Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 274 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Pon 30 Lip 2012, 22:28
Temat postu:
Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Witam, muszę wykonać operację jak w tytule, przeglądnąłem tematy z wyszukiwarki,ale jest to skąpo opisane,a więc prośba o odpowiedzi:
1. czy w celu opuszczenia sanek popuszcza się śruby z przodu (2szt,po 1 na stronę), w środku (ilość taka sama) i z tyłu ( 4szt, po 2 na stronę +od wsporników wzdłużnych) i to wszystko (nic więcej nie trzeba odkręcić i silnik "pójdzie" na dół?)
2. jakie i ile śrub trzyma napinacz i czy po opuszczeniu silnika spokojnie podejdzie normalną grzechotką z nasadką?
Jeżeli coś w moim myśleniu nie jest prawidłowe prośba o poprawienie no i również ewent. uzupełnienie wiedzy,aby to bez problemu wykonać.
Dzięki
P.S. A może są na forum "obrazki" z wykonania tej operacji? _________________ Andrzej
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 274 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Wto 31 Lip 2012, 19:11
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Za tą informację oczywiście dzięki (tam jest chyba jedna śruba na tym krzyżaku?), a co do pozostałych wątków masz wiedzę,aby się odnieść?
Pzdr. _________________ Andrzej
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 274 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Sro 01 Sie 2012, 19:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
jeszcze nie, ale z tego co się zorientowałem to z przodu są 2 śruby,które lekko popuszczasz, w środku również 2 śruby,które prawie całe odkręcasz i z tyłu 4 śruby (po 2 na stronę),które całkiem wykręcasz i opuszczasz silnik. No i jeszcze opuszczasz tłumik+ odkręcasz dwa jakby płaskowniki przykręcone z tyłu do sanek. Tyle wiem,na inne pożyteczne info dotyczące tej operacji czekam od bardziej doświadczonych kolegów, może się doczekam.... _________________ Andrzej
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 05:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Też czekam. Ale zastanawiam się czy wystarczy opuścić sam tył i wtedy włożyć tam rękę ? A może lepiej będzie można dostać się od góry ? Czy po opuszczeniu nie pourywają się jakieś połączenia elektryczne czy mechaniczne ( połączenie maglownicy , półosie) ?
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 274 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Czw 02 Sie 2012, 20:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
rudiszubert napisał:
Też czekam. Ale zastanawiam się czy wystarczy opuścić sam tył i wtedy włożyć tam rękę ? A może lepiej będzie można dostać się od góry ? Czy po opuszczeniu nie pourywają się jakieś połączenia elektryczne czy mechaniczne ( połączenie maglownicy , półosie) ?
Jestem po wymianie,a co za tym idzie po opuszczeniu silnika - ogólnie mówiąc nie taki diabeł straszny jak go malują Sam tył nic Ci nie da. Ja robiłem tak: popuściłem dwa,trzy obroty przednie sruby,a środkowe i tylne odkręciłem całkiem, wcześniej rozłaczając kolumnę kierownicy z przekładnią na krzyżaku, odkrecając dwa podłużne wsporniki z tyłu trawersa i zdejmując z gum tłumik. Dodatkowo z przodu i z tyłu miałem podstawiony podnośnik i poszło bez problemu. Po wykonaniu tych czynności spokojnie dostaniesz się do rozrusznika
Powodzenia. _________________ Andrzej
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 182 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Mercedes ML 270 CDI
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 06 Sie 2012, 07:13
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
To znaczy , że opuściłeś cały silnik ze skrzynią na 2 lewarkach ? Jak nisko go opuściłeś i czy robiłeś to na kanale , bo ja nie mam dostępu do kanału i chcę to zrobić podstawiając pod przednie koła duże kloce ( około 50 cm).
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
co do 1-go pytania :
do alternatora nie trzeba opuszczać silnika
zachowaj nerwy na póżniej, kiedy rozrusznik zacznie harczeć...
polecam klucz do napinacza paska Hazet
sam kupiłem na ebay'u z Niemiec - w Polsce na aukcjach niedostępny
koszt 20 euro + szybka przesyłka 17 chyba
klucz ten jest długi i cienki
Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 274 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 31 Sie 2012, 23:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Bez przesady ,to opuszczanie silnika to nie taki diabeł straszny jak go malują. Może za pierwszym razem jak się to robi to wydaje się straszne,no i samo hasło "opuszczanie silnika",w praktyce nie jest tak zle. Oczywiście przy tej operacji mam na uwadze dostęp do kanału,niezłych(właściwych)narzędzi oraz trochę pojęcia w mechanice i idzie ok. Natomiast co do tego klucza Hazet oczywiście jest ok,ale dwa zwykłe klucze 15 ucięte na swoich końcach i zespawane tworzą jeden klucz,który spokojnie daje radę.
Pzdr. _________________ Andrzej
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
po co fotka
Weż 2 klucze 15......utnij końcówki z jednej strony a potem zespawaj
Wyjdzie jeden, długi klucz 15 który sięga gdzie ma sięgnąć i wystaje na tyle że można odciągnąć napinacz.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.