Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie kierownicy.
Ten cienki niebieski kabelek to linia LIN czyli specjalny kabel po którym idą informację o sile ładowania sile działania wspomagania no i sile na rozrusznik. Może coś jest nie tak ze sterownikiem, trzeba by podpiąć się do SD. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Sro 08 Sie 2012, 06:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie kierownicy.
Podłączę się .Czy wspomaganie w benzyniaku powinno działać po przekręceniu kluczyka na postoju bez włączonego silnika ? Jeśli pompa wspomagania by nie pracowała , to zapaliła by się kontrolka na desce ? Podczas pracy silnika , wspomaganie działa.
Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: MB A160
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Sie 2012, 12:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wspomaganie kierownicy.
Witam serdecznie .
Mam podobny problem wspomaganie działa na wyłączonym silniku a po włączeniu przestaje działać . Sprawdziłem przewody dochodzące do pompy i niby wszystko jest ok poza tym że na stałe+ wychodzi napięcie z pompy po uruchomieniu silnika . Nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że nie powinno tak być . Czy to wina elektroniki i jakieś zwarcie ?
Koledzy,
Przejrzałem wątki dotyczące wspomagania kierownicy, ale nie do końca pokrywają się z usterką, którą mam w swoim aucie (W 168, 2000r.)
Wspomaganie kierownicy nie zawsze się załącza po uruchomieniu silnika, kiedy jest potrzebne przy manewrowaniu podczas wyjeżdżania z parkingu.
Po uruchomieniu silnika zauważyłem, że napięcie w instalacji jest niższe (zawsze było) wolniej działają np. wycieraczki, nawiew. Po kilku chwilach można wyczuć wzrost napięcia po lekkim przyspieszeniu wiatraka nawiewu, czy przyspieszeniu ruchów wycieraczek ( nie zmieniając prędkości).
Wspomaganie kierownicy też załącza się w tym momencie do pozwala sugerować, że przyczyną jest właśnie napięcie.
Czy ktoś z Was spotkał sie z podobna usterką i ma doświadczenie jak należy ją naprawić?
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Pon 22 Paź 2012, 20:51
Temat postu:
Re: Pompa wspomagania w168
Mike napisał:
Koledzy,
Przejrzałem wątki dotyczące wspomagania kierownicy, ale nie do końca pokrywają się z usterką, którą mam w swoim aucie (W 168, 2000r.)
Wspomaganie kierownicy nie zawsze się załącza po uruchomieniu silnika, kiedy jest potrzebne przy manewrowaniu podczas wyjeżdżania z parkingu.
Po uruchomieniu silnika zauważyłem, że napięcie w instalacji jest niższe (zawsze było) wolniej działają np. wycieraczki, nawiew. Po kilku chwilach można wyczuć wzrost napięcia po lekkim przyspieszeniu wiatraka nawiewu, czy przyspieszeniu ruchów wycieraczek ( nie zmieniając prędkości).
Wspomaganie kierownicy też załącza się w tym momencie do pozwala sugerować, że przyczyną jest właśnie napięcie.
Czy ktoś z Was spotkał sie z podobna usterką i ma doświadczenie jak należy ją naprawić?
Dzięki za odpowiedź,
Mike
Moja odpowiedź dotyczy tej części pytania gdzie chodzi działanie alternatora ze zwłoką po uruchomieniu silnika. Więc jest to normalne że alternator wzbudza się po krótkim czasie od uruchomienia silnika (u mnie chyba krócej od 1 min.). Chodzi tu zapewne o to by w czasie uruchamiania silnika niepotrzebnie nie obciążać go dodatkowo alternatorem..... i może to być wyczuwalne tak jak opisał to Kolega. Natomiast nie potrafię odpowiedzieć czy ten czas o jakim Kolega napisał jako ,,kilku chwilach" nie jest zbyt długi na tyle, że daje się zauważyć wolniej działające wycieraczki i brak wspomagania. Być może ten czas jest zbyt długi i należy traktować to jako usterkę.
Panowie,
Dziękuje za odpowiedzi. Wadliwy okazał się alternator.
Po wymianie jednak usterka nie ustąpiła w pełni.
"Chwila" o której wspominałem wcześniej trwała nawet kilka minut. Obecnie wspomaganie załącza się po niespełna 15-20 sek. Raz na 10 uruchomień od razu.
Można to zjawisko zaobserwować po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł mijania. Obserwując natężenie światła widać, że nie świecą na 100%, zwiększając obroty lub czekając można zauważyć wyraźny "rozbłysk", przekręcając w tym samym momencie kierownicę widać, że wspomaganie kierownicy załącza się w momencie gdy następuje wspomniany rozbłysk - zwiększenie natężenia prądu w układzie.
Czy może być to inna przyczyna niż alternator? może to wina starych przewodów? Rocznik 2000.
Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: mercedes A w 169 A 150 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Maj 2019, 07:56
Temat postu:
Mercedes A klasa w-169 A 150 r0k 2005
Witam!Widzę tu na forum że koledzy są w temacie wspomagania i ukl.kierowniczego.Ja mam mały problem w moim samochodzie mianowicie przy kręceniu kierownicą w lewo jest minimalnie większy opór na kierownicy niż przy
kręceniu w prawo.Kiedyś aby uniknąć najechania komuś w tył samochodu byłem zmuszony odbić lewą stroną samochodu
na wysoki krawężnik i czy to może być przyczyną takiego stanu rzeczy.Czy jest jakieś lekarstwo na usunięcie tej usterki?
Jeszcze raz chcę podkreślić że ten opór jest minimalnie większy lecz niestety odczuwalny.Pozdrawiam! _________________ jacenzal
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.