Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
Witam wszystkich forumowiczów!
Mam problem z moim Sprinterem 316 CDI z 2001 roku, samochód ma oryginalny przebieg 109 tys. km!!
Mam go od roku i do tej pory wszystko było jak najbardziej w porządku.
Jednak wczoraj po przejechaniu trasy (jakieś 500 km) gdy wysiadłem z samochodu (nie wyłączając silnika) usłyszałem dziwne "cykanie" spod maski. Po jej otwarciu zauważyłem że spod tej plastikowej pokrywy silnika wydobywa się jakiś "dymek" i widać jakiś czarny szlam.
Postanowiłem odkręcić pokrywę no i zobaczyłem kiepski widok. Wszystko pod pokrywą było "zasyfione" jakimś czarnym, asfaltowym, przypalonym szlamem, powinno chyba być tam w miarę czysto??
Po odpaleniu silnika bez tej pokrywy, cykanie było oczywiście głośniejsze i przy jednym z wtryskiwaczy (chyba) wydobywało się powietrze (dymek).
Jestem samochodem w Szwecji i nie bardzo bym chciał jechać tu do mechanika, bo ceny są kosmicznie wysokie. Nie wiem czy mogę jeździć samochodem w takim stanie?? Czy dam rady wrócić nim do Polski??
Może ktoś z Was podejrzewa w czym tkwi problem??
Przepraszam za mało profesjonalny język, ale nie bardzo znam się takich sprawach, na Waszym forum też dopiero zaczynam.
POZDRAWIAM
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
Jeżeli tego czarnego asfaltu jest dość dużo to znaczy że już kilka miesięcy albo i dłużej, auto jeździło z tą usterką, więc myślę że bez problemu powinno dojechać do polski. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieszczelność pod wtryskiem, prawdopodobnie uszczelka w tym miejscu puszcza i trzeba ją wymienić, nie będzie to jednak łatwa sprawa bo czym więcej tego czarnego czegoś tym gorzej wyjąć wtrysk, jeżeli zapiecze się dość dobrze to możliwe że nie uda się go wyciągnąć w całości. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodz Posiadane auto: seat altea 1.9tdi 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Lis 2012, 17:18
Temat postu:
nieszczelność wtryskiwacza
Witam wszystkich,chciałbym się dołączyć do tematu.Mam podobny problem sprinterek 311 2005 rok oczyściłem wszystko dokładnie z szlamu udało mi się wyjąć wtrysk z pod którego wydobywało się ciśnienie jednak nie ma tam żadnej podkładki, na wtryskiwaczu są dwa nacięcia jak by pod oringi,czy dokładne wyczyszczenie z wszelkiego rodzaju zabrudzeń załatwi sprawe
Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): lodz Posiadane auto: seat altea 1.9tdi 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Lis 2012, 20:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
Bardzo dziękuje schemacik załatwił sprawe czasami człowiek patrzy lecz nie widzi Warto wymienić pod wszystkimi wtryskiwaczami czy lepiej nie kusić losu i zrobić tylko ten wtryskiwacz który przepuszczał, pytam ponieważ słyszałem ze czasem jest bardzo duży problem z wyjęciem wtryskiwacza i może on w całości nie wyjść.Pozdrawiam
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 11 Lis 2012, 21:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
To nie są świece zapłonowe - które TRZEBA wymienić. Znasz to przysłowie: "Nie ruszaj gó..na skoro nie śmierdzi"? Bardzo dobrze stosuje się do tej sytuacji
Uszczelki we wszystkich kranach w domu też profilaktycznie zmieniasz?
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 14 Gru 2012, 19:05
Temat postu:
mieliśmy to samo
Gerri napisał:
To nie są świece zapłonowe - które TRZEBA wymienić. Znasz to przysłowie: "Nie ruszaj gó..na skoro nie śmierdzi"? Bardzo dobrze stosuje się do tej sytuacji
Uszczelki we wszystkich kranach w domu też profilaktycznie zmieniasz?
może ktoś wytłumaczyć z kont ten szlam, był duży problem z wyjęciem wtrysków, pod dwoma wtryskami nie było podkładek, myśleliśmy że poprzedni właściciel nie mógł wyjąć dmuchających wtrysków i zalał jakimś gł... całą rynienkę, ale widzę że taki sam problem jest u innych
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
Jest to niedopalona ropa i sadza oraz olej, jak ktoś długo nie zagląda pod maskę to może się tak dziać. Nieszczelna uszczelka pod wtryskiem przepuszcza aż w końcu wszystko się zakleja. Raczej nie wierzę też w to że nie było uszczelek wcześniej. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 15 Gru 2012, 21:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
holloww napisał:
Jest to niedopalona ropa i sadza oraz olej, jak ktoś długo nie zagląda pod maskę to może się tak dziać. Nieszczelna uszczelka pod wtryskiem przepuszcza aż w końcu wszystko się zakleja. Raczej nie wierzę też w to że nie było uszczelek wcześniej.
