Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: A 170 CDI
Piwa: 4/1
Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 10:30
Temat postu:
Pytanie Przekaznik pompa wspomagania
płytka sterujaca pompa siadła wstawiłem normalny przekaznik samochodowy bo taki miałem akurat
Wstawiłem 12V 30A
85 masa
86 + 12 V z kabla sterujacego praca pompy (niebieski 3 ci kabel ktory idzie do alternatora a wiec jak alternator bedzie pracowal to i pompa tez)
30 stale zasilanie ktore dochodzi do pompy + 12V
87 + 12 wychodzacego napiecia z przekaznika
przekaznik bardzo się grzeje po 20min jest gorący pompa chodzi na dużych obrotach . Dać sobie z tym spokój czy na 12V 60A przekaznik wytrzyma
co sądzicie ....
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 18:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Pytanie Przekaznik pompa wspomagania
Głowną przyczyną jest zalanie sterownika .Mozesz go umyc .Jak nie pomoze to Zastosuj przekaznik 75 amper. Jesli pomoze to czekam na koniak i załoz oslone silnika z dołu.
Witam.
Postanowiłem je opisać, bo może komuś będą pomocne. Sam szukałem dziś informacji na ten temat. Choć żaden z postów jaki udało mi się trafić nie odwzorowywał mojej sytuacji, to jednak wszystkie zebrane informacje rzucą może trochę światła na ten problem.
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem i proszę o wyrozumiałość, o ile moje wnioski będą zbyt śmiałe.
Wspomaganie układu kierowniczego "umarło" mi wczoraj a okoliczności tego zdarzenia są dla mnie zaskakujące. Stało się to po wymianie żarówki podświetlenia licznika. Ponieważ jedyną rzecz, którą robiłem to całkowite odłączenie zespołu wskaźników, wnioskuję, że sterownie silnika elektrycznego wspomagania jest uzależnione od w/w zespołu.
Tak więc połączenie na "ostro" silnika elektrycznego wspomagania może doprowadzić do nieoczekiwanej awarii całego układu lub elektroniki pojazdu. Dlatego nie polecam i przyznaję, że chodziło mi to po głowie.
Jak udało mi się naprawić usterkę i tu kładę szczególny nacisk na wyraz " udało" (hehehe):
Ponieważ nie wykonywałem żadnych innych napraw niż wymiana żarówki podświetlenia, to po lekturze postów na temat wspomagania głównym podejrzanym stało się sterowanie elektroniczne. Może tu fachowcy będą się uśmiechać, ale często błędy jednostek sterujących czy urządzeń elektronicznych można zresetować przez odłączenie akumulatora i pozostawienia pojazdu na kilka lub kilkadziesiąt minut ( można np. na całą noc i to daje większą pewność pozytywnego efektu). Tak zrobiłem. Odłączyłem akumulator i udałem się do domu na śniadanie. Po godzinie wróciłem, podłączyłem akumulator i euforia! Wspomaganie działa, ale... Nie chce się wyłączyć. Silnik elektryczny wspomagania chodził nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka. Jedyne co pomagało to odłączenie na chwilę bezpiecznika nr 47 (60A). Kiedyś czytałem o czujnikach skrętu kół. Pomyślałem, że nie zaszkodzi "nauczyć" na nowo sterownik w jakim zakresie ruchu ma pracować. Skręt w lewo do oporu, potem w prawo do oporu (sądzę, że kolejność nie będzie miała znaczenia) i po raz drugi pełny sukces! Silnik wspomagania załącza się tylko po uruchomieniu silnika pojazdu a po jego zgaszeniu, wspomaganie natychmiast przestaje pracować. Może komuś też się tak "uda".
Pozdrawiam.
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnyśląsk Posiadane auto: brak
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 07 Maj 2012, 15:39
Temat postu:
awaria wspomagania
Witam sterownik pompy wspomagania odmówił współpracy. Czy ktoś z Was wyciągał ten sterownik z obudowy? Pytam dlatego, że jest wklejony jakimś silikonem i nie mogę się do niego dostać. A będzie mi dużo wygodniej prze-lutować tranzystory z płytką na zewnątrz.
Witam sterownik pompy wspomagania odmówił współpracy. Czy ktoś z Was wyciągał ten sterownik z obudowy? Pytam dlatego, że jest wklejony jakimś silikonem i nie mogę się do niego dostać. A będzie mi dużo wygodniej prze-lutować tranzystory z płytką na zewnątrz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.