Witam zdemontuj kolo nastepnie zdemontuj kapturek ktory jest na sirodku bebna odkrec ta nakretke na klucz 30 albo 32mm poprostu szarpnij w lewo i zabezpieczenie nakretki sie odegnie i najlepiej wymien nakretke przysiwiec lampka w jedna dziure od siruby w beben i tam w jednym miejscu bedzie nakretka z z zabkami na okolo godzinie1-2 i ja musisz wkrecic bo inaczej zerwiesz okladziny od szczek chyba ze ci zejdzie tak bez problemu i beben masz zdemontowany, w trakcie montarzu podciagnij szczenki i nakretke dokrecasz na 180 Nm czyli wmiare mocno. Pozdrawiam
jesli znasz angielski to polecam stronke http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm jest tam duzo przydatnych informacji _________________ Niech mi asfalt dobrym bedzie
A jesli chodzi o wymiane łożyska na przodzie (tej podopory półosi) ? jak podejsc do tego tematu ? u mnie prawdopodobnie huczy to łożysko ? bo w kole nie ma zadnych luzow i niby wszystko jest OK.
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): gorzów Posiadane auto: a klasa 170 cdi
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 21 Wrz 2016, 16:34
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) wymiana łożyska
NORBO napisał:
A jesli chodzi o wymiane łożyska na przodzie (tej podopory półosi) ? jak podejsc do tego tematu ? u mnie prawdopodobnie huczy to łożysko ? bo w kole nie ma zadnych luzow i niby wszystko jest OK.
czy to łożysko mozna normalnie kupic ?
Albo nie mam szczęścia albo szukać nie umiem, jak potrzebuję pomocy przeważnie np. w temacie wymiana łożyska czytam: pewnie huczy ci coś innego , spytaj fachowca, włącz głośniej radio.
Tematu nie zakładam bo pytanie padło wiec odpowiadam:
Zdemontuj koło, odkręć dwie śruby zacisku hamulcowego, by poluzować klocki wykręciłem odpowietrznik całkowicie po czym rozepchałem klocki śrubokrętem, zdejmij zacisk, wykręć jedna małą śrubkę od tarczy hamulcowej zdejmij tarczę z piasty, śrubokrętem wypchnij dekielek śruby półosi. nakrętka półosi to jest 12-kątna 30-ka więc zwykła nasadka odpada.Najlepiej użyć klucza pneumatycznego jednak u mnie dało się to obejść. http://www.4cars.pl/img/206/mid/910790.jpg
Odkręć nakrętkę sworznia wahacza na dole, wyjmij sworzeń wahacza ze zwrotnicy. Odkręć dwie śruby zwrotnicy w górnej części by odłączyć zwrotnicę od Kolumny MacPhersona ,odkręć od zwrotnicy końcówkę drążka kierowniczego, wyjmij ją, odkręć czujnik abs, wyjmij wcześniej odkręcone śruby zwrotnica/Macpherson wysuń zwrotnicę z piastą z półosi.Zwrotnicę z piastą zawieź do zaprzyjaźnionego mechanika by na prasie wycisną Ci łożysko i zacisną nowe.Łożysko jest dość mocno spasowane więc o młotku zapomnij. Dla [cenzura] dodam że niektóre śruby są przykręcane na klej, ja naplułem i trzyma ze hej:-) Powodzonka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.