Mercedes sprinter 313 2005r 2,2 TDI wyciek pompy wysokiego c
Witam
Leje się z pompy wysokiego ciśnienia w Mercedes 313 2.2 TDI 130KM z 2005r.
Czy moge samodzielnie odkręcić ten dekielek i wymienić uszczelnienie czy to jest możliwa poważniejsza usterka pompy.....
Dodam że z pod tego dekla sie delikatnie sączy/kapie nie zę się leje jak z węża...
znam się trochę na mechanice ale z takimi rzeczami nie robię na codzień dlatego pytam.....
Jak to wymiana tylko uszczelki to spokojnie zrobię.. )
UWAGA: Auto pali normalnie bez najmniejszego problemu, silnik pracuje równo i normalnie.... brak oznak poważniejszych awarii podczas pracy wyciągając wnioski z samej kultury pracy silnika...
Sprawa Bardzo pilna proszę o info czy mogę sam to zrobić czy mechanika szukać bo czas mi pilny... ;(
Może ktoś już to robił albo zna jakiś opis jak to zrobić jakoś nie mogłem nic konkretnego w temacie znaleźć bonie wiem jak temat nazwać w google... ;(
Nie ma czegoś takiego, jak "schemat pompy". Schematy to są elektryczne (schemat elektryczny telewizora), schematy blokowe (powiązanie poszczególnych elementów układu) ale nie ma czegoś takiego, jak "schemat pompy"
Jeżeli chodzi natomiast o samo zapytanie, to są w ASO dostępne zestawy służące do uszczelnienia pompy wysokiego ciśnienia. Ale czy akurat do pompy twojego auta? NIE WIEM. To nie jest maluch klepany trzydzieści lat w dwóch modelach "600" i "650"- tak więc po określeniu "Mercedes 313 2.2 TDI 130KM z 2005r" na pewno tego potwierdzić nie można.
Dobrze wiesz o co mi chodziło ze schematem..... pomijając nazwy.......
o tych maluchach też sobie mogłeś darowac......
jak byś napisał jakie info potrzebujesz aby mi precyzyjniej odpowiedzieć to by było fajnie a nie takie wywody.....
Jak już tak chcesz to mogę CI powiedzieć ze naprawiałem wiele różnych rzeczy włącznie z pompami od ABS... nie znam tylko tego MERCA i stąd moje pytanie..... Zawsze pytam jak czegoś nie wiem a nie strugam chojraka i potem bulę kapuche bo można było taniej np u mechanika....
Jak możesz to pomóż a nie pisz takich rzeczy..... jak nie będe mógł zrobić sam to mechanik się tym zajmie jak moge to dlaczego nie zrobić samemu???
no chyba że przez 30 lat fora są do czego innego niż do zasięgania opinii i wymiany info i poglądów???
Bardziej by mnie interesowało jak byś mi powiedział co znajdę pod tą pokrywką i tyle....
I czy wystarczy wymienić uszczelkę pokrywki czy na coś wewnątrz zwrócić uwagę....
Niby dlaczego mam się czegokolwiek domyślać? Reprezentujesz zwykłą bylejakość w pisaniu, czego następnym dowodem jest brak wielkich liter na początku zdania i zero szacunku dla interpunkcji.
Proponuję jednak, żebyś na siłę nie wprowadzał na tym forum własnych zasad pisowni i zastosował się do tych, które są ogólnie przyjęte i świadczą o szacunku piszącego dla osób które jego wypociny czytają.
Producent nie zamieszcza rysunków złożeniowych pompy w swoim programie serwisowym, gdyż uważają, że użytkownik nie powinien nic tam grzebać. W programie "sklepowym" jest coś takiego:
Zestaw uszczelek jest ukryty pod numerkiem 25 i jak widać nie widać co zawiera. Takie zestawy uszczelek są również dostępne na Allegro.
Pompy nie rozbierałem - bo to nie moja działka. Zalecałbym jednak ostrożność - pompa pracuje przy ciśnieniach osiągających czasem nawet 2000 barów i zamiast polepszyć sprawę można sobie łatwo zaszkodzić.
Masz rację,dlatego też pytam czy ktoś nie wie co tam jest..
Nie sztuka jest coś rozkręcić, tylko potem to złożyć i żeby działało poprawnie i długo....
Tak coś czuję że temat się skończy u mechanika, bo i tak na allegro nie mogę namierzyć takiego zestawu uszczelek....
Cały czas miałem nadzieję że ktoś powie aby wymienić uszczelkę pod pokrywką.
Cały czas zakładałem że jest tam odprowadzenie przecieków jak w każdej pompie hydraulicznej a strzeliła tylko uszczelka korpusu....
Mam jeszcze jedno pytanie czy taką pompę po demontażu trzeba ustawiać jakoś jak stare pompy wtryskowe czyli wyprzedzenie kąta wtrysku itp sprawy??
Wydaje mi się że nie bo ona daje tylko ciśnienie na listwę ale wolę zapytać....
Czy zakup pompy z demontażu na allegro i wymiana będzie lepszym rozwiązaniem, czy lepiej swoją regenerować/naprawiać?
Witam
Ja uszczelniałem te pompy sam ale na długo to nie pomagało, a gdy miałem tego dość zawiozłem pompy do regeneracji i teraz mam już długi czas z tym spokój. Proponuję to tak zrobić, pompę oddają ci jak nową, mają porostu dużo większą wiedzę na ten temat od nas więc nie kaleczmy tego rzemiosła.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.