Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 274 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes W168, A160
Piwa: 2/2
Wysłany: Sob 08 Wrz 2012, 19:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
czegoś tu nie rozumiem - może sprostuj; z tego co piszesz wynika,że chcesz wyciągnąć rozrusznik tylko dlaczego chcesz to usilnie zrobić (wyjąć) "od góry".??. Piszesz,że masz kanał,więc postępuj tak jak już kilka postów wcześniej napisałem i dostęp do rozrusznika masz może nie idealny ale na pewno dobry.Powodzenia. _________________ Andrzej
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2012, 21:09
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Czy ktoś mógłby podać jakie są wielkości śrub trzymających te sanki ( są zwykłe czy Torx-y) i na jakiej głębokości - ( jakie długości przedłużek do grzechotki , a może kluczem tulejowym się da ) przejrzałem ruskie epc na sieci ale nie znalazłem rysunku z śrubami
Na stronie "LOFTY" z kolei opisują opuszczenie samego tylko silnika po rozpięci poduszki przez demontaż nadkola - w sumie może ktoś doradzi co łatwiej zrobić
Czy można w przypadku opuszczenia sanek podeprzeć lewarkiem sanki i podnieść calą budę na lewarku z boku , albo nie ruszając budy opuścić sanki podpierając gdzieś na wysokości poduszki tylnej
Muszę wyjąć napinacz bo wymiana rolek nic nie dała - środkowa rolka nie ma dobrego podparcia bo rozbił się ten konus na który rolkę się zakłada
Może jak go wyjmę to udałoby się go jakoś zregenerować- choć kupiłem już nówkę
Dwa razy wymienialismy rozrusznik w W168 A160 automat i za kazdym razem cala robota to okolo 2h bez opuszczania silnika i innych kombinacji. Nalezy zdemontowac AIRBOXa odsuwa sie go w strone nadkola i wyciaga na zewnatrz a potem czesc kolo rozrusznika taki krociec wodny w ktorym jest termostat i sprawne raczki odkreca sruby od rozrusznika i mamy go na stole.
Mam jednak inny problem bo mam zamiar w tym aucie wymienic wieniec i pytanie czy silnik opuscic na dol czy wyjechac nim do przodu przez pas przedni. Robił to ktos juz?? A16 automat.
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Mercedes A-klasa 1.4
Piwa: 8/2
Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 01:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Ostatnio wyjmowałem cały silnik i to bez kanału. Zajęło mi to jedno popołudnie, należy:
- odłączyć akumulator
- zaciągnąć hamulec ręczny i podłożyć kliny pod koła tylne
- zdemontować jedno koło, podłożyć kloc a najlepiej gotowe podpory pod sanki w miejscu gdzie nie ma śrub
- zdemontować drugie koło i również podłożyć z drugiej strony pod sanki podporę
- podłożyć również kloc bądź podporę z przodu sanek w środkowej części
- zdemontować zaciski klocków hamulcowych
- rozłączyć połączenie pomiędzy tłumikiem a katalizatorem
- zdjąć pasek wioelorowkowy i zdemontować kompresor klimatyzacji pozostawiając go wiszącego na przewodach doprowadzających czynnik chłodzenia, pamietając aby odkręcic obejmę trzymajacą przewód chłodzenia od sanek
- zdemontować przedni zderzak i dwie lampy
- odkręcić krzyżak kierownicy aby na nim nie zawisł silnik
- odłączyć wąż od listwy wtryskowej
- odłączyć wężyk od zaworu odpowietrzającego bak paliwa przy listwie wtryskowej
- odkręcić dwa przewody uziemienia przykręcone do łap poduszek przednich silnika (jeden z jednej strony, drugi z drugiej)
- odkręcić przewody zasilania pompy wspomagania
- odłączyć wtyczki od modułu MSM
- odłączyć wąż idący do nagrzewnicy
- odkręcić dwa wsporniki łączące sanki z podwoziem
- odkręcić 8 śrub typu torx trzymających sanki do podwozia
- odkręcić śruby trzymające amortyzatory przednie w nadkolu (2 na stronę)
- powoli lewarkiem podnosić nadwozie zwracając szczególna uwagę czy żadne przewody nie trzymają
- podczas podnoszenia ścisnąć szczypcami plastikowe zaczepy przy amortyzatorach aby wyszły z nadkola
- bezpiecznie podnosić nadwozie najlepiej na dwa lewarki (z jednej i drugiej strony) gdy zabraknie zakresu podnoszenia, z przodu belki nosniej podłozyć np pustaka, zwolnić lewarki, podłozyc pod nie klocki i dalej znów podnosić do momentu umożliwiającego swobodne wysunięcie sanek wraz z silnikiem i skrzynią do przodu
- gdy już podniesiemy na tyle aby mieć dobry dostęp silnika, do przewodów rozrusznika, alternatora odkręcić je
- wyjąć spinkę łącząca przewód płynu hamulcowego z wysprzęglikiem
- wyjechać silnikiem i zrobić z nim możliwie jak najwięcej czynności aby do tego nie powracać
Montaż w odwrotnej kolejności, sanki maja dwa piny naprowadzające aby łatwiej było złączyć nadwozie z sankami ( śruby łączące sanki z nadwoziem mają czubki stożkowe co bardzo ułatwia właściwe naprowadzenie na gwint)
Ja w moim przy okazji demontażu: wymieniłem wałek rozrządu wraz z kołami i łańcuchem, wymieniłem hydrauliczne popychacze, które zaczęły się odzywać, wymieniłem tarczę i docisk sprzęgła, wysprzęglik, rozrusznik, który czasami już się zawieszał, uszczelniłem miskę olejową, wymiana rolek napinacza i prowadzących, wymiana paska i oczywiście wyczyściłem wszystko. Oczywiście wymiana filtru oleju i oleju.
Radość z odpalenia po montażu bezcenna silnik pracował jakbym dał mu nowe życie, miał już nakulane ponad 300 tyś i myslę, że jeszcze 200 spokojnie pośmiga:D
Popełniłem tylko jeden błąd... odkręciłem czujnik spalania stukowego... i po wyczyszczeniu przykręciłem go "na pałę".... doświadczeni koledzy juz wiedza co to oznacza Auto czasami reaguje tak ,jakby wykryło spalanie stukowe... i opóźnia zapłon w jednym bądź w dwóch cylindrach co objawia się brakiem mocy, tak jakby palił na 3 gary. Także czeka mnie ponowne delikatne opuszczenie silnika i dokręcenie owego czujnika odpowiednim momentem.... tylko własnie jakim? Proszę doświadczonych Kolegów o poradę jakim momentem powinno się dokręcić czujnik spalania stukowego w A-klasie?
Człowiek całe życie się uczy...
Pozdrawiam
Powodzenia
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Opuszczenie silnika do wymiany napinacza paska
Wyczerpująca wypowiedź. Temat przyklejam.
Browar też poszedł. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.