Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: Mercedes A 170CDI Avangarde
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Cze 2008, 09:12
Temat postu:
Zbyt duzy luz lewarka zmiany biegów.
Witam. Mam mały problem . ostatnio przy dosc energicznej zmianie biegow 3i4 daje sie słyszec stukanie. jest to jak sprawdziłem stuk anie ciezarka na skrzyni biegów. ciezarek zbyt daleko sie wychyla i udeza , albo o wzmocnienie boczne ,albo o mocowanie skrzyni. Do tego zrobił sie luz na lewarku zmiany biegow , do przody i do tyłu . Czy linki zmiany biegów maja regulacie, czy ten luz jest spowodowany wyciagnieciem sie jednej z linek, jak to naprawic. Pozdrawiam.
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: Mercedes A 170CDI Avangarde
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Cze 2008, 20:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbyt duzy luz lewarka zmiany biegów.
Witam , dzieki za schemat , ja juz zaglądałem pod maske i do schematu i wydaje mi sie , ze nie ma tam regulacji i dalej nie wiem jak zlikwidowac ten luz . Czy wymiana linki załatwi sprawe? czy to moze cos z tym łącznikiem na skrzyni biegów? Może ktos przerabiał ten temat ? proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Dołączył: 16 Maj 2008 Posty: 117 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A-klasse W168 A160 manual
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 09 Cze 2008, 11:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbyt duzy luz lewarka zmiany biegów.
Mnie też, okleiłem odważnik filcem ale pewnego dnia nie mogłem zjechać ze skrzyżowania bo klinik się przeciął i nie miałem żadnego biegu.
Ten ze zdjęcia był wymieniony przed usterką ale niewiele brakowało bo to jest rurka.....
Posiadane auto: mercedes a klasa 1400 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Cze 2008, 09:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbyt duzy luz lewarka zmiany biegów.
Mam podobne objawy przy wbijaniu dwójki oraz przy szybszym puszczaniu sprzęgła ale to nie zawsze. Po wizycie w warsztacie będę wiedział co było. Wstępnie mechanik mówił , że jest to wina zużytego wytłumiacza i z tąd te stuki ale dopiero będzie wiedział jak zobaczy.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zbyt duzy luz lewarka zmiany biegów.
emek napisał:
Mam podobne objawy przy wbijaniu dwójki oraz przy szybszym puszczaniu sprzęgła ale to nie zawsze. Po wizycie w warsztacie będę wiedział co było. Wstępnie mechanik mówił , że jest to wina zużytego wytłumiacza i z tąd te stuki ale dopiero będzie wiedział jak zobaczy.
Mam dokładnie ten sam problem znaczy sie nie mogę wrzucić dwójki ponieważ wówczas cała skrzynia się zacina dodoatkowo np gdy wrzucam wsteczny słychać jakiś stuk metaliczny. Bardzo proszę o radę co może być przyczyną i czy koszty naprawy są duże, ponieważ sam nie jestem w stanie tego dokonać.
Już nie raz pomogliście mi na tym forum za co Wam serdecznie z góry dziękuję!!
Pozdrawiam.
Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): kielce Posiadane auto: mercedes W 168 1.7 dci 2000
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 10 Sie 2008, 19:03
Temat postu:
luz dzwigni
witam serdecznie zainteresowanych .
właśnie udało mi się usunąć luz lewarka a wynikało to z totalnej utraty biegów 1,3,5.
tak jak kolega sugerował przy pomocy foto. Ale zamiast jakiejś śrubki
zamontowałem prawidłowy klin tzw.śrubę francuską.
naprawa trwała około czterech godzin i jest super.
ogólny koszt to około 100 zł.w tym śruba w cenie dosłownie dwa złote.
Witam,mam problem z wyskakującymi biegami 1,3 i 5. To znaczy 1 i 3 rzadko a 5 częściej. Dzieje się tak przeważnie po wciśnięciu sprzęgła lub zbyt dużym obciążeniu. Biegi do przodu wchodzą jakby zbyt płytko i po np.dodaniu gazu, ujęciu i ponownym dodaniu[szarpnięcie silnika] biegi do przodu wyskakują. tak samo dzieje się po wysprzęgleniu-szczególnie 5 wychodzi na luz. Może to ktoś zdiagnozować? Czy to podobny problem?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.