Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 29 Maj 2008, 22:13
Temat postu:
Osłona przegubu
Przejrzałem całe forum i nic - Poszła mi gumowa osłona na lewym wewnętrznym przegubie - może ktoś ma jakieś wytyczne jak najprościej to wymienić i jak rozpina się tę półoś
Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A 170 CDI (W168.008)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Maj 2008, 11:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Osłona przegubu
Witam. Wymiana osłony jest dość prosta. Kolejność czynności: kupić zestaw naprawczy w MB (osłona + 2 opaski); zdjąć koło; odkręcić nakrętkę mocującą pistę koła do półoski; rozpiąć połączenie drążka kierowniczego z wąsem piasty; odkręcić kolumnę resorujacą od piasty (2 śruby); zdjąć piastę koła z półośki przez jej odchylenie na dolnym sworzniu wahacza; wyciągnąć ostrożnie półośkę (aby nie uszkodzić uszczelnienia w skrzyni biegów - półośka jest tylko wsunięta w skrzynię na wielowypuście); zsunąć metalową osłonkę z półośki chroniącą gniazdo uszczczelnienia skrzyni biegów; wymienić osłonę (uzupełnić smar w przegubie); złożyć całość w odwrotnej kolejności. Dodam jeszcze, że sam tego nie robiłem, a tylko obserwowałem wachowca, który to robił. Pozdrowienia.
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze Gdańskie Posiadane auto: Renault Laguna 2.0T 2008
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 03 Cze 2008, 10:05
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Osłona przegubu
Zapomniałeś dodać- pojechać na regulacje geometrii. Zamiast rozpinać piastę i kolumnę mc Phersona lepiej jest rozkręcić sworzeń wahacza i rozdzielić piastę od wahacza. Nie traci się w ten sposób geometrii. A jak już się ma przegub na wierzchu a osłona była pęknięta, to na pewno smar jest zanieczyszczony. trzeba dokładnie umyć przegub i nasmarować nowym smarem. Przy okazji można wymienić także osłonę drugiego przegubu. _________________ cezzar
Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A 170 CDI (W168.008)
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Cze 2008, 11:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Osłona przegubu
Tak jak napisałem wyżej sam tego nie robiłem, obserwowałem wachowca.
Wg mnie "moim" sposobem geometrii się nie traci. ponieważ otwory w kolumnie resorującej służące do przykręcenia piasty nie są owalne. Pozdrawiam.
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 05 Cze 2008, 14:18
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Osłona przegubu
Faktycznie zrobiłem tak jak pisze Cezzar - bardziej zależało mi na rysunkach i troche innch danych - jak się okazuje przegub wewnętrzny jest nierozbieralny - chyba że jest jakiś sposób aby go zbic z osi - i podlega wymianie chyba z cała półośka - żeby dostac sie do osłony należy najpierw zbic z osi przegub zewnetrzny co umożliwia przeciągnięcie osłony - tak więc pisanie że warto przy okazji wymienić osłone na zewnętrznym jest w zasadzie automatyczne bo i tak trzeba te gume zdiąć to po co zakładać z powrotem stara - może się myle ale tak właśnie to naprawiłem - niestety nie swiadomy konieczności rozbiórki przegubu zewnętrznego musiałem gonić na piechote po sklepach w poszukiwaniu osłony i dodatkowych opasek czego Wam nie życze
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 17 Lis 2008, 08:22
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Osłona przegubu
Zależy od mechanika - ale przeważnie do 50 pln ROBOCIZNA + CZĘŚĆI ,
CO DO CZASU TO WIADOMO - NORMALNIE SAMA ROBOCIZNA NA PODNOŚNIKU KOLUMNOWYM TO 0,5 H - ALE MECHANICY LUBIA ODKRĘCIĆ KOŁO A PÓŹNIEJ POSPACEROWAC 0.5 H ITD... - SZCZEGÓŁNIE JAK NIE STOISZ IM NAD KARKIEM ŻEBY PODNIEŚĆ RANGE NAPRAWY I Z DEKO PODNIEŚĆ RACHUNEK
ROBIĄĆ TO SAM BEZ PODNOŚNIKA KOLUMNOWEGO - MOŻE CI TO ZAJĄĆ MAX DO 1,5 H - NO CHYBA ŻE NIE MASZ TEŻ DOBRYCH NAŻEDZI- WTEDY SIĘ DO TEGO WOGÓLE NIE ZABIERAJ
Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: MB A160 W 168,A200 W 169,W414 1.7 cdi
Piwa: 1/5
Wysłany: Wto 28 Cze 2011, 20:07
Temat postu:
obie osłony wewnetrzne
Czy ktoś spotkał się z tym, że obie osłony wewnętrzne są uszkodzone jednocześnie. Auto W169 A200 automat. Miałem ostre spięcie z ASO i podejrzewam "zemstę mechanika". Przecież w tak obudowanym podwoziu to w ogóle uszkodzenie wewnętrznej osłony to rzadkość, tym bardziej , że autko żony jest po prostu wychuchane.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.