. Ale cały napinacz, czyli ten aluminiowy odlew nie. _________________ cezzar
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 12:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Regulator napięcia:
ARE3047(VALEO) - 178 PLN
http://bbmoto.pl/pl/p/Regulator-do-alternatora/4468
Mostek diodowy
ASARC3044 AS (ASARC3044) około 112 PLN
koło sprzęgłowe INA ASAFP3010 AS około 100 PLN
Plus dwa łożyska za około 50 PLN + przesyła
I mamy alternator prawie jak nowy - pod warunkiem że pierścienie na wałku nie są wytarte ( około 10 PLN)
Tylna pokrywa ta czarna około 15 PLN - u mnie była przyklejona do regulatora jakąś czarną substancją za nic nie chciała zejść
łożysk sam nie wymieniałem - więc nie pytajcie - zaniosłem do warsztatu
Poddałem sie na kole pasowym - pomimo posiadanych kluczy nie udało mi się rozkręcić ręcznie - fakt że kiepskiej jakości ale 17 się połamała
W środek nie wchodzi SPINE T10 tylko ToRX T50 - tak było w moim przypadku
Alternator miał numer 2548702B
Co do montażu i demontażu mój sprawdzony sposób
Obniżamy silnik na sankach - wykręcając śruby z prawej strony środkowa i na 2 na końcu ( oczywiście rozpinając ceownik )
po odkręceniu klimy i alternatora cążkami luzujemy opaski i wyciągamy alternator - wcześniej odpiąć wtyczkę ładowania i kabel plusowy kluczem 13 - najlepiej grzechotką z nasadką
Opaski sobie darujemy bo ciężko nimi manewrować przy zakładaniu - dajemy nowe skręcane 8-16mm
Rozkręcamy prawie na maksa i nasuwamy na przewody trochę dalej niż wchodzą na króćce
przy montażu zregenerowanego alternatora króćce smarujemy wazelina - łatwiej nałożyć węże - wsuwamy go od spodu deska na kanał i podpieramy od spodu podnośnikiem słupkowym - ja użyłem dużego klocka drewnianego - bo idealnie pasował wymiarami
- nasuwamy wąż najpierw na tą zagiętą fajkę i opuszczamy opaskę - troche ciężko - ale wiadomo że nie spadnie na dół bo jest ciasna - w nie ma czym przytrzymać bo wchodzi tylko jedna ręka - bierzemy nasadkę 7 na malutka grzechotkę i skręcamy
Z drugim przewodem robimy podobnie
Ja wymieniałem jeszcze napinacz - umiejscowić go we właściwej pozycji to totalna magia - z moich doświadczeń najlepiej w takim przypadku alternator podłączyć bez napinacza ( łatwiej)
Włożyć go luźno a następnie unieść alternator i włożyć śrubę górna trzymająca alternator z napinaczem i silnikiem - jak uda się wam wpasować tę śrubę ( załapie gwint - to jesteście w domu
Trochę ją wkręcić ale bez przesady - zostały nam te trzy najbardziej [cenzura] które trzymają napinacz od góry
Rękę najlepiej gołą i posmarowana wazelina - mniej zadrapań wkładamy i celujemy lekko manewrując na prawo i lewo wstępnie skręconym napinaczem z alternatorem - jak już umieścimy tym sposobem trzy śruby w gniazdach - bierzemy najniższą nasadkę 10 i malutka grzechotkę 1/8 ( bo inna i tak nie wejdzie) i skręcamy
pomału - później nasadka TORX - chyba T11 i grzechotka 3/8" ( teraz już wejdzie) i dociągamy
I na koniec moja sugestia
Dobrze by było żeby na forum nie udzielali rad goście co sami niczego nie robili tylko się przyglądali bo z tych porad nic nie wynika
Pozdrawiam _________________ Leszek
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko/małopolska Posiadane auto: Citroen C4 I 1,6 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 08 Gru 2012, 09:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Zapewnię Leszku piszesz do mnie tą sugestię. To powiem Ci, że dużo sam naprawiam przy samochodach i wiem co piszę. Natomiast jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc to nie będę opisywał co robił i gdzie ręce wkładał. A z najprostszymi naprawami alternatora nie będę chodził po innych mechanikach, szczególnie w przypadku kiedy sam go już zdemontowałeś i zamontowałeś w takim autku jak A-klasa. Pozdrawiam.
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 11:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Alternator Valeo 150A chłodzony cieczą - A-klasse 1,7CDI
Zapomniałem dodać Szczotki do tego altka maja wymiary 4,5x6,5 x17 - do dostania od 5PLN do 8,5 PLN za naprawdę dobrej jakości w sklepie z częściami elektrycznymi
Do kolegi coolmario75:
Nie miałem nikogo osobiście na myśli a tym bardziej Ciebie ale sam przyznasz że wpisywanie na forum - treści naprawiłem wczoraj to i tamto odkręcając i przykręcając - bez żadnych szczegółów nie wnosi nic poza wypełniacz do tego forum i pochwalenie się innym że dało się radę
To forum przeglądają amatorzy a poszukiwaniu pomocy rozwiązania ich problemów a nie zawodowi mechanicy ( z wieloletnim doświadczeniem) którzy wszystko wiedza. _________________ Leszek
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.