witam ,mam takie pytanko czy jest czujnik zużycia klocków hamulcowych w a 160 benz.jeśli tak to jak on się objawia gdzieś na desce, i jakie polecacie bo jest kilka firm i nawet niezły rozrzut cenowy
Witam. Czujnik powinien być. Sprawdż w przednim kole od wewnątrz czy do klocka hamulcowego dochodzi przewód elektryczny. Jeżeli przewód jest i wchodzi (jest podłączony) do klocka to po zużyciu się klocka poniżej wartości graniczej zapali się kontrolka takie żółte kółko i dokoła przerywane linie. Odnośnie firmy to trudno polecić bo okazuje się że nawet te "z porządnej firmy" potrafią albo piszczeć, albo strasznie zabrudzać alufelgi, albo stukać. albo jescze kilka innych dziwnych objawów posiadać.
Pozdrawiam
Witam. Co do klocków to w momencie zapalenia się kontrolki, auto informuje Cię, iż według konstruktora klocki osiągnęły minimalną grubość, która gwarantuje Ci sprawne i bezpieczne hamowanie. Jak chcesz to można jeździć nawet do całkowitego wytarcia okładziny i hamować nawet blachą do której okładzina jest przyklejona, tylko po co jesli komplet klocków kupisz za 100 -150 zł wymienisz w pół godziny na parkingu i możesz w ten sposób zaoszczędzić życie swoje lub czyjeś. Co do filtra wydaje mi się żę będzie pasował ale jednoznacznie się nie wypowiem.
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A 170 CDI (W168.008)
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Sie 2008, 08:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) klocki hamulcowe
Brawo Kolego "Kozak_K". Nic dodać. Z mojego doświadczenia wynika że: nie warto kupować klocków tanich (do 70 zł) - strasznie pylą i szybko się zużywają. Nie warto też kupować klocków drogich (np. MB powyżej 150 zł) - są to klocki jakiegoś producenta opakowane przez MB. Klocki w cenie 100-120 zł są w sam raz, ale jeżeli:
1. Nie mają wystających nitów, którymi do "blachy" przynitowano nakładkę - bo wtedy trudno je założyć. Spotkało mnie to przy klockach hiszpańskiego producenta.
2. Mają odpowiednie ślizgacze - często się zdarza, że pasują tylko do tarcz niewentylowanych - za wąskie wcięcie.
3. Mają odpowiedni czujnik zużycia - ostatnio zdarzył mi się czujnik dwu przewodowy, a w W168 jest jedno przewodowy.
Pozdrawiam
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: mercedes a-klasa 170 CDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lis 2008, 15:34
Temat postu:
a to ciekawe
mwi20 napisał:
Brawo Kolego "Kozak_K". Nic dodać. Z mojego doświadczenia wynika że: nie warto kupować klocków tanich (do 70 zł) - strasznie pylą i szybko się zużywają. Nie warto też kupować klocków drogich (np. MB powyżej 150 zł) - są to klocki jakiegoś producenta opakowane przez MB. Klocki w cenie 100-120 zł są w sam raz, ale jeżeli:
1. Nie mają wystających nitów, którymi do "blachy" przynitowano nakładkę - bo wtedy trudno je założyć. Spotkało mnie to przy klockach hiszpańskiego producenta.
2. Mają odpowiednie ślizgacze - często się zdarza, że pasują tylko do tarcz niewentylowanych - za wąskie wcięcie.
3. Mają odpowiedni czujnik zużycia - ostatnio zdarzył mi się czujnik dwu przewodowy, a w W168 jest jedno przewodowy.
Pozdrawiam
to i ja się dołącze mechanik mi powiedział że za jakieś 1000km klocki do wymiany ale dodał że wymiana będzie trudna bo zaciski są zardzewiałe i nie chcą sie wysuwać więc wymiane klocków trzeba zacząc od zacisków chamulcowych które trzeba kupić nowe a klocki chamulcowe polecił boscha które mają właśnie takie wystające wypustki strasznie mnie to zdziwiło pomyślałem jest to pilot ze składanym kluczykiem może przez te wypustki nie pasują a przy okazji okazało sie że nowe sprężyny do tych klocków boscha nie pasują do merca bo są za wąski więc zostawi te stare czy to normalen i czy klocki boscha są dobre i czy pylą bo ja wiecznie mam alu zasyfione jak nawet wyjade z myjni 50 km przejade i już brud na nich, strasznie mnie to denerwuje prosze o jakieś porady ???
dzięki
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: A 140 Automat 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lis 2008, 20:00
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) klocki hamulcowe
NT. czujnika jest tylko w prawym kole i jest wtykany w okładzinę klocka grubości ok.2mm i długości 10 bolec z zabezpieczeniem plastikowym żeby nie wypadł i nie jest to metal ,więc zwykły pomiar oporności nie wchodzi w grę a kontrolka wymiany zapala się przy grubości okładziny 6mm u mnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ hamulcowy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.