Nierówno pracuje i gaśnie przy zimnym silniku, A140 (W168)
Cześć!
Chciałam się przywitać wśród użytkowników i fanów mercedesów z moim A140 - który przyprawia mnie ostatnio o bezsenność i ból głowy.
Znalazłam sporo podobnych tematów, ale ponieważ możliwych przyczyn problemów jest dużo, a występują różnice w objawach, opiszę mój problem z nadzieją, że mi pomożecie
Sytuacja wygląda tak:
Samochód odpala za pierwszym razem, ale natychmiast gaśnie, jeśli go nie przegazuję od razu. Wtedy strzela, stuka i się trzęsie, obroty najpierw nie rosną, potem gwałtownie wzrastają i po jakimś czasie się stabilizują (ale muszę potrzymać go na 2 tys. około 40 sekund) i jak silnik się rozgrzeje, auto jeździ bez zarzutu.
Na zimnym silniku krztusi się, dławi, trzęsie, nie ma mocy.
Problemy zaczęły się przy dużych mrozach - wtedy nie odpalał od razu, tylko np. za piątym razem - poza tym objawy były właśnie takie.
Pojechałam najpierw do serwisu Auto-Dawid w Tyńcu (naprawiają tylko mercedesy), gdzie wymieniono olej, filtr paliwa, przeczyszczono przepustnicę - i stwierdzono, że to przepływomierz, który w tym modelu jest częścią modułu sterującego. Podobno jego wymiana to koszt razem z programowaniem ok. 8 tys. złotych, natomiast wymianę na używany mi odradzono.
I zostałam z kłopotem, co zrobić dalej.
Następnie udałam się na Opolską do Jetronika (gdzie mają Stardiagnose), gdzie stwierdzono, że to na pewno nie elektronika(że wszystko jest w porządku) i wysłano mnie na wymianę pompy paliwowej. Wymiana pompy (na zregenerowaną) nic nie dała, objawy są takie same.
Cały czas świeci się kontrolka silnika (w domu mam wydruk z komputera, to dopiszę jakie błędy) - ale to, że się świeci zdaje się nie mieć związku z objawami, bo ona świeci się od ponad roku(!) i już wcześniej w dwóch warsztatach nie potrafili mi powiedzieć, dlaczego. Po wykasowaniu błędu po dwóch dniach zapala się ponownie.
Czuję się naciągnięta i olana - mam wrażenie, że należałoby sprawdzić jeszcze przewody elektryczne, cewkę zapłonową, może świece (choć były wymieniane rok temu). Poradźcie co jeszcze?
Planuję podjechać do Mirosława Sikory do Oławy, bo widziałam, że jest polecany.
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): radom Posiadane auto: mercedes a klasa w-168 140 98
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 24 Kwi 2012, 18:23
Temat postu:
to samo
miałem identycznie tylkoi nie było różnicy czy zimny czy ciepły wymieniłem pompe paliwa swiece cewke i pzrepustnice niestety nic to nie dało wiec postanowiłem pzreciscic przepływke tak jak radzili inni użytkownicy tego forum i poprzeczyszceniu masakra auto gasnie przy hamowaniu ,obroty spadna poniżej 100 auto gasnie wczesniej przynajmniej nie gasł na gazie teraz nie ma różnicy.podjechałem na sd i okazało sie ,ze to przepływka która jest zintegrowana z komputerem zaden samochód na świecie tak nie ma jak ta zemsta niemca!!!jeszce nie miałem tak awaryjnego i drogiego w utrzymaniu auta!!!pali jak smokn i ciągle cos trzeba;-(nie polecem tego uroczego autka!!!!!
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nierówno pracuje i gaśnie przy zimnym silniku, A140 (W168)
Tak że w Polsce nie kupisz a jedynie w Kraju wszystkomającym. Widziałem na zagramanicznych sklepach ale tylko na zamówienie i jeśli dobrze widziałem to musisz brać minimum 10 kpl. Cena nie wiele niższa jeśli byś oddał przepływkę do regeneracji. Kiedyś z ciekawości tego szukałem. Po przelekturowaniu tego zagadnienia moje wrażenia były mieszane.
Jeśli bardzo Cię to interesuje to wpisz w szukajkę moduł msm. Szukaj poza granicami. Jeśli znajdziesz coś ciekawego to dawaj na pulpit.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nierówno pracuje i gaśnie przy zimnym silniku, A140 (W168)
No, to mnie nie pocieszyłeś, Keram2504...
Mój tak się zachowuje tylko przy zimnym silniku, co więcej, im cieplej na dworze, tym szybciej wszystko się normuje. A jak się unormuje, to jeździ się nim tak samo, jak zawsze.
