Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pionic

Debiutant



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 318CDI V6 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Lis 2012, 21:09
Temat postu:

318 CDI stukanie w silniku


Witam. Czy ktoś byłby w stanie odpowiedzieć mi na następujące pytanie bądz problem.Posiadam od nowości sprintera 318.Aktualny przebieg 330000 km od jakiegoś czasu gdy zapalę silnik i jest jeszcze zimny coś stuka w nim na dole silnika tak jakby panewka albo korbowód ale jak silnik sie nagrzeje wszystko jest w porządku cisza spokój. Olej i filtry wymieniane co 400000 km. Autko nie jest katowane i śmiga tylko i wyłącznie na trasach miedzynarodowych. Może mieć na to wpływ spalona jedna świeca żarowa? gdy zaświeca mi sie na trasie kontrolka od świecy żarowej załącza mu sie DPF. Jeżeli ktoś miał podobny problem bądz jest mi w stanie pomóc proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 19 Lis 2012, 23:13
Temat postu:

Re: 318 CDI stukanie w silniku


pionic napisał:
gdy zapalę silnik i jest jeszcze zimny coś stuka w nim na dole silnika tak jakby panewka albo korbowód

Panewki nie są najsilniejszą stroną tych silników - szczególnie tych mniejszych, czterocylindrowych. Za to w tych większych sypał się rozrząd Smile Jeżeli podejrzewasz panewkę, to wyjmij filtr oleju, ładnie go rozetnij nożykiem i rozciągnij "na plaskato". Jak w środku będzie złoto - to masz PROBLEM. Bo już sporo takich filtrów z nowych Sprinterów widziałem.
pionic napisał:
Olej i filtry wymieniane co 400000 km.

Przyznam że 400 tysięcy to trochę rzadko Confused
pionic napisał:
Może mieć na to wpływ spalona jedna świeca żarowa?

Zdecydowanie nie.
pionic napisał:
załącza mu sie DPF.

DPF to w uproszczeniu rozbudowany tłumik. To jest tak, jakbyś napisał: "mam Fiata 126 i w czasie jazdy włącza mu się tłumik"

Pzdr. G
Powrót do góry
pionic

Debiutant



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 318CDI V6 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Lis 2012, 00:55
Temat postu:

Re: 318 CDI stukanie w silniku


pomyłka oczywiście że wymiany oleju po 40 000
Powrót do góry
gadu-gadu
kolus

Debiutant



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 44
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bojanowo (wielkopolska)
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 312
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 29 Lis 2012, 17:36
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


Moim zdaniem wymiana oleju co 40 tys km to przesada na maxa, ja wymieniam w Sprinterze 2.9 TDI co 10-12 tys km + za każdym razem filtr powietrza-auto musi oddychać, silnik przejechane 555.000km i chodzi jak pszczółka, uważam że jeżeli auto ma służyć to nie ma co sępić 300zł na wymianę oleju, znajomi wymieniają co 15.000 max 20.000 tys km, i nie ważne że olej najnowszy długodystansowy, 40.000 km na jednym oleju to masakra, jakie on ma właściwości po tylu km, teraz są skutki stukania w silniku:) Jest stara zasada: JAK DBASZ TAK MASZ:)
Powrót do góry
voy78

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie
Posiadane auto: Mercedes Vito 639 115cdi. Sprinter 312d 122
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Lut 2013, 02:24
Temat postu:

Re: 318 CDI stukanie w silniku


pionic napisał:
Witam. Czy ktoś byłby w stanie odpowiedzieć mi na następujące pytanie bądz problem.Posiadam od nowości sprintera 318.Aktualny przebieg 330000 km od jakiegoś czasu gdy zapalę silnik i jest jeszcze zimny coś stuka w nim na dole silnika tak jakby panewka albo korbowód ale jak silnik sie nagrzeje wszystko jest w porządku cisza spokój. Olej i filtry wymieniane co 400000 km. Autko nie jest katowane i śmiga tylko i wyłącznie na trasach miedzynarodowych. Może mieć na to wpływ spalona jedna świeca żarowa? gdy zaświeca mi sie na trasie kontrolka od świecy żarowej załącza mu sie DPF. Jeżeli ktoś miał podobny problem bądz jest mi w stanie pomóc proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam


Mam dokładnie to samo . Możesz powiedziec jak sytuacja sie rozwiązała u ciebie bo widze ze post z przed jakiegoś czasu juz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 26 Lut 2013, 02:24
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Sro 27 Lut 2013, 13:30
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


Nie to żebym się wcinał, ale stuki w silniku 2.2 CDI to niestety nic dobrego. Może być panewka, na 3 lub 4 tłoku, lub wtrysk, to są najczęstsze usterki.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
voy78

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląskie
Posiadane auto: Mercedes Vito 639 115cdi. Sprinter 312d 122
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Lut 2013, 13:52
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


holloww napisał:
Nie to żebym się wcinał, ale stuki w silniku 2.2 CDI to niestety nic dobrego. Może być panewka, na 3 lub 4 tłoku, lub wtrysk, to są najczęstsze usterki.


