Witam
Posiadam Mercedesa Slk 200 r170 2.0 benzyna wersję bez kompresora i mam do was pytanie czy istnieje możliwość zamontowania do niego kompresora takiego jak jest w takim samym modelu tylko że z kompresorem a jeśli nie to czy istnieje możliwość włożenia do niego turbo. Chodzi po prostu o to że fabryczne 134km mi się troszkę znudziły i chciałbym wycisnąć z tego silnika coś koło 200. Czy jest to wg możliwe ??
Oczywiście , że jest możliwe, ale koniec końców, wyjdzie tyle samo jak nie taniej sprzedać swojego dołożyć to co byś musiał zainwestować w części i kupić z kompressorem
witaj kolego, kompresor jeszcze można wstawić ale na turbiny raczej nie licz, podniesie mocy można jeszcze w sterowniku z większyć o 20% o ile da się i do tego potrzebne ŚD, ale mimo wszystko nie zwiększysz do 200km tylko do 160km max, chyba że całkowity przerabianie silnika czyli tunik silnika i są do tego warsztaty. Pozdrawiam
Generalnie myślę o wszystkim, cały silnik, układ paliwowy, hamulcowy, przeniesienia napędu,niezajechany kompressor, ecu, strojenie wszystkiego...nie wiem jak z zawieszeniem w 2.0 bez K, też jest wielowahaczowe ? w pytę roboty...
Przecież to nie jest tylko zwiększenie liczby koni, auto musi wszystkie mieć podzespoły pod tą liczbę właśnie...
No chyba, że to tuning typu agro zmienie moment z 200 na 600, klocki się kończą , ale co tam, a jedynka i tak słabo wchodziła to najwyżej od 2 polecę...
Odnośnie postu, że na SD można zwiększyć o 20% moc... pierwsze słyszę...interesowałem sie kiedyś takimi bajerami i zwykły chip + kółko + układ hamulcowy + przeniesienie napędu wyszło kolo 6000 tys. - czyli drobnostka aby zwiększyć moc do 245 Km chyba...
Zatem kolego Turbo to już w ogóle udziwnienie, kompressor mozliwy, ale czasochłonny, miło, że przeliczasz że jesteś wciąż 10 koła do przodu, ja na to patrze że zmarnowałeś juz kilka tysięcy kupując gruz powypadkowy bez mocy, włozyłeś w niego drugie tyle i wciąż stoisz na niczym, myśląc o wsadzeniu kompressorsa
Osobiście poszukał bym teraz drugiego gruzu z rozwalonym tyłem, skoro bezpieczeństwo zostawiłeś na dalszy plan bądź w ogóle zignorowałeś, to polecam, zespawać Twój tył i przód z innego powypadkowca,
koniec konców wydasz łącznie około 20 koła, czyli tyle ile dzisiaj "nie zmęczona" jednostka w ofertach prywatnych
Reasumując, jest/było warto ? Odpowiedz sobie sam
PS, nie neguje oczywiscie twojej koncepcji, dla mnie to i silnik elektryczny mozesz wstawic jesli ma Tobie to sprawiac radosc z jazdy
Niemniej jednak juz popelniles kilka bledów na starcie, no i brniesz w nie dalej, nie wiem czy warto...A jakby nie patrzec slk w kompresorze to wciaz nie jest demon predkosci, okolo 7 do setki moze jeszcze nie jest tragedia, ale przypominam ze najwazniejsza jest elastycznosc np. od 80-140 a z tym to juz roznie bywa...
Też pierwsze słyszę, żeby przez SD podnieść osiągi o 20% w tym silniku, gdyby tak było to już bym dawno to zrobił. Są chipy dla wolnossących benzynowych silników, ale to mowa o przyrostach 3-5%. Przez SD to nie wiem czy w ogóle jest możliwa ingerencja w osiągi auta. _________________
witam koledzy, tuning auta wszystko wam powie, które zmieniamy paramenty pracy silnika samego sterownika, aż po samego wyposażenia silnika, co prawda nie wszystkie ŚD mogą zmieniać paramenty, ale robienie takiego tuningu skraca wywotność silnika i nie jest zalecane, każdy Mercedes ma swój zapas mocy i nie jest w pełni wykorzystywany, że względu na zywotność silnika, dlatego lubimy Gwiazdke i komfort. Pozdrawiam
Teoretycznie jest opcja zwiększenia dawki paliwa, ale przyniesie to raczej efekt zalanego silnika bez dodatkowej ilości powietrza.
Do zestawu części trzeba doliczyć jeszcze chłodnicę powietrza, układ dolotowy, obudowę filtra powietrza z dodatkową przepustnicą, kolektor ssący jest inny, wiązka elektryczna silnika.
Silnik i głowica raczej są takie same. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Ja dzisiaj z ciekawości odezwałem się do kilku zakładów zajmujących się tuningiem mechanicznym, i oto co jeden mi podał:
1. Układ dolotowy +8km, 800zł
2. Chip +10km, 1200zł,
3. Układ wydechowy +10km, 2500zł
4500zł za +- 25-30km, trochę dużo inni się nie podejmą. _________________
Ja dzisiaj z ciekawości odezwałem się do kilku zakładów zajmujących się tuningiem mechanicznym, i oto co jeden mi podał:
1. Układ dolotowy +8km, 800zł
2. Chip +10km, 1200zł,
3. Układ wydechowy +10km, 2500zł
4500zł za +- 25-30km, trochę dużo inni się nie podejmą.
Witaj a czego się spodziewałeś. To i tak bezpieczną strefe dali, widać że się znają, ale dobrze trzeba wiedzieć że z 2 litrowego silnika nie da się więcej wyciśnąć jak 160 km. Są modele jak i marki które już fabrycznie mają 200 km ale to auta już sportowe i nie ma co porównywać do zwykły aut. Pozdrawiam
rolandinho napisał:
Problem jest taki, że mało kto chce tak stare i zmęczone auto robić
Jak klasowe auto które jest warte sporo mimo że stary to i zrobią również tuning.
Przenoszę do prawidłowego działu. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.