Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) wspomaganie kierownicy - wymiana płynu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bluevaneo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 350
Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie
Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 00:06
Temat postu:

wspomaganie kierownicy - wymiana płynu


Chciałem wymienić płyn wspomagania, ale niestety z tego co szukałem producent nie przewiduje takiej czynności, jedynie dolewki.

Więc postanowiłem odessać strzykawką stary płyn, niestety zbiorniczek mieści tylko 150cm3, podczas gdy pojemność całego układu to 800cm3.


Na początku myślałem że płyn mam czysty , bo na bagnecie wygląda na przezroczysto żółty. Natomiast odessany do butelki jest poprostu czarny..

Nowy Febi 21647 (norma MB 345.0) ma kolor klarowny zielony



procedura jaką stosowałem:
1. odessanie starego płynu ze zbiorniczka 150cm3
2. nalanie świeżego Febi 150cm3
3. jazda samochodem

kolejnego dnia procedurę powtarzam. Zrobiłem to już 3 razy, czyli w sumie dolałem 3x 150cm3 = 450cm3 płynu, natomiast kolor odsysanego płynu nadal jest czarny. Myślę że takie rozrzedzanie to trochę syzyfowa praca , i pewnie jak nawet zużyje parę litrów nowego Febi (45zł /szt.) to i tak płyn będzie brudny.

Jakieś sugestie? ktoś robił pełną wymianę?

Normalnie robi się to tak że odłącza powrót do zbiornika i podczas pracy
pompy cały czas dolewa świeżego płynu, natomiast w W168 / W414 zbiorniczek jest zintegrowany z mechanizmem zaworowym i pompą, wogóle strach cokolwiek tam odkręcać.
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 08:27
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) wspomaganie kierownicy - wymiana płynu


Wystarczy odkręcić gumowy wąż czyli powrót (jest przykręcony opaską) wstawić do butelki, odpalić auto i dolewać do zbiorniczka aż, zacznie lecieć czysty płyn, co jakiś czas trzeba pokręcić kierownicą.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
bluevaneo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 350
Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie
Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Sro 16 Maj 2012, 22:41
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) wspomaganie kierownicy - wymiana płynu


Nie miałem jeszcze czasu tego sprawdzić, ale faktycznie na tej fotce:

widać czarny króciec skierowany do tyłu. Jeśli faktycznie tam jest podłączony powrót z siłownika przekładni kierowniczej to super, tylko będę musiał dokupić jeszcze jedną butelkę tego Febi.
Powrót do góry
bluevaneo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 350
Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie
Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 18 Maj 2012, 21:12
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) wspomaganie kierownicy - wymiana płynu


Fatalny dostęp do tego króćca z gumową rurką.
Tak to sobie wyobrażam:

1. zdjąć gumową rurkę i włożyć luźno do jakiejś większej rurki która będzie skierowana pod samochód, do pojemnika na stary olej.

2. do króćca na zbiorniczku podłączyć wąż o odpowiedniej średnicy i wyprowadzić do góry, pod maskę silnika. Przymocować do niego lejek aby wlewać świeży olej.

3. skręcić kierownicę na maxa, np w lewo, tak aby tylko po jednej stronie tłoka był stary płyn.

4. odpalić silnik i po paru sekundach, jak płyn zacznie ubywać w lejku, zacząć jednostajnie kręcic kierownicą w prawo aż do końca.
Tym samym tłok wypchchnie stary olej do rurki powrotnej.

5. Zacząć kręcić kierownicą w lewo, ale pewnie wystarczy tylko trochę.

6. Wyłączyć silnik, podłączyć rurkę powrotną spowrotem, ustawić prawidłowy poziom.

Tyle teoria, a w praktyce może być problem z nalewaniem nowego płynu bo pompa będzie go zaszybko wciągać.
Powrót do góry
bluevaneo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 350
Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie
Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 23:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) wspomaganie kierownicy - wymiana płynu


Jestem już po wymianie płynu, więc zaktualizuję temat.
Przód samochodu oczywiście należy podnieść i podeprzeć po obu stronach na kobyłkach, tak aby przednie koła były w powietrzu.



