Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard Posiadane auto: Mercedes B180 CDI, 2.0, r. 2010; Jeep Compass 2.0 CRD, 4x4, r. 2008.
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 29 Wrz 2013, 10:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Błąd P0170
BrunoJ napisał:
... na wolnych obrotach (ktore wynosza 650, nie za nisko?)...
Za nisko. Powinno w granicach 800.
BrunoJ napisał:
...zle zamykajacy sie zawor ERG...
Jaki zawór ERG? Może chodzi o EGR? Ale w benzyniaku? Coś się komuś pokićkało.
Co do błędu P0170, to jak najbardziej może być winny przepływomierz i to mimo, że SD wykazuje, że wszystko jest w porządku (lub tak tłumaczą to "fachowcy", którzy sp...li robotę i wmawiają, że wszystko gra).
Jaki dokładnie jest numer tego błędu? Chodzi mi o kolejne cyfry po sekwencji P0170 (np. P0170-009). _________________ \"Dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej istnieją jeszcze wątpliwości\" - Albert EINSTEIN
Na ucho obroty są ok, ale pomiary pokazują poniżej 700 zawsze na biegu jalowym. To się jakoś ręcznie reguluje? Jest gdzieś podane ile powinno być? Miałem swego czasu praktycznie identyczne auta które miały inne wersje termostatow (temperatury) i inne obroty jalowe (950, 850). Mechanik który oglądał auto powinien to wylapac? Jest jakaś szansa ze pomiary są nieprawdziwe?
Nr błędu to nie wiem. Prosty programik którym sprawdzam w domu nie pokazuje dodatkowych cyfr chyba ze nie wiem czego szukać. Carsofta na razie nie uruchomilem bo mam tylko uniwersalne kabelki odb2 i elm, oba z wyjściem usb. Tak jak inne programy działają zarówno na virtual comie jak i bezpośrednio usb tak carsoft nie, wyglada ze bede musiał sobie sprawić umyslny interfejs.
Jeśli to jest coś co ma tylko SD to bez podjechania do serwisu się nie obedzie.
Za tydzień spróbuje wyjąć przepływke na wierzch i może przeczyscic a przynajmniej zobaczyć jak wyglada wizualnie. Nie mam regularnego dostępu do auta.
Z EGR to się faktycznie moze rozpedzilem, ogólnie zastanawiam się jakie mogą być inne przyczyny ze przeplywomierz zgłasza błąd mimo ze nie jest uszkodzony. Szczególnie gdy jest to błąd sporadycznie występujący i chwilowy.
Tak szperając po necie trafilem na jednej z aukcji na allegro na zdjecie jak nizej, które pasuje do tematu. Na innych zdjeciach od tylu sa plomby papierowe, uniemozliwiające otwarcie kompa - wspolny wniosek jest taki ze przeplywka byla regenerowana, a informacje na naklejce o P0170 pochodza od 'naprawiaczy'.
Dodam jeszcze że u mnie nie mam np tej metalowej opaski na gumowym koncu (po lewej stronie na obrazku) - to jest za przeplywomierzem, a przed przepustnicą. Czyzby szansa na lewe powietrze? na oko siedzi stabilnie, ale...
Na innych zdjeciach widzialem rowniez opaski na 'malym' gumowym koncu (tutaj lewa góra) - powinna byc? Tam to juz na 100% siedzi mocno bez opaski, ale ta duza to mnie naprawde teraz zastanowila.
Co wy na to?
Kliknij tutaj żeby powiększyć
Sorki ze tak dziwnie, ale nie bardzo wiem jak wstawic w jednym linku miniaturke, ktora po kliknieciu odwiera wieksze zdjecie. Trzeba kliknac w link pod zdjeciem.
Popatrz w rysunkach;
LINK LINK _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie mam nigdzie opaski. Jedynie jest na kolanku dochodzącym do pokrywy zaworów. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
to że jej tam nie było fabrycznie to jestem bardziej niz pewny, bo nie ma najmniejszego sladu. Zastanawiam sie jednak czy nie warto zalożyc, bo bardzo lekko zeszla guma z przepustnicy, wiec teoretycznie to moze byc 'slabe' miejsce.
