Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Wrz 2013, 22:05
Temat postu:
Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
Witam,
Jestem zainteresowany kupnem Mercedesa B 180 CDI wersja ze 109 konnym silniczkiem i automatem z 2008 roku, niestety nie jestem zbyt dobrze zorientowany jeżeli chodzi o nowsze modele Mercedesa. I tutaj rodzi się kilka moich pytań, a mianowicie:
Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Jakieś słabe/mocne strony? Autko jest "potaksówkowe" z 200 tysiącami km na blacie, aczkolwiek mam świadomość, że nie musi być to oryginalny przebieg. Rzecz która przykuła moją uwagę to strasznie trzęsący się silnik. Czy to normalne w tym modelu? Polecacie jakąś dobrą stacje diagnostyczną na Kaszubach?
Z góry dziękuję oraz przepraszam morderatorów, jeżeli coś napisałem/zamieściłem/zrobiłem nie tak, jak widzicie to dopiero mój pierwszy post na tym forum
Re: ( Mercedes klasa B ) Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
TAXI i 200 tysięcy? Trochę mało. Przebieg jest najważniejszy, wraz ze wzrostem przebiegu wzrasta awaryjność wszystkich elementów auta. Trzeba jechać z autem do kogoś kto ma pojęcie o mercedesie i wie co sprawdzać żeby nie naciąć się na skarbonkę bez dna. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Wrz 2013, 23:45
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
Diagnostyka w ASO będzie na pewno, tylko właśnie ten silnik, czy jest w ogóle sens jechać do Gdańska tylko po to aby dowiedzieć się że jest coś machnięte. Czy to jest problem z silnikiem czy skrzynią biegów. Szczerze powiem, tylko zerknąłem na samochodzik, obejrzałem go ze wszystkich stron ale zagłębiać się, nie zagłębiałem bo zajechałem do komisu "po drodze" do innego samochodu. Zastanawiam się czy warto jechać 100km i następne 100 do ASO, jeżeli ten "latający" silnik oznacza poważną usterkę to podziękuję. Silnik był na luzie, zimny. Co może spowodować dużę drgania tego silniczka?
Re: ( Mercedes klasa B ) Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
Hallow, tak czytam twoje posty i powiem ci że wódkę to z tobą może dobrze by się piło ale do twoich porad to bym brał dystans...
To tak na marginesie.
Czy duży przebieg jest kluczowy? Nie, pod warunkiem rzetelnego serwisowania auta. Wolę poautostradowe auto z 200 tys. km przebiegu niż używane wyłącznie w dziurawym mieście które ma 130 tys. km.
Co do pytania o 180CDI - silnik nie powinien drżeć, niestety konstrukcja auta jest nietypowa, na oko nic nie stwierdzisz więc bez warsztatu się nie obejdzie. Jeśli chodzi o samo auto - bezstopniowa skrzynia, również ta zastosowana w W169 i W245, jest awaryjną konstrukcją. Akurat tej skrzyni bałbym się na tyle aby odstąpić od zakupu egzemplarza w nią wyposażonego bo w razie usterki uderzy Cię to finansowo (przykładowo, używane skrzynie na allegro to koszt 4000zł + robocizna).
Co do samego silnika i ręcznych skrzyń biegów - nie było zastrzeżeń, są to dobre konstrukcje. Gorzej z osprzętem (alternator) oraz paskiem klinowym i jego napinaczem.
Podsumowując, odpuść sobie egzemplarz po taksówce oraz wystrzegaj się automatów bezstopniowych.
Re: ( Mercedes klasa B ) Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
Skąd wiadomo czy przejechał same autostrady czy bezdroża? Po odpryskach na lampach i masce czy wywalonym zawieszeniu?
Przebieg ma kluczowe znaczenie w nowych samochodach i jest najważniejsze bo kluczowe elementy produkowane są na określony przebieg. Silnik 300tyś, skrzynia (tarcza, łożyska itp) 200tyś, zawieszenie 150tyś, alternatory i ten niby osprzęt 100 - 150 tyś.
Widziałem auta z oryginalnym przebiegiem 60tyś i z cofniętym przebiegiem. Nie jest dziwne dla mnie że jak ktoś ma faktycznie 60tyś to przyjeżdża tylko na wymiany olejów, a te z cofniętym sypią się jak leci po kolei, zawieszenie, osprzęt, skrzynia, silnik.
Bo niby 200 tyś na autostradzie to łożyska się nie kręcą, a alternator stoi w miejscu, TAK?
Manualne skrzynie mają wadliwe łożyskowanie i słabe tarcze sprzęgła. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 350 Skąd jesteś (miejscowość / region): pod w-wa, mazowieckie Posiadane auto: W414, vaneo 1.6 '02 LPG auto
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 06 Wrz 2013, 21:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
Idealnie byłoby znać prawdę o przeszłości użytkowania danego samochodu. Też uważam że autostradowy większy przebieg jest lepszy niż mniejszy miejski, bo silnik najbardziej się zużywa właśnie podczas odpalania i rozgrzewania, na krótkich dystansach szczególnie diesle są niedogrzane, zbiera się dużo syfu (tzw. budyniu).
