Na co zwrócić uwagę kupując a klasę? Nie ulega wątpliwości, że jest to mercedes który psuje się najbardziej i przebieg czasami jest zabójczy dla tego auta, dlatego podstawa przy zakupie to dokładne sprawdzenie przebiegu. Opiszę tutaj problemy kosztowne i trudne w naprawach, nic w stylu wylane amorki, czy wybite sworznie.
- Pierwsza rzecz to przebieg - po przebiegu około 150 tysięcy zaczyna się większość problemów.
- Zawieszenie tylne - ciągnięte wahacze, bardzo często wybite tuleje łożyskowane. Do wymiany trzeba zdjąć wahacz. Sprawdzić luz można przez podniesienie koła i ruszaniu na boki.
-Rozrusznik - dotyczy każdego silnika, żeby go wyjąć trzeba opuścić silnik, dla warsztatu bez doświadczenia jest to praca na kilka dni.
-Skrzynia automat - najczęściej pojawia się na wyświetlaczy literka F, i auto jedzie na jednym biegu, jest to problem ze sterownikiem, długie przełączanie z jedynki na dwójkę to już problem mechaniczny i trzeba do tego wyjąć skrzynię, która wychodzi razem z sankami i silnikiem.
-Skrzynia manualna - poza zużywaniem się sprzęgła i łożyska nic wielkiego się z nią nie dzieje, jest najtrwalsza ze wszystkich, poza tym że łożysko sprzęgła kosztuje około 500pln. Do wymiany też trzeba wyjąć silnik.
- Skrzynia półautomat - ponieważ jest to zwykła skrzynia manualna z automatycznym sprzęgłem, jej wewnętrzna żywotność jest duża, ale sprzęgło niszczy się dużo szybciej, pierwszą rzeczą która daje o sobie znać jest moduł AKS, czyli automatyczne sprzęgło, naprawa nie jest droga, ale dość skomplikowana i wymaga doświadczenia.
- Napinacz paska klinowego - Jego uszkodzenie objawia się terkotaniem na wolnych obrotach pod nogami pasażera, widać wtedy jak pasek podskakuje. Trzeba szybko go wymienić bo czasami pasek potrafi spaść z koła i wkręcić się między nie uszkadzając zimering na wale. Wymiana jest skomplikowana i trzeba opuścić silnik, napinacz kosztuje około 300pln, w grę wchodzi tylko nowy.
- Pompa wspomagania - Najczęściej pada sterownik pompy, wtedy, albo pompa się nie włącza, albo nie wyłącza po zgaszeniu auta i chodzi cały czas. Spowodowane jest to zazwyczaj brakiem przedniej podłogi przez co woda zalewa od spodu wszystkie elektryczne części.
- Brak podług plastikowych - bardzo ważne są podłogi pod silnikiem, osłaniają one wszystkie elektryczne rzeczy, które znajdują się poniżej linii podłogi pod autem, takie jak pompa wspomagania, alternator, jeżeli silnik benzynowy to cewka zapłonowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Porady, problemy techniczne - tematy ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.