Kupiłem niedawno Mercedesa A170 CDI z 2000r. z automatyczną 4-biegową skrzynią tiptronic.
Po dwóch dniach jazdy skrzynia dziwnie zaczęła się zachowywać.
Auto bardzo mozolnie ruszało (wysokie obroty silnika, tak jakby skrzynia się ślizgała) dopiero po osiągnięciu prędkości ok 30km/h zaczynało przyspieszać i jechać normalnie(kolejne biegi wchodzą płynnie bez szarpnięć), wsteczny bez problemu. Po większym przygazowaniu podczas ruszania skrzynia przechodziła w tryb serwisowy (F na wyświetlaczu) i dostępny był tylko 1 bieg. W trybie serwisowym auto rusza płynnie.
Z komputera został odczytany błąd: P1886 ciśnienie oleju w skrzyni biegów poza zakresem.
W skrzyni został wymieniony olej, filtr i uszczelka. Po wymianie problem nie zniknął (oczywiście błąd został skasowany).
Dodatkowo zostały sprawdzone zawory, one nie są przyczyną usterki.
Raz na jakiś czas skrzynia pracuje prawidłowo, niestety po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem wraca.
Po konsultacji z kilkoma fachowcami większość głosów przemawia za uszkodzonym sterownikiem - podobno ten błąd sterownika jest nienaprawialny i należy sterownik wymienić.
Czy ktoś może wskazać, gdzie można zakupić sterownik do takiej skrzyni i na co należy zwrócić uwagę przy dopasowywaniu sterownika oprócz tego, że powinien pochodzić od auta z takim samym silnikiem i zbliżonym rocznikiem.
Witam!!!
Problem stary jak świat w A-klasach, a nasi "fachowcy" są do d...y. Powoli tak jak na zachodzie jeśli coś wymaga myślenia i rozebrania to lepiej wymienić cały moduł i skasować frajera na kilka tysięcy. Ale do rzeczy miałem ten sam problem - zaczeło się czasami pojawiać "F" potem częściej i w końcu jazda to był koszmar. Można wynienić cały sterownik ale to koszt 5tyś (około) ale można pokusić się o rozebranie go i podlutowanie elementów odpowiedzialnych za pozycjonowanie drążka zmiany biegów. Ja tak zrobiłem i od 1,5 roku mam spokój - pojechałem do Warszawy do naszego forumowicza (po raz kolejny dzięki za pomoc) MSK (Michał), skontaktuj się z nim a może uda się uniknąc wydatków. Aha-zrób dobrą diagnostykę żeby było na 100% wiadomo co autku dolega.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A170 CDI 2000r. TIPTRONIC - problem z ruszaniem
holloww napisał:
A jakby trzeba bylo jakis czesci to mam wlasnie do a170 tez ze skrzynia tiptronic, w atrakcyjnych cenach.
Na tą chwilę poszukuję sterownika do skrzyni. Na dniach będę miał zdjęcia skrzyni i sterownika do porównania z "dawcą". Proszę o info na prv jaka byłaby cena samego sterownika lub całej skrzyni ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.