Specyficzny przypadek to Taxi, jeździ cały czas po mieście, ale ma tą przewagę że silnik jest cały czas nagrzany przez co będzie mniej zużyty niż tzw. prywatny o tym samym przebiegu.
Odnośnie skrzyni, to czy jest jakiś współczesny samochód z automatem na którego użytkownicy by się nie żalili na forach?? Takie niestety można odnieść wrażenie, ale trzeba wziąść pod uwagę, że przecież jak komuś się nic nie psuje to nie będzie o tym pisał poematów w necie.
Z tego co czytałem to skrzynia automat w tym modelu (kod: 722.8 ) ma sprzęgło hydrokinetyczne z lockup'em, czyli odpada nam problem z wymianą sprzęgła i dwumasy jak w skrzyni manualnej.
Pozostaje możliwość mechanicznego uszkodzenia bezstopniowej przekładni CVT lub elektroniki sterującej. Ważne aby sprawdzić czy była regularnie serwisowana tj pełna wymiana oleju (z konwertera również) i dwóch filtrów.
Poza tym taka przekładnia ma same zalety, szczególnie w połączeniu z turboładowanym silnikiem, bo w momencie rozpędzania samochodu obroty cały czas są utrzymywane na stałym optymalnym poziomie.
Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: MB A160 W 168,A200 W 169,W414 1.7 cdi
Piwa: 1/5
Wysłany: Nie 08 Wrz 2013, 21:55
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Kupno B klasa 2008 r. Na co zwrócić uwagę, silnik?
Witam,
jeżdżę takim autem z automatem. Uważam,że przestrzeganie okresowych przeglądów i "techniczna kultura jazdy" zapewniają długą bezawaryjność. Nie zgadzam się ,że takie skrzynie się psują. Moja chodzi jak zegareczek no i dla silnika to duży plus, bo utrzymywane są w miarę stałe obroty. Problem jest raczej z osłonami pod komora silnika bo po naszej zimie po prostu odpadają i jeżeli się ich nie uzupełni to mamy niezłe bagienko w komorze silnika a co za tym idzie awarie podzespołów.
Pozdrawiam.
Posiadam B 200 140KM z automatyczną skrzynia bezstopniową. Zaleta to wygoda jazdy i kultura zmiany biegów. Auto kupiłem używane w niemieckim salonie z przebiegiem 165 tyś i po wymianie skrzyni na nową ( faktura zakupu). Wniosek ... nie należą do udanych. Obecnie mam około 250 tyś na razie jest ok ale myślę nad sprzedażą. Wady ? ... jest ich wiele. Napinacz paska, bardzo niskie zawieszenie, widoczność w lusterkach , czujnik deszczu, bardzo duże spalanie w mieście i wiele innych. Zaleta ? ... bardzo dobre trzymanie drogi nawet w zimę. Jeżdżę od lat mercedesami od 124 po S-klasa więc mam dobre porównanie. Ogólnie ?... nie polecam !!!
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kat Posiadane auto: B 200 cdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 01:18
Temat postu:
w245
mam b200 cdi z 2006 ,
moje zalecenia
serwisujecie skrzynie biegów, wymiana oleju do 60 tys + filtry i uszczelka
chodzi jak zegarek
sprawdzać co ok 80-90 co z paskiem klinowym !!!
świece - lepiej wymienić wszystkie naraz, koszt wymiany ten sam a tylko świece kosztuja ok 100 w ASo x 4 sztuki ( pisze w opcji jeśli np. nie dogrzewa jedna z nich )
poza tym standard i bezawaryjne auto
p.s.
wiećej kosztów przy wyciekach z silnika itp ,
ta super podwójna podłoga podraża koszta , silnik do góry niestety a to w aso sporo ze względu na roboczo-godzine ( 185 netto na chwilę obecną )
Mam B klasę B-180 od czerwca 2011 r. Przebieg 145 tyś.Rok produkcji 2008 po lifcie.
Wady:
Za niski przód, zaczepiam za krawężniki przy wjeździe, a progami przy zjeździe (już miałem założyć opony 205/60 R16), nie wiem czy można. Podkładki nie da się założyć.
Osłona silnika i skrzyni porwana.
Zawieszenie z tyłu bardzo twarde, wali na dołkach. Głośna praca silnika.
Problemy z wymianą świec żarowych.
Aby wymienić simering na wale trzeba wyjąć silnik.
Po ośmiu latach wymiana paska wieloklinowego.
Zalety:
Przedni napęd, nie ma problemu z ruszaniem na mokrej powierzchni (tak jak jest w C,E klasie).
Pojemny bagażnik i wygodne siedzenia w środku.
Za bardzo głośny silnik. Średnie zużycie 6 l na 100 km.
Układ kierowniczy i hamulcowy bez problemu.
Układ elektryczny bez problemu.
Rdzy nie widać _________________ użytkownik mc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.