Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubań Posiadane auto: sprinter 208 D 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lis 2013, 21:06
Temat postu:
grzechotanie łańcucha rozrządu po wymianie napinacza
Problem z tym grzechotaniem był już wcześniej ale nie mogłem go zlokalizować i myślałem że to w innej części silnika. Silnik chodził nierówno i wpadał w bujanie na boki przy czym miało się wrażenie, że nie pracuje jeden gar.
Po wymianie starego napinacza (który się rozlazł) na używany praca się wyrównała a dźwięk łańcucha robiący cz cz cz cz cz praktycznie znikł ale nie na długo bo po kolejnych 100km powrócił ale jest słabszy.
Stwierdziłem, że używany napinacz jest be i kupiłem nowy. Dzisiaj go wkręciłem i jest tak jak na używanym.
Więc pytanie: Czy łańcuch jest wyciągnięty na tyle, że napinacz już nie dosięga do płozy i czy w ogóle te łańcuchy się wyciągają po jakimś przebiegu?
Mój sprintek ma na liczniku 270 000 ale jak go rozbierałem do wymiany pierścieni to miał znaczone krechami czapki tłoków -sądzę, że ma zrobione więcej jak pół miliona.
Stąd moje pytanie o wyciągnięcie się łańcucha.
Silnik pali ciężko i nierównomiernie ale po zagrzaniu jest lepiej.
Jednak w moim odczuciu jego praca nie jest "mercedesowska" :/ .
Głowica była oddana dobrej firmie do pełnego sprawdzenia i regeneracji a wtryski rozpylają ładnie.
Jeśli potrzeba to jutro nagram filmik z odpalania i pracy silnika.
Kocham tego mojego klekota i nie mam zamiaru szybko go oddawać bo te auta to wytrzymałe woły robocze, ale zdaję sobie sprawę, że mój już przerobił dość sporo...
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki
grzechotanie łańcucha rozrządu po wymianie napinacza
Witaj kolego, być może coś żle złożyłeś, będziesz musiał jeszcze raz rozkręcić przód, żeby miec dostęp do silnika i również do rozrządu. Rozrząd będziesz musiał ustawić w następujący czynnościa, wyjmij jeden wtrysk na pierwszym cylindrze po to żeby w jakim położeniu znajduje się tłok, ma być na górze ( niektóre sprintery mają znaki na wale korbowym, więc piszę w ten sposób, na wszelki wypadek gdyby nie było), zawory ustawiasz według znaku, znaki muszą do siebie przylegać. Jak już wszystko będziesz miał ustawione, zakładając łancuszek musisz pilnować, tak żeby sprawej strony dobrze był naciągnięty ( wałek korbowy wraz zaworem łancuszek z prawej strony nie prawa być lużny). Jeśli będziesz miał problem, to pisz na wiadomości, jeśli naprawisz auto, napisz może komuś się przyda. pozdrawiam.
Witam ponownie. Udałem się do poleconego na prawdę dobrego mechanika który na początek wykluczył łańcuch a wytypował wtrysk abo szklankę. Umówiłem się z nim na ustawienie zapłonu bo bez dotykania silnika stwierdził, że za wczesny zapłon. W międzyczasie miałem kłopoty z odpalaniem i kolega zaproponował pomoc (dawaj go na plaka ). No to zdjęliśmy rurę od filtra i jak począłem go męczyć to kolega stwierdził, że kicha z powrotem a nie zapala. Umęczyłem go jakoś...
Mechanik ustawił zapłon i stwierdził przestawienie o 10 stopni. A tym grzechotaniem okazało się cykanie wszystkich końcówek wtrysków. Czeka mnie ich wymiana ale cieszę się, że sprintek już pali po 2 obrotach i mruczy jak kotek
Końcówki odzywają się najwięcej jak silnik jest zimny, potem już mniej, niemniej i tak je wymienię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes 208 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.