Witam
Jestem posiadaczem A-klasiki A140 i mam taki problem. A mianowicie po przekręceniu kluczyka kontrolka ręcznego świeci a po odpaleniu gaśnie. Natomiast gdy silnik chodzi np na jałowym i zaciągam ręczny kontrolka wogóle nie zapala się. Co może być powodem? pozdrawiam
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kontrolka Hamulca Ręcznego
A co jeśli po opuszczonym ręcznym lekkie podniesienie już powoduje włączenie kontrolki BRAKE dodam , że w pierwszym momencie podniesienie ręcznego nie wymaga żadnego wysiłku- można to zrobić najmniejszym palcem czyżby linka się poluzowała? Denerwuje to kiedy opuszczam ręczny a on lekko do góry i zapala się kontrolka a przy tym jeszcze piszczy...Czy wie ktoś co to się stało?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 14 Lis 2015, 22:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kontrolka Hamulca Ręcznego
Witam.
Czujnika można wyregulować, ale skoro linka luźna to można jeszcze naciągnąć linki, ale lepiej sprawdzić stan szczęki hamulcowej i bębny. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 15 Lis 2015, 13:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kontrolka Hamulca Ręcznego
Cytat:
czy zbyt mocne zaciąganie ręcznego też może spowodować poluznienie linki?
Raczej zaciśnięcie szczęki hamulcowej do bębny co z powoduje ciężkie obracanie się kół, z kolei sama linka po naciągnięciu nie powoduje poluźnienie linki, bo przecież zostaje naciągnięta poprzez zaciąganie dźwigni ręcznego hamulca.
Jeśli pociągasz za dźwignię od ręcznego i dźwignia znajduje się dość wysoko oznacza to zużyte szczęki hamulcowej i bębny. W tym przepadku naciągniecie linki może czasem nie pomóc, ponieważ hamulce ręcznego jak i nożnego mają ograniczenie w takim stopniu aby tłoczek z cylinderka nie wyszedł, w przeciwnym razie może dojść do rozszczelnienia hamulców co doprowadzi do braku hamulców.
Tak więc, należy zachować ostrożność przy naciąganiu linki od ręcznego, o ile dźwignia nie jest zbyt wysoko.
Z Twojego opisu, wygląda mi na kiepski stan hamulca ręcznego, zużycia szczęki hamulcowej jak i bębny oraz sprężynki.
Ale może być jeszcze inna sytuacja zbyt luźnej linki od ręcznego, linka uszkodzona w takich sposób że jest zaśniedziała, zardzewiała, zanieczyszczona poprzez uszkodzonej osłony ochronnej linki ręcznego, co skutkuje zblokowaniem linki po naciągnięciu dźwigni na którym nie cofa się do punktu pierwotnego. Co należy obejrzeć dokładnie stan linki jak i wspomniane wyżej opisane problemy.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kontrolka Hamulca Ręcznego
Myślę że wyjaśnień sporo uzyskałem dobrze, że mam konto na tym forum gdzie Wasze informacje są dla mnie jakimś wsparciem no i radość, że mechanika mam pod nosem. Sam niczego nie będę naciągał bo się po prostu na tym nie znam a i nawet nie wiem jak się do tego zabrać a bezpieczeństwo jest najważniejsze tym bardziej że czasem woże córeczkę do przedszkola. Dziękuję bardzo za informacje jestem bardzo wdzięczny! Na razie nie będę zawracać Waszych samochodowych jakże mądrych głów do czasu gdy znowu coś zacznie szwankować.
Dziękuję ogromnie za porady!
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Kontrolka Hamulca Ręcznego
koalla1234 napisał:
Dziękuję za poradę będę miał to na uwadze a czy zbyt mocne zaciąganie ręcznego też może spowodować poluznienie linki?
Możesz nawet wtedy urwać linkę.
Majlepiej sprawdzić i wyregulować stan linek z kanału. Odkręcając tylną osłonę podwozia.
Łatwo wtedy stwierdzisz co jest grane. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.