Witam Wszystkich Forumowiczów,
Mam pytanie odnosnie kontroli ładowania.
Wiem ze akumulator jest do wymiany, bo ciągle mi sie rozładowywuje akumulator. na przykład: zostawiam auto na awaryjnych na 15min przychodze i juz nie moge go odpalić. Odpalam z kabli i ok. Ale ostatnio zapaliła mi sie w trakcie jazdy kontrolka ładowania, i amen nie wiem czy akumulator jest juz tak uszkoadzony ze nie nadaje sie do ładowania, czy tez alternator juz nie moze gpo naładowac albo został uszkodzony...
Wymień akumulator, włącz silnik i się przekonasz. Mogło dojść do uszkodzenia alternatora. To jest właśnie polska eksploatacja samochodu zajeździć żywcem, a potem problemy i gadanie co to za samochody eloktronika pada i takie tam. _________________ Naprawa mercedes 506218142
Haa :] No więc byłem u Mechanika diagnoza: regulator wysokiego napięcia.
Dodatkowo zostały wymienione łozyska alternatora i wszystko pięknie przesmarowane.
Kosztorys :/ :
Łożyska,Regulator Bosch, Robocizna-420pln
Akumulator Bosch 360pln.
Drogo... no alu coż jak trzeba to trzeba...
Podrawiam Wszystkich
Dzisiaj sprawdzałem alternator, łąduje 13.7 to odpowiednie napiecie?
Możesz zdradzić jak to sprawdzałeś? 99% sprawdzających nie wie jak to robić! Bo sprawdzenie napięcia zaraz po rozruchu silnika (lub po dłuższym "piłowaniu rozrusznikiem") - to można sobie "o kant d..."
Jeżeli alternator musi pracować z dużą mocą (po rozruchu silnika na przykład) żeby uzupełnić ładunek akumulatora - to napięcie zawsze będzie obniżone! Napięcie ładowania mierzymy TYLKO I WYŁĄCZNIE PO PRZEJECHANIU KILKUNASTU KILOMETRÓW - kiedy akumulator w pewnym stopniu odzyska pełny ładunek i alternator będzie pracował nie w trybie ładowania, tylko niewielkim prądem "podtrzymującym". Wtedy można uznać, że zmierzone napięcie jest zgodne z "napięciem ładowania".
Sprawa druga - pomiar pod obciążeniem. Alternator może mieć prawidłowe napięcie ładowania (zależy to od prawidłowej pracy regulatora napięcia) ale nie ma wystarczającej wydajności.
Nie chcę się już powtarzać, tak więc cytat mojej "twórczości" z innego forum:
Weźmy przykładowo alternator 90 amperowy. Ma on wewnątrz trzy fazy (trzy uzwojenia) z których każde daje 30 amperów. Załóżmy że dwa uzwojenia się skopciły. Czyli alternator jest w stanie wydolić tylko 1/3 pełnej mocy - czyli 30 amperów. Auto po odpaleniu, bez załączenia dodatkowych odbiorników niech bierze przykładowo 10 amperów. Czyli pozostałe 20 amperów to nadwyżka która ładuje akumulator. Wszystko jest zupełnym porządku i mamy napięcie ładowania takie, jak każe regulator napięcia - czyli ok. 14,4 volta.
Włączamy światła mijania (ze światłami pozycyjnymi i wszelakimi oświetleniami deski to ok. 15 amperów) plus mała dmuchawa, wycieraczki, radio - i prądu zaczyna brakować! Bo alternator nie pracuje z pełną mocą trzech uzwojeń - tylko ledwie z jednym uzwojeniem!
To zupełnie co innego wydajność alternatora (czyli jego prąd na pełnym obciążeniu) i zupełnie co innego końcowe napięcie ładowania! Alternator MUSI MIEĆ NADWYŻKĘ MOCY - czyli daje radę zasilić WSZYSTKO co bierze w danym momencie prąd i ma jeszcze zapas który jest skierowany na ładowanie akumulatora. I tylko wtedy woltomierz pokaże nam przy pomiarze prawidłowe napięcie ładowania.
Tak więc ładowanie bez obciążenia jak widać może być idealne - a po włączeniu byle czego będzie do niczego. I na pewno "pomiar napięcia ładowania" to nie jest jak widać zwykłe podłączenie woltomierza do klem akumulatora w byle jakim momencie. Bo wtedy otrzymujemy przykładowo 13,7 volta które jest wartością na pewno nie wystarczającą.
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować, zobaczymy jaki będzie efekt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.