Szanowni forumowicze!
Na wstępie mały apel. Jeśli podajemy informacje dotyczące wykonania jakiejś czynności starajmy się aby była ona szczegółowa (generalnie dla amatora), i zawierała informacje czasami oczywiste dla fachowca.
A mój problem wziął się właśnie z braku jednej małej informacji Pisałem wcześniej na forum o potrzebie opuszczenia silnika - wymiana bendiksa w rozruszniku i przy okazji rolki i pasek). I wszystko by było cacy - rozrusznik ok rolki i pasek też, tylko w swojej nieświadomości opuściłem silnik nie rozkręcając maglownicy (niestety jestem amatorem ), czyli powisiał sobie na kolumnie kierownicy i chyba coś z nią zrobił, bo zaczęło się trzeszczenie przy kierownicy i nie zgasły kontrolki ABS i ESP po pokręceniu kołami.
Jak teraz o tym myślę to mnie trafia, wystarczyło odkręcić parę śrubek od maglownicy i problemu by nie było, a tak to nie wiem jak bardzo naciągnąłem sobie kierownice (nie jest przecież przygotowana do wieszania na niej silnika) i jak to teraz naprawić ??
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) jak zepsułem mojego merolka
Witam. Podejrzewam że problem z niegasnącymi kontrolkami wziął sięraczej w związku z rozłączeniem akumulatora niż uszkodzeniem czujnika położenia koła kierownicy. Zakładam że procedurę trzy razy kierownica w lewo i w prawo zrobiłeś?. Jeśli kontrolki nie zgasną podjedź do kogoś na test komputerowy żeby nie szukać uszkodzenia tam gdzie go nie ma. Test wykaże przyczynę, będzie taniej.
Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) jak zepsułem mojego merolka
Kozak_K proszę napisz gdzie jest czujnik położenia kierownicy? , na pewno jest coś nie tak z kołem kierownicy, wcześniej było ok teraz jest jakieś trzeszczenie przy jeździe, jakby kierownica została odrobinę pociągnięta przez kolumnę albo lekko wypaczona, w końcu na maglownicy prawie wisiał silnik - wprawdzie podparty lewarkiem ale zawsze, aby się dostać do rozrusznika i go wykręcić troszeczkę miejsca potrzeba.
Oczywiście kręcenie kierownicy prawo lewo do oporu jak trzeba wcześniej po odpięciu akumulatora i kręceniu kontrolki gasły
Dodam jeszcze że kierownica trzeszczy bo lata sobie luzem, tak powiedzmy kilka milimetrów można nią poruszyć góra dół - prawo lewo koło kierownicy ma luz, biorę się za rozkręcanie
Niestety po zdjęciu kierownicy okazało się że na kolumnie kierownicy jest łożysko które jest dociskane przez taką tulejkę plastikową która zatrzaskuje się na kolumnie kierownicy i ta tulejka się rozsypała, w serwisie niestety nie występuje jako część oddzielna tylko element kolumny kierowniczej. Może ktoś z forumowiczów posiada taką tulejkę lub wie gdzie to można kupić? Proszę pomóżcie
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) jak zepsułem mojego merolka
Witam. Ja osobiście nie rozbierałem kolumny więc z własnego doświadczenia Ci nie powiem, ale czytałem kiedyś opracowanie na temat zasady działania układu kontroli trakcji w samochodzie i jako przykład były tam rysunki i zdjęcia właśnie a-klasy. Czujnik położenia kierownicy umieszczony był przy kole kierownicy i był to okrągły element plastikowy z wyprowadzonymi z niego przewodami elektrycznymi. Prawdopodobnie zasada działania opiera się na połączeniu nieruchomego czujnika i elementu magnetycznego obracającago się razem z kołem kierownicy.
Przykro mi ale bliższych szczegółów na ten temat niestety nie znam. Mam nadzieję że poradzisz sobie tanio.
Pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) jak zepsułem mojego merolka
No cóż już pewnie wiem dlaczego mi nie skasował ABS i EBD, czeka mnie wymiana szprycy czyli kolumny kierowniczej, powieszenie silnika spowodowało że rozsypało się górne łożysko i plastik który je dociska, kierownica lata jak ...... chce -- kolejne doświadczenie autko stoi i czeka na nowe graty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.