Na rozgrzanym silniku, wolne obroty wyskakuje błąd P0170 nie prawidłowy skład mieszanki.
Nawet w ASO nie wiedzą co jest bo błąd pokazuje się sporadycznie.
Przepływomierz regenerowany, sprawdzany powtórnie jest OK
Przepustnica podmieniona na nową
Czujnik wałka rozrządu wymieniony
Sondy lambda pracują cały czas w dobrych parametrach
Silnik chodzi równo, nie dymi nie przerywa, nie zamula...jak się zapali błąd nic to nie zmienia w pracy silnika.
Filtra paliwa, świece, cewka, kompresja, ciśnienie paliwa. Trzeba sprawdzić te parametry w trakcie występowania usterki. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
świece i filtr paliwa wymienione...zapomniałem dopisać.
ciśnienie paliwa i kompresja sprawdzali w ASO
Nawet zdjęli pokrywę zaworów żeby zobaczyć czy rozrząd nie jest przestawiony.
Przez 2 dni był podpięty i nic nie wykryli. Skasowali błąd a mi się zapalił 1 km od domu !
Czasami można jeździć z tydzień i się nie zapali a innym razem z 2-3 razy dzienni
Wymiana przeplywomierza na nowy, podjedz na SD, moj (nie dzialajacy) dzialal ale nie w takich zakresach jakie chcial ECU, po wymianie na podróbkę MaxGear wszystko hula, pozdrawiam
Tak jak pisałem wyżej...przepływomierz zregenerowany i mierzony dwukrotnie Więc go całkowicie wykluczam.
W ASO też go wykluczyli bo parametry trzyma dobre.
A Ty piszesz o P0107 ja mam P0170 i nie koniecznie tutaj może być przepływomierz.
Stawiałbym jednak na przepływkę.... _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Przepływomierz był tak jak pisałem powtórnie w warsztacie gdzie go regenerowani i parametry są prawidłowe.
Podobnie są prawidłowe odczyty przepływomierza jak podpinali komputer w ASO....przepływomierz wykluczyli.
Zresztą wbrew opinią nie jest on aż taki skomplikowany....i w sumie jak listki pomiarowe są OK, przepływ powietrza i temperatura też OK to nic tam nie może nie grać.
Widziałem moje parametry i minimalne inne (mieszczące się w normie) miał podpięty bliźniak stojący na następnym stanowisku.
TA Ty piszesz o P0107 ja mam P0170 i nie koniecznie tutaj może być przepływomierz.
Przeciez napisalem jak wół ze to czeski blad, poprawilem pozniej ale mod usunal calkowicie nowy temat, wciaz uwazam ze to przeplywka (ten blad dotyczy przeplywki), pomiar byl na SD u specjalisty czy tylko w ASO ?
przepływka była u specjalisty zajmującym się regeneracją do A klasy.
Zamontowana w samochodzie ale z powodu błędu ponownie wysłana do sprawdzenia....ponowne pomiary na stole montażowym i wszystko OK.
A błąd przepływomierza to P0100, natomiast ten może mieć też z czymś innym związek.
Pomiary na stole montażowym..., ciekawe. To jaka jest ta wartość zasysanego powietrza? jakie jest ciśnienie paliwa? i jaki jest czas wtrysku? _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
te pomiary były robione w ASO na ich sprzęcie
Chyba nie powiązałeś całości
Tutaj piszę teraz o parametrach standardowych przepływomierza po regeneracji jaką przeprowadzili "szpece" od przepływomierzy.
Było OK ponad miesiąc, a potem wyskoczył ten błąd. Odesłałem powtórnie przepływomierz i po pomiarach wrócił do mnie i został zamontowany.
Po zamontowaniu dalej testowali w ASO już na uruchomionym silniku.
A więc błąd wyskoczył tylko raz na początku jazdy podczas dłuższego postoju w korku (ponad 5 min na wolnych obrotach) i na moje oko w chwili gdy się dobrze nagrzał. Błąd skasowany za pomocą OBDII bluetooth i komórki (specjalnie kupiony OBDII bezprzewodowy). Później już nie występował mimo, że specjalnie zostawiałem go na wolnych obrotach dłużej.
