Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
No to z własnego doświadczenia napiszę, że instalowałem zamiennie te rozruszniki z nowym lub używanym automatem oczywiście tych elektronicznych i zawsze wszystkie działały, nie były magicznie przypisane do ECU czy auta. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Nie 16 Mar 2014, 14:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
Potwierdzam. Rozwiązanie kolegi Kiselo działa. Wyciągnąłem rozrusznik od góry. Nie obyło się jednak bez odkręcenia termostatu i zakupu do niego nowej uszczelki za 8,76zł w ASO. Rozrusznik regenerowany z Laubera oczywiście bez tej zbędnej elektroniki. Operacja trwała 2 dni.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
No to teraz napiszcie proszę co daje ta operacja zmiany tego magicznego automatu? Jest jakaś oszczędność czy ulepszenie? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Wto 18 Mar 2014, 12:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
Ja nie znalazłem kompletnego rozrusznika po regeneracji z tym automatem. Np Lauber regeneruje rozrusznik z automatem za ponad 500zł i trzeba wysłać swój i czekać, na co ja nie mam czasu. Na miejscu mają tylko bez automatu. Poza tym opcja bez automatu jest mniej grymaśna. Uważam że w aucie bez skrzyni automatycznej nie ma zysku z posiadania wersji z automatem.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
No i teraz koszt i czas przeróbki? Jak samemu się robi to robocizna jest za darmo wiadomo, ale jak ktoś będzie musiał skorzystać z pomocy? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 281 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: A140 2001 po Lifcie manual
Piwa: 13/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2014, 08:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
2 dni własnej pracy. Wiadomo, że jeśli ktoś nie będzie sam tego robił to koszty się zwiększą i wyjdzie na to samo, ale manual jest raczej dla kogoś kto zrobi to sam.
Dołączył: 09 Lut 2014 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce Posiadane auto: a klasa 1.6 w168
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 16 Paź 2014, 23:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
koledzy a czy przepływka może mieć coś powiązane z rozrusznikiem?? z auta z którego mam przepływke sterownik silnika orazimmo był przekaznik a u mnie go nie ma.jak to teraz pogodzić?bardzo prosze o szybką odp gdyż autko mam rozbebeszone:(
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
Wskaż dokładniej gdzie jest błąd. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 09 Lut 2014 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce Posiadane auto: a klasa 1.6 w168
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 18 Paź 2014, 21:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
Wg mnie 85 to powinna być. Masa
86 plus po stacyjka który zalaczy cewkę przekaźnika
30 to stały plus 12v z instalacji
87 ten styk połączyć z rozrusznikiem. W efekcie po przekreceniu. Kluczyka cewka w przekaźnika łączy styk 30 i 87 a prąd płynie do rozrusznika zaliczając automat
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 12:30
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Zmiana rozrusznika z immo na zwykły.
Możliwe że ten niemiecki przekaźnik autora (Kisiel) ma poprostu inny pinout.
Wg standardowego przekaźnika 12V powinno być tak:
pin 86 - lutujemy do fioletowego kabelka z wiązki nr 3 (+12v po stacyjce)
pin 85 - przykręcamy do masy
pin 30 - lutujemy razem z pin 86
pin 87 - lutujemy do nowego kabelka który zapoda +12V do automatu standardowego rozrusznika
Ja proponuję jeszcze zastosować diodę prostowniczą 3-5A na fioletowym kabelku przed przekaźnikiem, aby go na wrazie odizolować od komputera.
Natomiast moje pytanie: -czy ten 'fioletowy' kabelek ze stacyjki da radę odnależć bezpośrednio w skrzyni akumulatora, jest tam sporo wiązek. Narazie rozciąłem izolację na jednego z nich i pudło, tzn to nie ten, nie chce po kolei tak sprawdzać wszystkich fioletowych jeśli i tak go tam nie znajdę.
---------------------------------------------------------------
edit: okazuje się że jest bardzo ładny przepust z kabiny wprost do puszki komputera w komorze silnika. Wystarczy odchylyć trochę wykładzinę na podłodze pasażera, na tyłach schowka, nic nie potrzeba odkręcać. Jest tam bezpośrednie przejście do tej puszki komputera, tak że można palce przełożyć.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.