Witam
Posiadam Mercedesa MB 100, niestety nie ma na forum działu z tym modelem ale z tego co wiem to silnik 2.4 ktory posiadam w swoim aucie montowany był również w W123 dlatego podpiąłem się tutaj.
Problem mam taki:
od pewnego czasu kiedy odpalam auto na zimnym silnku to po przekręceniu kluczyka i wlaczeniu zaplonu nie swieci mi sie kontrolka od swiec zarowych, nastepnie gdy po chwili chce odpalic to rozrusznik kreci a silnik nie chce zapalic (wczesniej gdy kontrolka swiec sie palila przed odpaleniem i nastepnie odpalalem, odpalal od strzala) po męczeniu się przez minute czy dwie auto w koncu zapala ale z trudem, i po chwili zapala się kontrolka swiec zarowych. Wyglada to tak jakby swiece wlaczaly sie po odpaleniu silnika zamiast przed odpaleniem silnika.
Czy to swiece do wymiany? czy czujnik temperatury? czy moze przekaźnik swiec zarowych? czy moze cos innego?
Koledzy pomóżcie
Marcin
Re: ( Mercedes 200-500 (W123) ) problem ze świecami w silniku 2.4
Trzeba sprawdzić, przekaźnik na niestykające wtyczki, potem świece czy nie są spalone. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes 200-500 (W123) ) problem ze świecami w silniku 2.4
w 123 jest pod maską na nadkolu od strony kierowcy, taka puszka wielkości paczki papierosów i kilka grubych kabelków. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Witaj. Najprawdopodobniej masz spalone świece żarowe. W sprinterkach i beczkach tak jest wyświetlana informacja o spalonych świecach tj kontrolka nie zaświeca się po przekręceniu kluczyka tylko świeci po odpaleniu silnika(wystarczy jedna uszkodzona świeca). Możesz sprawdzić świece na dwa sposoby odnaleźć przekaźnik świec (nie wiem gdzie jest w mb) . Leć po przewodach od świec lub dobrze się wsłuchaj przy przekręcaniu kluczyka przekaźnik kliknie a po kilkunastu sekundach kliknie ponownie. Odłącz wtyczkę z przekaźnika z grubymi czterema przewodami. Jeżeli jesteś pewien że te przewody idą do świec to możesz podawać + z akumulatora na poszczególne przewody i patrzeć czy delikatnie iskrzy(to jest ok). Jeżeli iskrzy bardzo mocno to masz zwarcie do masy - uszkodzona świeca bądź przetarty przewód i wtedy też masz już też uszkodzony przekaźnik świec. Jeżeli nie iskrzy w ogóle to tą świecę masz uszkodzoną a na kostce przy tym pinie masz cyferkę wskazującą numer cylindra. Jeżeli nie znalazłeś przekaźnika to odkręć przewody od wszystkich świec i + z akumulatora podaj innym przewodem na każdą ze świec i sprawdzaj iskrzenie. UWAGA jeżeli masz spalone wszystkie świece to po założeniu nowych sprawdź czy prąd na świece nie idzie cały czas (napięcie na świece może przychodzić tylko na kilkadziesiąt sekund)sprawdź to zwykłą kontrolką 12v pomiędzy masą a przewodem świecy żarowej. jeżeli czas grzania będzie bardzo długi lub cały czas to USZKODZISZ NOWE ŚWIECE.Jeżeli napięcie nie przychodzi wcale to jest problem z przekaźnikiem lub instalacją.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 200-500 (W123) ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.