Wniosek...na zimnym silniku nie występuje, na dobrze rozgrzanym też nie......jedynie jak jest między tymi temperaturami zapala się błąd na wolnych obrotach.
No i silnik nie jest taki jak był kiedyś, nie jest taki elastyczny i jak kiedyś ciągnął od 1600-1800 obrotów tak teraz potrzebuje ponad 2300-2500 obrotów żeby było czuć przyspieszenie (czuć to pojęcie trochę na wyrost, ale coś tam się odczuwa)
Dopisuje sie do tematu.
Sporadycznie zapalajaca sie kontrolka check engine, na wolnych obrotach po krotkiej jezdzie. Blad chwilowy P0170. Brak innych objawow, ale tez nie jestem w stanie stwierdzic np braku mocy bo auto mam krotko a blad jest praktycznie od poczatku. W momencie pojawienia sie bledu nie ma innych objawow.
Przylaczam sie do tematy, przy czym u mnie na razie jedyna dlagnoza to przeglad na SD gdzie mechanik kasowal blad i stwierdzil ze nie widzi zadnych problemow czy blednych wynikow pomariow. Sugerowal wyresetowanie ustawien wtrysku, zeby auto wykonalo autoadaptacje, jesli blad bedzie sie potwarzal.
W zasadzie moge to wykonac z wlasnego komputera, ale czytalem posty w ktorych ludzie po takim resecie skarzyli sie ze auto zaczelo jezdzic wyraznie gorzej.
Nie wymienialem jeszcze filtra paliwa czy swiec, tak jak to kolega opisywal, mechanik sugerowal zeby nie ruszac, bo to nie ma nic na rzeczy.
Na razie bede obserwowal, czy blad bedzie sie potwarzal i jak czesto. U mnie wprawdzie silnik 1.6 a nie 1.4 ale spodziewam sie ze problem i jego rozwiazanie moga byc podobne.
Ponownie stał ASO 4 dni....okazało się że przepływomierz jest OK ale coś w komputerze przekłamuje między 85-95C i wyskakuje błąd adaptacji.
Odesłałem do "fachowca" który mi regenerował przepływkę, dogadując się z nim ze podmieni cała płytkę znajdującą się w przepływomierzu (przekładając moduł pomiarowy -listki- i kość immo)
Po odebraniu i zamontowaniu nie ten samochód....ma przyspieszenie, nie muli i nie ma błędu P0170 ale.........i tutaj znów problem.
Występują razem błędy
P0410 jest od pompy powietrza wtórnego która przedtem chodziła a teraz nie chodzi
Czy któraś z sond Lambda blokuje załączenie tej pompy ? nie mam już siły i pomału ma serdecznie dosyć tego modelu.
A nie chce już go trzymać kolejnych kilka dni w ASO.
ja juz kasowalem pare razy kontrolke, blad jednak sie pojawia, srednio co drugi dzien. Zawsze w identycznych warunkach - auto stoi na wolnych obrotach (ktore wynosza 650, nie za nisko?), przy temperaturze silnika 78-79st. Wyglada chyba identycznie jak to co opisuje kolega.
Na razie nic z tym nie robie, poza kasowaniem bledu, pozwole sobie poczekac na rozwoj sytuacji, i tak najwczesniej za tydzien moge sie za to zabrac.
Mam w planie przede wszystkim sprawdzic czy nie wchodzi gdzies lewe powietrze (zle zamykajacy sie zawor ERG?, cos zle zamontowane?), ale musze na spokojnie poczytac strony Kozaka i inne, bo jednak sa drobne roznice techniczne w porownaniu do cytryny, wiec nie wszystko moge odniesc bezposrednio.
Jedyne czego nie jestem w stanie ocenic - to ewentualne mulenie, nie mam niestety z czym porownac.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.