A jakis komentarz w temacie tresci naklejki? W zasadzie jedyne "zaskoczenie" dla mnie to pkt2, czujnik pedalu. Reszta dosc oczywista, chociaz w teorii powinna zglaszac jakies dodatkowe bledy chyba.
Chyba jednak nie w każdej benzynie jest EGR, w sumie to bardzo rzadko jest EGR w PB, nawet w tych bardzo nowych silnikach. Już na pewno nie ma go w w168. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Chyba jednak nie w każdej benzynie jest EGR, w sumie to bardzo rzadko jest EGR w PB, nawet w tych bardzo nowych silnikach. Już na pewno nie ma go w w168.
W innym temacie zapodałem fotke jakie EGR jest w naszych 1,4 - 1,6 benzyna
HOLLOW: Dopisze się tutaj bo na spodzie już nikt nie przeczyta: Na zdjęciach przedstawione są zawory wdmuchiwania świeżego powietrza, nie są to zawory EGR -czyli recyrkulacji spalin, bo takich w benzynie nie ma!!!
Wracam do tematu bo chyba go rozwiązałem........odpukać na razie po kilku tysiącach kilometrów Mietek odżył i nic go nie boli.
Jak pisałem wcześniej walczyłem z błędem P0170 po regeneracji przepływomierza.
Wymieniłem cewkę, świece i błąd powracał.
Wymieniłem sondę lambda przed katalizatorem i sam katalizator bo był przypchany.....ale błąd P0170 powracał, rzadziej ale był.
Chciałem wymieniać też pompę paliwa i filtr węglowy (dobrze że się nie udało)
Już myślałem o sprzedaniu za "grosze" ale troche mi się nie uśmiechało bo egzemplarz w b.dobrym stanie po za tym błędem.
Po przeczytaniu chyba setek artykułów, bo godzinnych rozmowach z fachowcami od samochodów i po telefonie do serwisu Boscha OLŚNIENIE.
Kupiłem drugą sondę za katalizatorem i jest OK.
Po telefonie do serwisu Boscha dowiedziałem się że w W168 benzyna są TAKIE SAME SONDY przed i za katalizatorem, różniące się tym że ta druga ma dłuższy kabel (i automatycznie inny numer).
ALE TO CIĄGLE TE SAME SONDY.
I ta za katalizatorem po za sprawdzania wydajności katalizatora daje też informacje do kompa o mieszance.
Więc w tych modelach nie tylko pierwsza sonda dawkuje mieszankę ale i druga też bo to te same sondy mimo że zakres jej pracy jest inny na wykresach
Silnik jest dynamiczny i zbiera się już od 1400-1500 obrotów, chodzi jak zegarek i spalanie normalne.
Obroty są stabilne i nie falują.......jest OK
Więc żeby nie bawić się w wymianę całych silników piszę to co przebadałem
Pozdrawiam i dziękuję za sugestie oraz podpowiedzi.
Też u mnie wystąpił błąd P0170, pomimo że mój 1.6, rocznik 2002 nie ma przepływomierza. Narazie błąd skasowałem i drugi raz się nie pojawił.
Hmm, jakos nie bardzo z tym 'nie ma przeplywomierza'. Przeplywomierz jest zamontowany w jednej obudowie razem z komputerem, wiec nie wystepuje jako osobna czesc (stad poniekad trudnosc w jego naprawie).
Blad - jak sama nazwa wskazuje - mowi o zbyt bogatej mieszance, przyczym moze byc duzo, sprobuj przyuwazyc - gdyby sie pojawil spowrotem - w jakich okolicznosciach to wystepowalo. Np u mnie (I paru innych osob) blad pojawial sie tylko przy konkretnej temperaturze silnika I przy zejsciu na wolne obroty.
Ja wlasnie odwiedzilem ASO, robiac ogolny przeglad I wymiany, ale rowniez w tym temacie (wczesniej warsztaty 'inne'). Sugestia byla oczywiscie ze sonda lambda, ale jak im pokazalem ze mam wicher w baku przy odkrecaniu to zaczeli sie sklaniac w kierunku niesprawnego ukladu odpowietrzania. Przy czym wzrokowo nie bardzo cos udalo sie ustalic, podejrzenie jest ze nie dziala zaworek przy filtrze weglowym.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.