Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolskie Posiadane auto: BMW E90
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 24 Lis 2013, 12:56
Temat postu:
Brak mocy - przyspieszenia
Dziewczyna ma A 170 z 99 r. 1,7 Diesel 90 KM.
Jestem laikiem więc bez złośliwości - proszę.
Niestety nie wiem dlaczego nie ma mocy, bardzo wolno przyspiesza, a dwóch mechaników nic nie zaradziło więc szukam pomocy tutaj.
Nie chce biegać od jednego do drugiego mechanika i płacić, bo może ktoś miał podobny problem.
Podkładki pod wtryskami wymienione więc nie ucieka ciśnienie z tego miejsca, przepływomierz powietrza wymieniony również.
Komputer nic nie wykazuje.
Bardzo wolno przyspiesza na jedynce i dwójce na wolnych obrotach, na trójce i czwórce nie jest najgorzej, na piątce też słabo.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Brak mocy - przyspieszenia.
Cześć. Witajcie na forum.
Tematy zakładaj w odpowiednich działach.
Wydzieliłem i przeniosłem.
Poczytaj forum. Tematów jest już dużo. Użyj szukajki. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Brak mocy - przyspieszenia.
Mam podobny problem. Auto słabo się rozpędza max dom 120 km/h. Obroty max 4000 (na biegu jałowym). Dzieje się tak od czasu wymiany jednego wtrysku. Powyżej 2500 obr. słychać jakiś jakby świst. Czyżby turbo padało ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Brak mocy - przyspieszenia.
Miałem identycznie po wymianie wtrysku, zapomniałem wsadzić wężyka do MAP sensora. Kiedy włożyłem wężyk do MAP sensora dalej nie było mocy. Po długich poszukiwaniach okazało się, że zapiekł się zawór wastegate. Po rozruszaniu go autko dostało mocy.
Sprawdź czy masz założony wężyk do MAP sensora (1,2) , to ten wężyk który wpina się się w pokrywę obudowy filtra powietrza, sprawdź drożność rurki która wychodzi z obudowy filtra powietrza (1) przetkaj go drucikiem (u mnie było zatkane).
Po drugie sprawdź czy działa regulacja wysokości lamp. Jeśli działa to znaczy, że jest podciśnienie.
Po trzecie sprawdź wężyk podciśnienia pomiędzy elektrozaworem, a turbiną. Elektrozawór jest pod zbiorniczkiem płyn układu chłodzenia (3).
Jeśli powyższe jest ok to możesz podmienić ten elektrozawór turbiny z elektrozaworem EGR - jest po drugiej stronie pod zbiornikiem spryskiwaczy, są identyczne można je zamieniać.
Jeśli dalej nie działa to możesz sprawdzić działanie wastegate, jest to zwór upustowy w turbinie ciężko go zobaczyć bo jest od dołu turbiny. Jednak jak zajrzysz pod maskę pomiędzy turbiną, a chłodnicą widać cięgno wastegate.
Trzeba odpiąć wężyk od elektrozaworu turbiny i wciągać powietrze tym wężykiem i patrzeć na to cięgno wastegate. To cięgno musi się poruszać ok. 1.5 - 2 cm trzeba dość mocno zassać. U mnie poruszało się niecały 1 cm.
Jeśli cieżko chodzi trzeba wziąć dłuższy pręt i opierając o mocowanie chłodnicy rozruszać to cięgno wastgate.
U mnie pomogło i jak ręką odjął.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Brak mocy - przyspieszenia.
Dzięki za reakcje i porady Wężyk do MAP sensora sprawdzony - OK, regulacja wysokości lamp działa. Jutro planuje zamienić miejscami elektrozawór turbiny z elektrozaworem EGR bo ten od turbiny po zgaszeniu silnika wydaje charczące dźwięki przez ok. 1 min. Miałeś taki objaw ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Brak mocy - przyspieszenia.
Cytat:
ten od turbiny po zgaszeniu silnika wydaje charczące dźwięki przez ok. 1 min. Miałeś taki objaw ?
Mam tak samo i jest to podobno normalne.
ECU wykrywa spalony elektrozawór lub jego brak i wtedy max 3000 obrotów, ale jeśli jest nieszczelny to tego już nie wykryje.
Cytat:
Powyżej 2500 obr. słychać jakiś jakby świst
Teraz doczytałem to, świst często jest spowodowany nieszczelnością w układzie doładowanego powietrza lub na ssaniu tegoż układu.
Sprawdź obudowę przepływomierza w miejscu gdzie łączy się z turbiną czy nie ma tam nieszczelności oraz czy przepływomierz jest dobrze zamocowany do filtru powietrza, często są też nieszczelności za turbiną tj. wąż między turbo i intercoolerem u mnie była dziura w tym wężu wyszło dopiero przy regeneracji turbiny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.