Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrowca

Debiutant



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 41
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czerwienne
Posiadane auto: Sprinter 416CDI, Sprinter 313CDI 906
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 24 Lut 2013, 23:46
Temat postu:

Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


Witam Wszystkich Forumowiczów,
Mam pytanie odnosnie kontroli ładowania.
Wiem ze akumulator jest do wymiany, bo ciągle mi sie rozładowywuje akumulator. na przykład: zostawiam auto na awaryjnych na 15min przychodze i juz nie moge go odpalić. Odpalam z kabli i ok. Ale ostatnio zapaliła mi sie w trakcie jazdy kontrolka ładowania, i amen nie wiem czy akumulator jest juz tak uszkoadzony ze nie nadaje sie do ładowania, czy tez alternator juz nie moze gpo naładowac albo został uszkodzony...
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
potaki

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 467
Skąd jesteś (miejscowość / region): lublin
Posiadane auto: w202 c280 w124 300d w140 s320 w220 s400cdi w221s320
Piwa: 38/0
Wysłany: Pon 25 Lut 2013, 10:45
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


Wymień akumulator, włącz silnik i się przekonasz. Mogło dojść do uszkodzenia alternatora. To jest właśnie polska eksploatacja samochodu zajeździć żywcem, a potem problemy i gadanie co to za samochody eloktronika pada i takie tam.
_________________
Naprawa mercedes 506218142
Powrót do góry
gadu-gadu
mrowca

Debiutant



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 41
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czerwienne
Posiadane auto: Sprinter 416CDI, Sprinter 313CDI 906
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 25 Lut 2013, 13:02
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


Dzisiaj sprawdzałem alternator, łąduje 13.7 to odpowiednie napiecie?
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
ptaszek1975

Debiutant



Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 44
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubaczów
Posiadane auto: Ford Fiesta
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 25 Lut 2013, 13:31
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


Ładowanie masz OK.
Powrót do góry
mrowca

Debiutant



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 41
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czerwienne
Posiadane auto: Sprinter 416CDI, Sprinter 313CDI 906
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 25 Lut 2013, 18:18
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


Haa :] No więc byłem u Mechanika diagnoza: regulator wysokiego napięcia.
Dodatkowo zostały wymienione łozyska alternatora i wszystko pięknie przesmarowane.
Kosztorys :/ :
Łożyska,Regulator Bosch, Robocizna-420pln
Akumulator Bosch 360pln.
Drogo... no alu coż jak trzeba to trzeba...
Podrawiam Wszystkich
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Reklama








Wysłany: Pon 25 Lut 2013, 18:18
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 25 Lut 2013, 22:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


mrowca napisał:
Dzisiaj sprawdzałem alternator, łąduje 13.7 to odpowiednie napiecie?

Możesz zdradzić jak to sprawdzałeś? 99% sprawdzających nie wie jak to robić! Bo sprawdzenie napięcia zaraz po rozruchu silnika (lub po dłuższym "piłowaniu rozrusznikiem") - to można sobie "o kant d..."
Jeżeli alternator musi pracować z dużą mocą (po rozruchu silnika na przykład) żeby uzupełnić ładunek akumulatora - to napięcie zawsze będzie obniżone! Napięcie ładowania mierzymy TYLKO I WYŁĄCZNIE PO PRZEJECHANIU KILKUNASTU KILOMETRÓW - kiedy akumulator w pewnym stopniu odzyska pełny ładunek i alternator będzie pracował nie w trybie ładowania, tylko niewielkim prądem "podtrzymującym". Wtedy można uznać, że zmierzone napięcie jest zgodne z "napięciem ładowania".
Sprawa druga - pomiar pod obciążeniem. Alternator może mieć prawidłowe napięcie ładowania (zależy to od prawidłowej pracy regulatora napięcia) ale nie ma wystarczającej wydajności.
Nie chcę się już powtarzać, tak więc cytat mojej "twórczości" z innego forum:
Weźmy przykładowo alternator 90 amperowy. Ma on wewnątrz trzy fazy (trzy uzwojenia) z których każde daje 30 amperów. Załóżmy że dwa uzwojenia się skopciły. Czyli alternator jest w stanie wydolić tylko 1/3 pełnej mocy - czyli 30 amperów. Auto po odpaleniu, bez załączenia dodatkowych odbiorników niech bierze przykładowo 10 amperów. Czyli pozostałe 20 amperów to nadwyżka która ładuje akumulator. Wszystko jest zupełnym porządku i mamy napięcie ładowania takie, jak każe regulator napięcia - czyli ok. 14,4 volta.
Włączamy światła mijania (ze światłami pozycyjnymi i wszelakimi oświetleniami deski to ok. 15 amperów) plus mała dmuchawa, wycieraczki, radio - i prądu zaczyna brakować! Bo alternator nie pracuje z pełną mocą trzech uzwojeń - tylko ledwie z jednym uzwojeniem!
To zupełnie co innego wydajność alternatora (czyli jego prąd na pełnym obciążeniu) i zupełnie co innego końcowe napięcie ładowania! Alternator MUSI MIEĆ NADWYŻKĘ MOCY - czyli daje radę zasilić WSZYSTKO co bierze w danym momencie prąd i ma jeszcze zapas który jest skierowany na ładowanie akumulatora. I tylko wtedy woltomierz pokaże nam przy pomiarze prawidłowe napięcie ładowania.

Tak więc ładowanie bez obciążenia jak widać może być idealne - a po włączeniu byle czego będzie do niczego. I na pewno "pomiar napięcia ładowania" to nie jest jak widać zwykłe podłączenie woltomierza do klem akumulatora w byle jakim momencie. Bo wtedy otrzymujemy przykładowo 13,7 volta które jest wartością na pewno nie wystarczającą.
mrowca napisał:
regulator wysokiego napięcia.

A gdzie takie cuś jest w aucie? Wink
Powrót do góry
viper11

Debiutant



Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorze

Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Kwi 2013, 21:25
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Sprinter 906 313CDI Kontrolka ładowania


U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować, zobaczymy jaki będzie efekt.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesGLE 350

166 000

2018r.

51 000 km

pomorskie

MercedesA 180

44 900

2013r.

190 877 km

śląskie

MercedesGLC 300

139 990

2017r.

139 077 km

pomorskie

MercedesB 170

19 900

2006r.

179 513 km

mazowieckie

MercedesC 270

64 900

2015r.

196 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System