Silniki V6 i V8 w R klasie i nie nie tylko mają jedną zasadniczą wadę, mianowicie wałek balansowy lub zębatkę pomiędzy głowicami. Potrafi się ona zetrzeć nawet przy przebiegu 100.000km. Wtedy czujniki wykrywają przestawienie wałka rozrządu zaworów wydechowych prawego rzędu cylindrów w kierunku późnym. Zapala się przy tym żółta kontrolka silnika ( nie zawsze oczywiście zapala się tylko przy tym błędzie i konieczne jest odczytanie błędów przez SD) Praca silnika nie zawsze się zmienia w szczególny sposób, może przechodzić w tryb awaryjny, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez kilka kilometrów jest OK. Nie należy lekceważyć tej usterki, bo długotrwałe tarcie łańcucha po zębatce która nie ma zębów może spowodować zerwanie łańcucha i w efekcie uszkodzenie głowicy, dodatkowo opiłki z zębatki dostają się do oleju i mogą powodować dalsze spustoszenia. Niestety naprawa jest bardzo kosztowna i lepiej w tym przypadku korzystać z doświadczonych warsztatów. Oto jak mogą wyglądać takie uszkodzenia.
_________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa R ) Żółta kontrolna silnika i błąd wałków rozrządu
To nie jest USA. Poza tym 2011 rok to nie 2016, auta mają już swoje lata. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa R ) Żółta kontrolna silnika i błąd wałków rozrządu
Teoretycznie nie powinny mieć, ale to można odczytać z błędów sterownika. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: Żółta kontrolna silnika i błąd wałków rozrządu
holloww napisał:
Silniki V6 i V8 w R klasie i nie nie tylko mają jedną zasadniczą wadę, mianowicie wałek balansowy lub zębatkę pomiędzy głowicami. Potrafi się ona zetrzeć nawet przy przebiegu 100.000km. Wtedy czujniki wykrywają przestawienie wałka rozrządu zaworów wydechowych prawego rzędu cylindrów w kierunku późnym. Zapala się przy tym żółta kontrolka silnika ( nie zawsze oczywiście zapala się tylko przy tym błędzie i konieczne jest odczytanie błędów przez SD) Praca silnika nie zawsze się zmienia w szczególny sposób, może przechodzić w tryb awaryjny, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez kilka kilometrów jest OK. Nie należy lekceważyć tej usterki, bo długotrwałe tarcie łańcucha po zębatce która nie ma zębów może spowodować zerwanie łańcucha i w efekcie uszkodzenie głowicy, dodatkowo opiłki z zębatki dostają się do oleju i mogą powodować dalsze spustoszenia. Niestety naprawa jest bardzo kosztowna i lepiej w tym przypadku korzystać z doświadczonych warsztatów. Oto jak mogą wyglądać takie uszkodzenia.
To ile to kosztuje jeśli mowa o cls v6 350 benzyna???
Re: Żółta kontrolna silnika i błąd wałków rozrządu
tomasz s napisał:
holloww napisał:
Silniki V6 i V8 w R klasie i nie nie tylko mają jedną zasadniczą wadę, mianowicie wałek balansowy lub zębatkę pomiędzy głowicami. Potrafi się ona zetrzeć nawet przy przebiegu 100.000km. Wtedy czujniki wykrywają przestawienie wałka rozrządu zaworów wydechowych prawego rzędu cylindrów w kierunku późnym. Zapala się przy tym żółta kontrolka silnika ( nie zawsze oczywiście zapala się tylko przy tym błędzie i konieczne jest odczytanie błędów przez SD) Praca silnika nie zawsze się zmienia w szczególny sposób, może przechodzić w tryb awaryjny, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez kilka kilometrów jest OK. Nie należy lekceważyć tej usterki, bo długotrwałe tarcie łańcucha po zębatce która nie ma zębów może spowodować zerwanie łańcucha i w efekcie uszkodzenie głowicy, dodatkowo opiłki z zębatki dostają się do oleju i mogą powodować dalsze spustoszenia. Niestety naprawa jest bardzo kosztowna i lepiej w tym przypadku korzystać z doświadczonych warsztatów. Oto jak mogą wyglądać takie uszkodzenia.
To ile to kosztuje jeśli mowa o cls v6 350 benzyna???
Dołączył: 12 Maj 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Huddersfield UK Posiadane auto: Mercedes R350 W251 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Maj 2018, 19:29
Temat postu:
Naprawa wałka rozrządu
Witam,
Wygląda na to że i ja trafiłem na trefny silnik m272 i czeka mnie wymiana wałka w najbliższych tygodniach.
Błąd pojawił się niedawno i potwierdziłem diagnozę sprawdzając ułożenie walka przez ustawienie korbowodu na 305 stopni i obserwacje ustawienia po ściągnięciu czujników prawych wałków.
Mam zamiar spróbować dojechać do Polski z UK początkiem czerwca i spróbować znaleźć warsztat w którym silnik zostanie naprawiony.
Czy mógłby ktoś może polecić warsztat na Podkarpaciu i napisać ile taka naprawa będzie kosztować (części + robocizna).
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Re: ( Mercedes klasa R ) Żółta kontrolna silnika i błąd wałków rozrządu
Witam. Mam 2 mercedesy r350,jeden ze stanów drugi z niemiec. Wszystkie 2007r i po vinie numery silnika wskazują że auto jest wolne od tej wady. Słyszałem że są jeszcze problemy z kołami vanos. Napiszcie mi czy te wady to jedyna słaba strona r-ki? Podałbym może vin w celu jakiejś weryfikacji która wersja jest lepsza,pomożecie? W temacie mercedesa jestem zielony, głównie chodzi mi o zawieszenie. Czy to pneumatyka czy tylko tył ma poduszki-miechy?
Re: ( Mercedes klasa R ) Żółta kontrolna silnika i błąd wałków rozrządu
witam, zakupilem mercedesa r350 3,5 V6 benzyna 2008 rok nr silnika 272967 30 8900.. który podobno jest wolny od wad rozrządu, przebieg mam obecnie 174 tys km i mam 2 błedy rozrządu o nr 1204 oraz 1208 ktorych nie da sie usunąc, czy moze ktoś mi podpowiedziec co sprawdzic lub polecic kogos z lubelskiego lub okolicy ? dodam ze silnik pracuje w miare równo i nic nie slychac dziwnego w pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa R ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.