Witam. Czy ktoś byłby w stanie odpowiedzieć mi na następujące pytanie bądz problem.Posiadam od nowości sprintera 318.Aktualny przebieg 330000 km od jakiegoś czasu gdy zapalę silnik i jest jeszcze zimny coś stuka w nim na dole silnika tak jakby panewka albo korbowód ale jak silnik sie nagrzeje wszystko jest w porządku cisza spokój. Olej i filtry wymieniane co 400000 km. Autko nie jest katowane i śmiga tylko i wyłącznie na trasach miedzynarodowych. Może mieć na to wpływ spalona jedna świeca żarowa? gdy zaświeca mi sie na trasie kontrolka od świecy żarowej załącza mu sie DPF. Jeżeli ktoś miał podobny problem bądz jest mi w stanie pomóc proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 19 Lis 2012, 23:13
Temat postu:
Re: 318 CDI stukanie w silniku
pionic napisał:
gdy zapalę silnik i jest jeszcze zimny coś stuka w nim na dole silnika tak jakby panewka albo korbowód
Panewki nie są najsilniejszą stroną tych silników - szczególnie tych mniejszych, czterocylindrowych. Za to w tych większych sypał się rozrząd Jeżeli podejrzewasz panewkę, to wyjmij filtr oleju, ładnie go rozetnij nożykiem i rozciągnij "na plaskato". Jak w środku będzie złoto - to masz PROBLEM. Bo już sporo takich filtrów z nowych Sprinterów widziałem.
pionic napisał:
Olej i filtry wymieniane co 400000 km.
Przyznam że 400 tysięcy to trochę rzadko
pionic napisał:
Może mieć na to wpływ spalona jedna świeca żarowa?
Zdecydowanie nie.
pionic napisał:
załącza mu sie DPF.
DPF to w uproszczeniu rozbudowany tłumik. To jest tak, jakbyś napisał: "mam Fiata 126 i w czasie jazdy włącza mu się tłumik"
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
Moim zdaniem wymiana oleju co 40 tys km to przesada na maxa, ja wymieniam w Sprinterze 2.9 TDI co 10-12 tys km + za każdym razem filtr powietrza-auto musi oddychać, silnik przejechane 555.000km i chodzi jak pszczółka, uważam że jeżeli auto ma służyć to nie ma co sępić 300zł na wymianę oleju, znajomi wymieniają co 15.000 max 20.000 tys km, i nie ważne że olej najnowszy długodystansowy, 40.000 km na jednym oleju to masakra, jakie on ma właściwości po tylu km, teraz są skutki stukania w silniku:) Jest stara zasada: JAK DBASZ TAK MASZ:)
Witam. Czy ktoś byłby w stanie odpowiedzieć mi na następujące pytanie bądz problem.Posiadam od nowości sprintera 318.Aktualny przebieg 330000 km od jakiegoś czasu gdy zapalę silnik i jest jeszcze zimny coś stuka w nim na dole silnika tak jakby panewka albo korbowód ale jak silnik sie nagrzeje wszystko jest w porządku cisza spokój. Olej i filtry wymieniane co 400000 km. Autko nie jest katowane i śmiga tylko i wyłącznie na trasach miedzynarodowych. Może mieć na to wpływ spalona jedna świeca żarowa? gdy zaświeca mi sie na trasie kontrolka od świecy żarowej załącza mu sie DPF. Jeżeli ktoś miał podobny problem bądz jest mi w stanie pomóc proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mam dokładnie to samo . Możesz powiedziec jak sytuacja sie rozwiązała u ciebie bo widze ze post z przed jakiegoś czasu juz
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
Nie to żebym się wcinał, ale stuki w silniku 2.2 CDI to niestety nic dobrego. Może być panewka, na 3 lub 4 tłoku, lub wtrysk, to są najczęstsze usterki. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
holloww napisał:
Nie to żebym się wcinał, ale stuki w silniku 2.2 CDI to niestety nic dobrego. Może być panewka, na 3 lub 4 tłoku, lub wtrysk, to są najczęstsze usterki.
Zapytałem bo objawy mam identyczne jak kolega i tez w 318cdi
A diagnozowane mialem najpierw wtryski , wiec zostaly wsadzone inne i stuk sie nie zmienił. Potem byly podejrzenia ze to jakas szklanka lub wałek rozrządu i generalnie te rejony , potem ze sworzeń tłoka ma jakis luz , albo wlaśnie panewka .
Generalnie nikt nie wie napewno a rozkopać motor to koszty dość duże , a wiem ze skonczy sie na wymianie wielu czesci bo przebieg 400tys km oznacza ze nic tam nie jest idealne.