Dziękuję za odpowiedź. Kolego na 100% nie było podkładek pod dwoma wtryskami(nie wiem może były tak dociągnięte że nie było zewnętrznych objawów, trochę to dziwne ale tak było, autko jeździło 2 lata od zakupu w kurierce 200km dziennie, problem został zauważony przez kierowcę jak zaczeło śmierdzieć paliwem i spadek mocy-duży przedmuch) podkładki są miedziane i nie wieżę że je wypaliło. Główną usterką był przypchany wtrysk(paliwo szło tylko z jednego otworu), gdyby nie to prawdopodobnie auto jeździło by do tej pory a syfu by przybywało. Jak jest wszystko OK, w brem pozorom, to się tam przecież pod tą pokrywę nie zagląda. Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
Jak nie ma podkładki to bardzo dmucha kompresja z pod wtrysku, nie dało by się jeździć. Czasami podkładka jest tak zaklejona na dnie że jej nie widać, a jak będą dwie podkładki to też nie dobrze. Po montażu wtrysku z podkładką nową proponuję porównać wysokości wtrysków, jeżeli była tam podkładka wcześniej to ten wtrysk będzie o kilka milimetrów wyżej. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 17 Gru 2012, 19:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
holloww napisał:
Jak nie ma podkładki to bardzo dmucha kompresja z pod wtrysku, nie dało by się jeździć. Czasami podkładka jest tak zaklejona na dnie że jej nie widać, a jak będą dwie podkładki to też nie dobrze. Po montażu wtrysku z podkładką nową proponuję porównać wysokości wtrysków, jeżeli była tam podkładka wcześniej to ten wtrysk będzie o kilka milimetrów wyżej.
Dzięki za odpowiedź, przyznaję że nie mierzyliśmy, fakt faktem że z jednym wtryskiem był kłopot ale nie pamiętam czy to tam gdzie sadziliśmy że nie ma podkładek, kupiliśmy grubszą od jakiegoś francuza, wyżarzyliśmy, po dokręceniu było ok, autko c hula już z 2 tyg. ale dobrze będzie tam luknąć z jakieś 2,3 m-c. Pozdro
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.9-99r i 2.2 cdi-04rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Mar 2015, 23:32
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
to ja dodam swoje..zawsze key wyciągamy wtrysk należy: wyczyścić gniazdo odpowiednim frezem konieczne jest założenie nowej uszczelki jak i śruby która która się wyciąga i w tych dalszych głębszych cylindrach użyta kolejny raz może być problemem / zdjęcie głowicy /
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Sprinter 2.9-99r i 2.2 cdi-04rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Mar 2015, 23:39
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
andbor napisał:
holloww napisał:
Jak nie ma podkładki to bardzo dmucha kompresja z pod wtrysku, nie dało by się jeździć. Czasami podkładka jest tak zaklejona na dnie że jej nie widać, a jak będą dwie podkładki to też nie dobrze. Po montażu wtrysku z podkładką nową proponuję porównać wysokości wtrysków, jeżeli była tam podkładka wcześniej to ten wtrysk będzie o kilka milimetrów wyżej.
Dzięki za odpowiedź, przyznaję że nie mierzyliśmy, fakt faktem że z jednym wtryskiem był kłopot ale nie pamiętam czy to tam gdzie sadziliśmy że nie ma podkładek, kupiliśmy grubszą od jakiegoś francuza, wyżarzyliśmy, po dokręceniu było ok, autko c hula już z 2 tyg. ale dobrze będzie tam luknąć z jakieś 2,3 m-c. Pozdro
wszystkie uszczelki muszą być jednakowe to nie transit.. wysokość podawanego paliwa ne jest przypadkowa nie chcemy ani dziury w tłoku lub wału do wymiany..
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 11 Mar 2015, 23:53
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) Czarny, asfaltowy "szlam" pod pokrywą silnika 316 CDI
Niestety kolego bodek1939, w Tranzycie też muszą być jednakowe, inaczej nie odpalisz silnik. A tutaj jeszcze możesz odpalić silnik i taka jest różnica. Lecz autor postu dawno naprawił auto a sam podgrzałeś niezłego kotleta i to dwa razy, oj smakowało chyba _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.