Zapytałem bo objawy mam identyczne jak kolega i tez w 318cdi

A diagnozowane mialem najpierw wtryski , wiec zostaly wsadzone inne i stuk sie nie zmienił. Potem byly podejrzenia ze to jakas szklanka lub wałek rozrządu i generalnie te rejony , potem ze sworzeń tłoka ma jakis luz , albo wlaśnie panewka .
Generalnie nikt nie wie napewno a rozkopać motor to koszty dość duże , a wiem ze skonczy sie na wymianie wielu czesci bo przebieg 400tys km oznacza ze nic tam nie jest idealne.

Stuk jest duzy przy zimnym silniku , potem cichnie przy zagrzaniu sie auta ale słychać go cały czas delikatnie
Powrót do góry
pionic

Debiutant



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga
Posiadane auto: Mercedes Sprinter 318CDI V6 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Maj 2013, 23:04
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


nie zdiagnozowałem tego do tej pory wiec nie pomoge. smigam tak juz 200000 km i narazie silnik sie nie rozleciał no mój już łapie prawie 400000km i to na plandece co ma dośc duży opór powietrza gdybyś doszedł do tego co było przyczyna daj znac:)
Powrót do góry
gadu-gadu
andbor

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie
Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 19:37
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


kolus napisał:
Moim zdaniem wymiana oleju co 40 tys km to przesada na maxa, ja wymieniam w Sprinterze 2.9 TDI co 10-12 tys km + za każdym razem filtr powietrza-auto musi oddychać, silnik przejechane 555.000km i chodzi jak pszczółka, uważam że jeżeli auto ma służyć to nie ma co sępić 300zł na wymianę oleju, znajomi wymieniają co 15.000 max 20.000 tys km, i nie ważne że olej najnowszy długodystansowy, 40.000 km na jednym oleju to masakra, jakie on ma właściwości po tylu km, teraz są skutki stukania w silniku:) Jest stara zasada: JAK DBASZ TAK MASZ:)


Kolego, ale ty piszesz o zupełnie innym silniku który ma zupełnie inny termin serwisowy.
Taka ciekawostka; W Polsce Sprinter 313 cdi z 2002roku w programie serwisowym wymiana oleju jest co 31tyś a w Francji ten sam model ma co 44tyś.
Dlaczego tak jest?
Różnica w jakości tego samego oleju na dwóch różnych rynkach?
Tylko taka opcja mi do głowy przychodzi.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4810
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 21:59
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


andbor napisał:
wymiana oleju jest co 31tyś a w Francji ten sam model ma co 44tyś.

Co to jest "tyś"? Czy to skrót od TYŚĘCY???Shocked
andbor napisał:
Dlaczego tak jest?
Różnica w jakości tego samego oleju na dwóch różnych rynkach?
Tylko taka opcja mi do głowy przychodzi.

W systemie ASSYST ustawia się zawartość siarki w paliwie w zależności od kraju w którym auto jest eksploatowane. Wpływa to na przebieg do wymiany oleju. Używa się do tego specjalnej tabeli, która mówi, że ilość siarki w paliwie jest we Francji mniejsza, a w Polsce większa. Najprawdopodobniej stąd ta różnica.
Powrót do góry
andbor

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie
Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 11:08
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku


Gerri napisał:
andbor napisał:
wymiana oleju jest co 31tyś a w Francji ten sam model ma co 44tyś.

Co to jest "tyś"? Czy to skrót od TYŚĘCY???Shocked
andbor napisał:
Dlaczego tak jest?
Różnica w jakości tego samego oleju na dwóch różnych rynkach?
Tylko taka opcja mi do głowy przychodzi.

W systemie ASSYST ustawia się zawartość siarki w paliwie w zależności od kraju w którym auto jest eksploatowane. Wpływa to na przebieg do wymiany oleju. Używa się do tego specjalnej tabeli, która mówi, że ilość siarki w paliwie jest we Francji mniejsza, a w Polsce większa. Najprawdopodobniej stąd ta różnica.



Oj kolego no dobra, byłem zmęczony i tak się jakoś napisało, hehe. Miało być tys. I to skrót jest od tysięcy.

Ale dzięki za wyjaśnienie tych różnic i to chyba będzie to.
A tak przy okazji. Zrobił mi się problem i stąd moje pytanie.
Jest możliwe że na kompie nie wykazuje błędu a świece są zwalone?
Zrobił mi się problem z odpaleniem na zimnym silniku przy obecnych temperaturach(-2) nawet przy dłuższym kręceniu nie chce zagadać. Akumulator dobry, paliwo tylko lane na sprawdzonych stacjach, dopiero jak wezmę go na kable z drugiego auta odpala normalnie(wiadomo, jest różnica w obrotach przy kręceniu ale nie taka znaczna i nie powinno to wpływać na rozruch przy takich temperaturach).
Ciśnienie paliwa w listwie po odpaleniu jednostajne(wolne obroty), po zgaszeniu silnika ciśnienie spada(nie wiem czy tak powinno być), w trakcie kręcenia silnikiem przed odpaleniem ciśnienie w listwie 60% w stosunku do ciśnienia na wolnych obrotach.
Samochód; Sprinter 318, silnik 3.0 L 2008r.
Świece i sterownik wymienione 2 lata wstecz(wykazywało przy odczycie błędy).
Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesVito

124 999

2018r.

335 000 km

pomorskie

MercedesGLC 200

143 820

2020r.

49 000 km

mazowieckie

MercedesB 180

25 800

2010r.

229 057 km

pomorskie

MercedesML 320

48 990

2008r.

266 896 km

pomorskie

MercedesE 280

16 990

2003r.

145 600 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System