Witam, borykam się z problemem pasów, a mianowicie zacinał mi się pas z tyłu z lewej strony tak, że nie byłem w stanie go rozwinąć. Więc poczytałem trochę u wujka GOOGLE i zacząłem działać. Rozebrałem boczek w bagażniku i wymontowałem cały pas i tak jak pisali, że jest tam jakaś kulka bezwładnościowa i to ona nie pozwalała rozwinąć pas bo go blokowała. Nic nie byłem w stanie zrobić z tą kulką więc ją całkowicie usunąłem i jeszcze w trakcie prac wyczepiłem żółtą kostkę z pasa. Po wyeliminowaniu tej kulki pas zaczął działać ale po uruchomieniu silnika pojawił się błąd SRS odnośnie tego pasa i podczas próby usunięcia błędu kompem widnie on jako stały i nie mogę go usunąć. Moje pytanie jest następujące czy tak kulka ma jakieś znaczenie że to przez jej brak mam ten błąd, czy może uszkodzeniu uległ cały pas?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 27 Sty 2014, 23:33
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Pasy bezpieczeństwa
Po pierwsze: pasy bezpieczeństwa (jak i wszystkie elementy układu SRS) mają za zadanie ratowanie naszego zdrowia i życia. W związku z tym w żaden sposób NIE MODYFIKUJEMY ICH I NIE NAPRAWIAMY!
Obojętnie - czy się na tym znamy, czy nie (i korzystamy z pomocy Google'a) NIE ROBIMY TEGO.
Rzeczywiście - prosty patent z kulką ma za zadanie blokowanie pasa - ale nie tylko bezwładnościowe. Kulka zablokuje jego wysuwanie również w przypadku, gdy auto odchyli się od pionu (np. w czasie "dachowania") Po usunięciu kulki pozbawiłeś pas tej potrzebnej funkcji. Pozostała jedynie blokada oparta na wykrywaniu zbyt szybkiego rozwijania pasa, która ma z kolei działanie odśrodkowe i jest sprzężona z pirotechnicznym napinaczem.
Przyczyną problemu który przedstawiłeś najprawdopodobniej było niewłaściwe ustawienie zwijacza pasa. Jakiekolwiek odchylenie od pozycji pionowej (nie zawsze jest ona konstrukcyjnie zgodna z pozycją pionową zwijacza - czasami jest on przystosowany konstrukcyjnie do pracy w pozycji innej niż pionowa) spowoduje blokadę pasa. Tak, jakby auto się wywracało.
Natomiast kulka nie ma raczej związku z zapaleniem się kontrolki SRS. Jeżeli chodzi o pas bezpieczeństwa, to sterownik kontroluje jedynie oporność cewki odpalającej ładunek pirotechniczny i nie ingeruje w sprawność elementów mechanicznych zwijacza.
Jest jeszcze dodatkowy aspekt prawny: jakakolwiek modyfikacja lub nieautoryzowana naprawa układu SRS może być podstawą do niewypłacenia odszkodowania w razie wypadku. Nie musi to być wcale w związku z siedzeniem które zajmował poszkodowany. Jesteś w stanie udowodnić, że manipulacje przy tylnym pasie nie miały żadnego związku na działanie całego układu? Może i nie miały, - ale ubezpieczalnia ma na pewno więcej pieniędzy, żeby ci wykazać, że mają jednak rację...
Rozumiem, że przez wyjęcie kulki nie rozwiązałem problemu. Tylko chodzi o to że jakbym całej rolki nie ustawił czy to pion czy poziom czy na ukos to i tak nie mogłem pasa rozwinąć. Dodam tylko, że auto kupiłem niedawno i nie wiem co robił poprzednik. chyba jednak kupię nowy cały pas żeby spokojnie jeździć. A tak z innej beczki widzę że posiadasz W 203 i ma również je ma i pytam czy każde w 203 posiada doświetlanie zakrętów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.