Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: Mercedes A 180cdi 2005r
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Lip 2012, 16:16
Temat postu:
chip tuning A180 W169
Witam, wyczytałem w innych tematach, że podkręcanie A170 to wyrok. A jak się ma sprawa ze 180? Dzwoniłem do paru ASO i w każdym mówiono mi, że różnica pomiędzy A180 a A200 jest tylko w mocy i sterowniku. Wszystko inne jest ponoć to samo, nawet automaty te same pakowali. To prawda? Czy to oznacza, że mogę bez obaw podkręcić swoje 109KM do chociażby tych 140 z A200? A może i lepiej bo jak przeglądam oferty tunerów to A200 też przecież tuningują. Ktoś coś działał w tym zakresie i widział efekty/skutki? _________________ pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kamil722 dnia Wto 25 Wrz 2012, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Co do chipa.....też chipowałem ale Opla Vectre 2.0DTI (DTH)
lecz nie chipem z Allegro.
Byłem na profesjonalnej hamowni. Tam pomierzyli parametry silnika na hamowni i zdecydowali czy ten chip coś da. Bo nie każdy silnik można opłacalnie podkręcić. W moim przypadku dał i założyli....znów test na hamowni, mała regulacja programowa i ze 100 KM było 127 KM no i dużo większy moment obrotowy a to w dizlu najważniejsze.
Dostałem 24 miesięczną gwarancję i pewność że mi sie silnik nie rozleci.
Zapłaciłem w 2007 roku prawie 1000 zł ale nie żałowałem.
Więc trzeba to zrobić z głową. Po pierwsze kontakt z profesjonalnym zakładem, hamownia i ocena.......potem zakładanie.
Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: Mercedes A 180cdi 2005r
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 13 Lip 2012, 15:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes ) chip tuning A180 W169
No właśnie o to chodzi, że jak się to robi z głową to później człowiek się tylko cieszy
A jeżeli zakład ma dobrą opinię ale hamowni nie posiada to warto też się nad takim zakładem zastanawiać? Co daje w ogóle hamownia oprócz stwierdzenia ile ma się mocy i Nm?
I powracam do pytania czym się różni w budowie 180cdi od 200cdi? Bo jeżeli tylko chipem, to podkręcenie do 140KM nie powinno skutkować żadnymi problemami skoro 200cdi ma tyle w serii. Dobrze rozumuję?
25 wrzesień
Jestem miesiąc po chipie, na razie same plusy. 143KM i 300Nm pozwala już na przyjemną jazdę. Różnica pomiędzy 180 a 200 tkwi na pewno w turbinie. W 200 ma zmienną geometrię. Z mojej 180 ciężko było cokolwiek więcej bezpiecznie wycisnąć z 2 względów. Pierwszy to właśnie turbina, nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale właśnie ze względu że nie miała zmiennej geometrii to bardziej się nagrzewała. Większa moc mogła spowodować, że łopatki by się przy dużym obciążeniu mogły stopić/rozlecieć. Drugi powód to DPF. Dokładnie nie pamiętam ale też blokował możliwości. Mogłem wyciąć tylko po co skoro jest w pełni sprawny. Na razie wystarcza mocy, więcej Nm sprawiło, że z 6 biegu można już tak naprawdę korzystać od 80km/h kiedy wcześniej poniżej 95km/h samochód zwyczajnie się męczył. Oczywiście mówię o utrzymywaniu prędkości a nie wyprzedzaniu Spalanie dzięki temu też spadło. Minimalnie udało mi się osiągnąć na dystansie 1k km 4,6l kiedy wcześniej było 5l. Zobaczę teraz przy normalnym użytkowaniu jakie będę miał spalanie, ale o 0,2-0,3l na pewno spadło. Na razie jest fajnie, mam nadzieję, że nic mi się nie posypie w silniku _________________ pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.