Stuk jest duzy przy zimnym silniku , potem cichnie przy zagrzaniu sie auta ale słychać go cały czas delikatnie
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
nie zdiagnozowałem tego do tej pory wiec nie pomoge. smigam tak juz 200000 km i narazie silnik sie nie rozleciał no mój już łapie prawie 400000km i to na plandece co ma dośc duży opór powietrza gdybyś doszedł do tego co było przyczyna daj znac:)
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 19:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
kolus napisał:
Moim zdaniem wymiana oleju co 40 tys km to przesada na maxa, ja wymieniam w Sprinterze 2.9 TDI co 10-12 tys km + za każdym razem filtr powietrza-auto musi oddychać, silnik przejechane 555.000km i chodzi jak pszczółka, uważam że jeżeli auto ma służyć to nie ma co sępić 300zł na wymianę oleju, znajomi wymieniają co 15.000 max 20.000 tys km, i nie ważne że olej najnowszy długodystansowy, 40.000 km na jednym oleju to masakra, jakie on ma właściwości po tylu km, teraz są skutki stukania w silniku:) Jest stara zasada: JAK DBASZ TAK MASZ:)
Kolego, ale ty piszesz o zupełnie innym silniku który ma zupełnie inny termin serwisowy.
Taka ciekawostka; W Polsce Sprinter 313 cdi z 2002roku w programie serwisowym wymiana oleju jest co 31tyś a w Francji ten sam model ma co 44tyś.
Dlaczego tak jest?
Różnica w jakości tego samego oleju na dwóch różnych rynkach?
Tylko taka opcja mi do głowy przychodzi.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 27 Lis 2015, 21:59
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
andbor napisał:
wymiana oleju jest co 31tyś a w Francji ten sam model ma co 44tyś.
Co to jest "tyś"? Czy to skrót od TYŚĘCY???
andbor napisał:
Dlaczego tak jest?
Różnica w jakości tego samego oleju na dwóch różnych rynkach?
Tylko taka opcja mi do głowy przychodzi.
W systemie ASSYST ustawia się zawartość siarki w paliwie w zależności od kraju w którym auto jest eksploatowane. Wpływa to na przebieg do wymiany oleju. Używa się do tego specjalnej tabeli, która mówi, że ilość siarki w paliwie jest we Francji mniejsza, a w Polsce większa. Najprawdopodobniej stąd ta różnica.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: vw lt, MB Sprinter
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 28 Lis 2015, 11:08
Temat postu:
Re: ( Mercedes Sprinter ) 318 CDI stukanie w silniku
Gerri napisał:
andbor napisał:
wymiana oleju jest co 31tyś a w Francji ten sam model ma co 44tyś.
Co to jest "tyś"? Czy to skrót od TYŚĘCY???
andbor napisał:
Dlaczego tak jest?
Różnica w jakości tego samego oleju na dwóch różnych rynkach?
Tylko taka opcja mi do głowy przychodzi.
W systemie ASSYST ustawia się zawartość siarki w paliwie w zależności od kraju w którym auto jest eksploatowane. Wpływa to na przebieg do wymiany oleju. Używa się do tego specjalnej tabeli, która mówi, że ilość siarki w paliwie jest we Francji mniejsza, a w Polsce większa. Najprawdopodobniej stąd ta różnica.
Oj kolego no dobra, byłem zmęczony i tak się jakoś napisało, hehe. Miało być tys. I to skrót jest od tysięcy.
Ale dzięki za wyjaśnienie tych różnic i to chyba będzie to.
A tak przy okazji. Zrobił mi się problem i stąd moje pytanie.
Jest możliwe że na kompie nie wykazuje błędu a świece są zwalone?
Zrobił mi się problem z odpaleniem na zimnym silniku przy obecnych temperaturach(-2) nawet przy dłuższym kręceniu nie chce zagadać. Akumulator dobry, paliwo tylko lane na sprawdzonych stacjach, dopiero jak wezmę go na kable z drugiego auta odpala normalnie(wiadomo, jest różnica w obrotach przy kręceniu ale nie taka znaczna i nie powinno to wpływać na rozruch przy takich temperaturach).
Ciśnienie paliwa w listwie po odpaleniu jednostajne(wolne obroty), po zgaszeniu silnika ciśnienie spada(nie wiem czy tak powinno być), w trakcie kręcenia silnikiem przed odpaleniem ciśnienie w listwie 60% w stosunku do ciśnienia na wolnych obrotach.
Samochód; Sprinter 318, silnik 3.0 L 2008r.
Świece i sterownik wymienione 2 lata wstecz(wykazywało przy odczycie błędy).
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.