1. ściągnąłem gumową rurkę powrotną (32) ze zbiorniczka.
Rurka ma średnicę zewn. 18mm, króciec ~10mm. Opaska GBS (35) klucz 7mm.
Trzeba to robić delikatnie aby nie uszkodzić króćca który ma mniejszą średnicę w miejscu gdzie nachodzi na niego ta rurka.
Dostęp jest tylko od góry!

2. Ze zbiorniczka zleciało może z pół szklanki płynu
Radzę na tą rurkę powrotną (32) nałożyć większą rurkę i skierować ją do jakiejś butelki pod samochodem. Ja po prostu podłożyłem dużą kuwetę aby ściekał olej, niestety część po ramie poleciała mi do tyłu.

3. Do króćca na zbiorniczku podłączyłem rurkę igielitową i poprowadziłem do góry, zakończoną małym lejkiem. Musiałem ją podgrzać opalarką aby odpowiednio wygiąć i wcisnąć na króciec. Właśnie przez ten lejek nalewałem płynu, prawie cały zbiorniczek.

4. Uruchomiłem pompę bez uruchamiania silnika.
Pod zbiornikiem z płynem do spryskiwaczy jest czarna kostka (47).
Pompę uruchamia się poprzez zwarcie niebieskiego kabelka który idzie do pompy, z tym grubszym, nakrętka B (+12V).
Wcześniej odkręciłem niebieski kabelek który idzie w drugą stronę tj. do alternatora, tak na wszelki wypadek ale nie wiem czy to jest wymagane.


Dla wygody do tych styków przykręciłem przewody i wyprowadziłem je na zewnątrz samochodu, tak że mogłem szybko załączać i wyłączać pompę.

5. Pompa załącza się z ok 1 sekundowym opóźnieniem, ale wciąga płyn błyskawicznie (!), po 2-3 sekundach ją wyłączyłem bo poziom zszedł do prawie do zera. W tym samym momencie z rurki powrotnej wypłynął stary płyn.
Tym samym myślę że przez rurkę (17) przepłynął już świeży płyn wypychając stary.

6. Zalałem ponownie zbiorniczek do pełna.

7. Zacząłem kręcić kierownicą lewo prawo, lewo prawo, aż z rurki powrotnej (32) przestał wypływać stary płyn.
Myślę że tym sposobem z siłownika został wypchnięty stary płyn, ale nadal był w rurkach ciśnieniowych które idą do siłownika.
Poziom w zbiorniczku pozostał ten sam, czyli samo kręcenie kierownicą nie wystarczy do wciągania świeżego płynu.

8. Uruchomiłem pompę, druga osoba zaczęła szybko kręcić kierownicę w prawą stronę.

9. Wyłączyłem pompę, gdy poziom był prawie zero.

10. Powtórzyłem punkty 6-7 czyli Napełniłem zbiorniczek i kręciłem kierownicą lewo-prawa aż przestał wylatywać stary płyn.

11. Uruchomiłem pompę, druga osoba zaczęła szybko kręcić kierownicę w lewą stronę.

12. Powtórzenie punkty 6-7

13. Odłączyłem rurkę igielitową z lejkiem, i szybko podłączyłem do króćca rurkę powrotną (32). Zacisnąłem opaskę GBS.

14. Kręciłem kierownicą lewo-prawo 30 razy, tak jak jest to opisane w instrukcji odpowietrzania. Było słychać wyraźne chlupanie i przelewanie się płynu, tak jakby układ był zapowietrzony.

15. Uruchomiłem pompę, i też kręciłem lewo-prawo kilka razy. To zdecydowanie powinno odpowietrzyć siłownik.

16. Samochód opuściłem na koła, odessałem strzykawką odpowiednią ilość płynu, aby był poziom na 20^C.


W sumie zużyłem: 0.5l febi, 1.5l Pentosin CHF11S. Ale myślę że spokojnie wystarczy puszka 1l. Ja trochę przesadziłem z tym przelewaniem.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 23:39
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pią 10 Sty 2014, 23:45
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) wspomaganie kierownicy - wymiana płynu


Piwo.
Emigracja do manuali.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale


MercedesA 180

13 990

2008r.

198 000 km

małopolskie

MercedesA 150

12 490

2004r.

166 333 km

pomorskie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie

MercedesC 220

36 900

2011r.

227 000 km

lubelskie

MercedesViano

25 000

2008r.

385 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System