Jakieś pomysły dlaczego tak...?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nierówno pracuje i gaśnie przy zimnym silniku, A140 (W168)
Prawdę powiedziawszy mocno nie wgłębiałem się w ten temat. Ale gdzieś wyczytałem, że owa przeplywka wytrzymuje 150 - 200 tkm. Po tym okresie należy ją wymienić lub zregenerować. Ponadto przy uszkodzonej przepływce będziesz miał spaliny nie mieszczące się w normie. Z ciekawości możesz sprawdzić na stacji diagnostycznej.
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): radom Posiadane auto: mercedes a klasa w-168 140 98
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 01 Maj 2012, 18:09
Temat postu:
przepływomierz
witam ponownie!a czy mogłby ktos wytłumaczyc co oznacza numer w nawiasie na przepływomierz ponieważ są różne o 0 do 8 ???
.............
i czy jak mam np 4 to moge zamontowac z 3?
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): radom Posiadane auto: mercedes a klasa w-168 140 98
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 04 Cze 2012, 10:22
Temat postu:
przepływka
witam ponownie!!!wymieniłem te szkiełka/blaszki i nic samochod nadal nie daje sie jezdzić na bęzynie ręce opadaja teraz jeszzce pokazuje bład sondy lambda i nie wiem czy wymieniec bo juz wywaliłem ze 4000
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pon 04 Cze 2012, 14:05
Temat postu:
Re: przepływka
spinrail napisał:
witam ponownie!!!wymieniłem te szkiełka/blaszki i nic samochod nadal nie daje sie jezdzić na bęzynie ręce opadaja teraz jeszzce pokazuje bład sondy lambda i nie wiem czy wymieniec bo juz wywaliłem ze 4000
No niestety i mnie dopadł ten problem, wszystko wskazuje że to przepływka.
Macie jakąś sprawdzoną firmę która naprawia to z dobrym skutkiem?
Kol. "spinrail" kto Tobie to wymieniał? ... możesz więcej szczegółów o tym?
Co myslicie o tej firmie?
http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=mercedes-bez-a-klasa-naprawa-przeplywomierza
Wydaje się że można spróbować.
witam ponownie!!!wymieniłem te szkiełka/blaszki i nic samochod nadal nie daje sie jezdzić na bęzynie ręce opadaja teraz jeszzce pokazuje bład sondy lambda i nie wiem czy wymieniec bo juz wywaliłem ze 4000
Może zostały zamienione miejscami ???
Właśnie boję się sam zmieniać te ustrojstwa. Możliwe że przy okazji siadła elektronika.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nierówno pracuje i gaśnie przy zimnym silniku, A140 (W168)
Nieodpowiedni ludzie, nieodpowiednia diagnostyka, to potem można wymieniać wszystko po kolei, zostaw sondę w spokoju to że silnik źle pali to nie jej wina. Trzeba podjechać do kogoś to się zna na merckach, a nie kupił sobie SD żeby szpanować przed kolegami taksówkarzami. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): radom Posiadane auto: mercedes a klasa w-168 140 98
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 09:26
Temat postu:
przepływka
byłem juz u kilku mechaników i wszyscy rece rozkładaja nie wiedza co mu jest dziwne jest tylko to ze auto na gazie jezdzi bez jakich kolwiek problemów a na benzzynce nie ma jazdy.z reszta w moim miescie większosc mechanikow to nawet pod maske do a klasy nie zaglada,a ci co chca coś zrobic nie wiedza co mu jest i odsyłaja na komputer a niestety oprócz sondy lambda sd nie pokazuje zadnych błędów.
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 11:56
Temat postu:
Re: przepływka
spinrail napisał:
byłem juz u kilku mechaników i wszyscy rece rozkładaja nie wiedza co mu jest dziwne jest tylko to ze auto na gazie jezdzi bez jakich kolwiek problemów a na benzzynce nie ma jazdy.z reszta w moim miescie większosc mechanikow to nawet pod maske do a klasy nie zaglada,a ci co chca coś zrobic nie wiedza co mu jest i odsyłaja na komputer a niestety oprócz sondy lambda sd nie pokazuje zadnych błędów.
No to co napisałeś daje do myślenia... usterka jest po stronie zasilania benzyny, czyli może małe ciśnienie benzyny w listwie wtryskowej spowodowane niesprawnością pompy albo filtru benzyny. Napisałeś że pompę wymieniłeś a co z filtrem?. Pomierz ciśnienie na listwie wtryskowej.
Nie sądze ze może to być problem wtrysków.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nierówno pracuje i gaśnie przy zimnym silniku, A140 (W168)
Może to być wina samych wtryskiwaczy jeśli masz gaz a bardzo mało jeździsz na benzynce. Możesz dać do czyszczenia lub sam pokusić się o wyczyszczenie. Pogogluj i na pewno coś znajdziesz na ten temat.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.