Panowie jadę sobie Vito 110 CDI 2002 r. i nagle autko idzie tylko do 3000 obr/min i dalej nic , przez moment po odpaleniu silnika i ujechaniu kawałek jest OK ale później tak jakby blokada...
Co to może być? Na komputerze nie wykazało żadnych błędów.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 30 Cze 2013, 09:07
Temat postu:
Re: Vito 110 CDI brak mocy , idzie do 3000 obr
adrianmiszczyk napisał:
Co to może być?
To może być dużo różnych powodów i nie spodziewaj się, że ktokolwiek na forum będzie w stanie "zdalnie" odpowiedzieć prawidłowo na zadane pytanie.
Pozostaje podłączyć komputer, wyjechać na drogę i po kolei analizować parametry w tzw. "wartościach aktualnych". I na pewno nie zrobi tego zwykły "kasowacz błędów" (i pieniędzy) z warsztatu w stodole, tylko musi to być ktoś, kto ma jakiekolwiek o tym pojęcie.
Re: ( Mercedes Vito ) Vito 110 CDI brak mocy , idzie do 3000 obr
Potwierdzam,przełożyłem na chwilę od innego Vitka sprawnego,(przełożenie to dosłownie 2 min.bardzo łatwy dostęp,zaraz pod maską po lewej stronie)i śmiga aż miło,dodam tylko że na postoju biegu jałowym wkręca się tylko do 3000 ob.widocznie tak mają Vitki,więc pozostaje zamówić sprawny zawór
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 15 Cze 2014, 09:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes Vito ) Vito 110 CDI brak mocy , idzie do 3000 obr
No tak: po przeczytaniu powyższego okazuje się, że przyczyną wszystkich braków mocy jest zaworek od turbo. Jakie to życie jest proste i wspaniałe
Na pociechę powiem, że lista błędów dla tego silnika (mogących wywołać tryb awaryjny i związaną z tym utratę mocy) liczy KILKASET pozycji i równie tyle mogę przytoczyć przypadków z własnej praktyki że wymiana tego zaworka by nie pomogła.
Czasami naprawdę podziwiam energię takich "wymieniaczy": gdzieś coś usłyszał - wymieni najpierw to. Nie ma efektu - ktoś mu powiedział "wymień teraz tamto". To wymienia. Potem jeszcze to, i to, i jeszcze dla pewności coś. I dalej nie ma efektu. Półka z nietrafionymi częściami pełna, portfel pusty, czas zmarnowany, a auto jak dalej nie hula. A czasami wystarcza po prostu skasować błąd który jest w pamięci sterownika. Pomijam tutaj sytuację, że błędy wcale nie muszą być w silniku: obecnie większość układów w aucie jest współzależna i mogą wpływać na siebie. Np. część błędów w systemie ESP również wprowadza silnik w tryb awaryjny.
Do dużej części użytkowników niestety nie dociera, że czasy naprawy aut przy pomocy ucha i śrubokręta już dawno i nieodwołalnie minęły. Trudno zrozumieć dlaczego boją się komputera jak diabeł święconej wody. Albo dentysty.
OK - jego sprawa. Ale przecież można sobie kupić prosty interfejs na Allegro za kilkanaście złotych i zacząć od odczytania błędów?
Propagowanie na forum sposobu "naprawy drogą wymiany" do niczego dobrego nie prowadzi. W jednym wypadku może się udać, w następnych dziesięciu już nie. Potem jest rozczarowanie i niepotrzebnie wydane pieniądze.
Pomimo tego, że mam sporą praktykę w zasadzie ZAWSZE zaczynam od podłączenia komputera i odczytania błędów. Niech to będzie nawet ten prosty interfejs. Po prostu szkoda mi czasu na działanie "na ślepo".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Vito ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.